Saatteko itsenne hereille painajaisesta, tai tiedostatteko unessa, että se on unta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä usein tiedostan nukkuessani, että näen unta ja ajattelen unessa "tämä on unta, voin tehdä ihan mitä haluan".. usein siis unessa syön karrkihyllyllä karkkia kaupassa maksamatta ;D.. Toki paljon muutakin.. Samaten jos näen painajaisia, ajattelen, että kun menee liian pahaksi uni, pakotan itseni avaamaan silmäni.. hoen vaan itselleni "avaa silmät", kun en enää halua "katsella" unta pidemmälle..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä usein tiedostan nukkuessani, että näen unta ja ajattelen unessa "tämä on unta, voin tehdä ihan mitä haluan".. usein siis unessa syön karrkihyllyllä karkkia kaupassa maksamatta ;D.. Toki paljon muutakin.. Samaten jos näen painajaisia, ajattelen, että kun menee liian pahaksi uni, pakotan itseni avaamaan silmäni.. hoen vaan itselleni "avaa silmät", kun en enää halua "katsella" unta pidemmälle..

joo kesken painajaisen saatan todeta itselleni, tämä on vaan unta, kohta heräät.

Mä omaan tuon taidon. Kun esim painajaisuni käy liian ahdistavaksi niin pystyn herättämään itseni. Pystyn myös "ohjailemaan" unta mieleiseeni suuntaan ja yöllä jos herään, niin pystyn uudestaan nukahtaessa jatkamaan kesken jääneen unen loppuun..

Alkuperäinen kirjoittaja terra incognita:
Mä omaan tuon taidon. Kun esim painajaisuni käy liian ahdistavaksi niin pystyn herättämään itseni. Pystyn myös "ohjailemaan" unta mieleiseeni suuntaan ja yöllä jos herään, niin pystyn uudestaan nukahtaessa jatkamaan kesken jääneen unen loppuun..

mä kanssa usein jatkan kesken jäänyttä unta =)

Painajaisissa pystyn muuttamaan tarinan kulkua ja ajattelemaan että tämä on vain unta. Mut koskaan en ole vielä herännyt, yleensä uni on vain muuttunut positiiviseksi.

Mun painajaiset on kyllä niin todentuntuisia, että välillä en herätessäkään tiedä oliko se vaan unta vai totta. Ja sama uni saattaa mullakin jatkua vaikka välillä herään. Harvemmin unessa tajuan näkeväni unta :).

Yhteistyössä