Saatteko te lapset viikoksi isovanhemmille?

• Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="jep";26709188]Ei saada edes yhdeksi yöksi. Itse olemme kaikki kolme hoitaneet ja myös lomille mukaan ottaneet. Nuorin on nyt 3 vanhin 12. Ehkä 15 vuoden päästä voitais kokeilla miehen kanssa tehdä jotain kahdestaan;)?

En silti valita, olisihan se varmaan kiva jos joku noita joskus katsoisi, mutta kun tilanne on tämä pitää vaan sopeutua!! En ymmärrä puheita siitä, että parisuhde hajoaa jos ei välillä saa olla kahdestaan. Jos ei lapsenvahtia ole on vain PAKKO pitää suhde kasassa ilman lemmenlomia.[/QUOTE]

Ei se mahdotonta ole toki silloinkaan.
Mutta vaatii syvää paneutumista aiheeseen.

Kahdenkeskinen aika helpottaa hommaa... mutta ei sekään mikään automaattinen takuu ole.

:)

"heips"
Saadaan. 2-vuotias tyttömme oli mummolassa 6 päivää (olivat mökillä joka on kaukana). Normaalisti annetaan vain 3-4 päiväksi. Mummo (eli anoppini) pitäisi tyttöä vaikka 2 viikkoa jos annettaisiin lupa.

Saataisiin, mutta minä en raaski jättää. Oon kyllä miettinyt, et ehkä pitkäksi viikonlopuksi tossa syksyllä.. Vaikka kolme yötä. Mun vanhemmat ottais lapsen vaikka asumaan sinne ja anoppi ainakin puoleksi vuodeksi :D

Muoks. Siis lapsi täyttää just kolme, kyllä mä kouluiässä lasken hänet viikoksi jos vaan edelleenkin sinne kinuaa.

vieres
Hm, enpä muuten tiedä. Oma äitini varmaan ottaisi viikoksi, anoppi tuskin niin pitkäksi aikaa. Tosin ovat vielä sen verran nuoria nuo mukulat (5-vuotta ja 1-vuotta), että viikko olisi liian pitkä aika.

"äiti"
Saisin, vanhin 9 vuotta nyt olikin. Meillä on yökyläilyt aloitettu lasten tahtisesti, eli kun haluavat ja se ikä on tuossa 3 vanhana ollut kun ovat HALUNNEET olla isästä ja äidistä erossa.

Ei saada, minulla on elossa vain isä ja hän katselee korkeintaan 3h. Kuulemma arastelee ottaa yökylään. Ja miehellä on vain äiti, hän hyvin vanha ja asuu 600km päässä. Pari yötä joskus ois kiva saada miehen kanssa "laatuaikaa" mutta en mie viikkoo haluu ollakkaan erossa.

"vieras"
En saa, enkä edes laittaisi viikoksi hoitoon. Joskus harvoin 1-2 kertaa vuodessa ovat yhden yön mummulla, en sano ettenkö laittaisi useammin, jos saisi...mutta en kerralla kovin pitkäksi ajaksi laittaisi.

[QUOTE="vieras";26709502]En saa, enkä edes laittaisi viikoksi hoitoon. Joskus harvoin 1-2 kertaa vuodessa ovat yhden yön mummulla, en sano ettenkö laittaisi useammin, jos saisi...mutta en kerralla kovin pitkäksi ajaksi laittaisi.[/QUOTE]

Aina ei ole vaihtoehtojakaan..

Saisin, kerran tyttö on ollutkin. Hätätilanteessa toki olisi vähän setvimistä, mutta kesällä onnistuisi paremmin kuin talvella. Kesällä pikkuveljeni auttaisivat tytön hoitamisessa, jos isäpuoleni ja äitini työvuorot eivät menisi ihan yhteen eivätkä mummoni tai isäni tai tytön isä/ isän äiti tai siskot kerkeäisi tyttöä ottamaan. Ensi viikonloppuna olen päättänyt laittaa tytön kahdeksi yöksi hoitoon isälleen ja isän äidille. Pakko saada nukkua ja hoitaa syntymäpäiväjärjestelyt, täällä isälläni kun nukumme tytön kanssa samassa sängyssäkin. Viime yönä olin ilmeisesti heppa tytön ratsastuksesta ja laulelusta päätellen.....

Tarpeentullen saisimme kyllä onnistumaan viikon hoidon. Sellaiseen ei ole ollut tarvetta,ehkäpä sitten kun 10v hääpäivä viiden vuoden päästä niin karkaamme kahdestaan jonnekkin.:D
Mutta tiedän kyllä olevani onnellisessa asemassa kun anoppi juuri tänään hakii 3 vanhinta 8,6 ja 2-vuotiaat pariksi päiväksi. Arvostan kovasti vanhempiamme siitä että lapsenlapset ovat rakkaita,tervetulleita ja he ovat kaikki sen verran nuoria että jaksavat.

"vieras"
Kaksi vanhempaa lasta saisin (ex-anopille ) kahta muuta lasta ei saatais. mun sekä nykyisen miehen äidit asuu lähellä ja ovat nuoria, mutta ei ne noita viikoks kerralla ottais.Hyvä, kun muutenkaan hoitoon ottavat. Aina saa pyytää että ottaisivat siks aikaa kun käy esim. hammaslääkärissä.
Kaksi pienintä on vielä pieniä, mutta en usko että tilanne muuttuu sittenkään kun isommiks kasvavat. Harmittaa, kun mummut eivät halua/ehdi tai jotain muuta ? olla lastenlasten kanssa.
Meillä on hyvät välit niihin, mutta silti kaikki muu on heille tärkeämpää kuin lapsenlapset. Pärjätään kyllä näinkin, mutta lasten puolesta harmittaa kun tuntuu että ne jää jostain paitsi, kun eivät pääse mummulaan ikinä yöksi...

Foortti harmaana
No en.
Ei ne jaksais, eikä ne halua päästää meitä niin helpolla ;)
Työikäisiä ovat molemmat ja mä olin aikanani (ainut lapsi) hoidossa jatkuvasti jossain,
tai kotona muitten katsottavana, mutta eihän NE osaa muistaa tuollaisia...

"piika12"
Saisin omalle äidilleni loma-aikana. en muulloin ku käy töissä. ex-miehen isä kuollut ja äitinsä vanhainkodissa. minun isä neliraajahalvaantunu. Nykysen miehen äiti ei ole vielä edes vauvaa nähny (2kk), niin en veisi nyt enkä tulevaisuudessa edes hetkeksi. miehen isä ja sen vaimo saattasivat ottaa vanhempana, mutta en ole varma.

"..."
nyt olosuhteiden pakosta. Mies pahoinpideltiin teholle ja mun aika mennyt asioita järjestelles ja sairaalas olles. Ovat pe asti olleet jo isovanhemmilla mut jokapäivä käyn katsomassa. Huomenna mies leikataan joten koko päivä menee multa sairaalas ja itkies joten huomenna en lapsia näe... Muuten en näin pitkään hoidossa pitäisi. Mut nyt tarvin aikaa ittelle...

Yhteistyössä