Saatko takaajat? Takaisitko itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Toisesta ketjusta tuli mieleen. Jos tarvitsette takaajia lainaan, saatteko niitä? Omat vanhempanne? Miehen vanhemmat? Muita? Jos joku pyytää teitä takaamaan lähdettekö? Jos lähdette niin kenen lainaan?

Meillä molempien vanhemmat lähtevät takaamaan, tottakai ja kannustavat oman asunnon ostoon (olemme tässä miettimässä jos ensi kesänä ostaisi oman ). Itse emme lähtisi takaamaan, koska olemme nuori lapsiperhe ja meillä ei olisi mitään mahdollisuuksia maksella toisten lainoja jos niin ikävästi kävisi. Ja kaikki kun saavat omat vanhempansa takaamaan jos tarvitsee (ja kavereille takaajaksi en ikinä lähtisi, ei niin hyvää kaverisuhdetta olekaan ).

Eivät kelpaa takaajiksi.

Lähtisin paria tyyppiä takaamaan jos pyytäisivät. Tietysti en mitään mahotonta summaa takaisi vaan sellaista minkä pystyisin pakon edessä maksamaan.

Ei ole ollut kukaan takaamassa meidän asuntolainaa. Saatiin tavallinen laina nordeasta ilman käsirahaa. Joten pankki tän tais meille taata.

En takaa kellekään, en nyt enkä tulevaisuudessa.

Ai niin ja joo, ei meille olis kukaan takaamaan tullutkaan.

No ei kaikki saa omia vanhempiaan takaajix. Ne voi olla vaix esimerkix kuolleita. Mut ei me tarvita takaajia (siis niitä ei ole). Enkä lähtis toisten lainoja takaamaan. Ehkä, jos joskus omien lasten takia tarttis, ni sitten.

Eivät takaisi enkä takaisi minäkään. Mutta voisin ottaa lainan omiin nimiini ja ostaa sillä lapseni asunnon joko kokonaan tai osittain. Ja sitä mukaa, kun lapseni mulle sitä lainaansa lyhentäisi, vähenisi mun omistusosuus siitä asunnostakin.

en ole takaajia koskaan tarvinnut eikä ole kukaan henk.koht minua takaajaksi kysellyt. Kerran melkein yksi miehen sukulainen kysyi mutta onneksi jätti suoraan kysymättä, koska vastauksemme olisi ollut kielteinen enkä tiedä mitä pankkikaan olisi oikeasti sanonut, kun laina-ajatukset oli täysin epärealistiset.
Minusta laina pitää ottaa sellaisena kuin sen pystyy saamaan ja ennen kaikkea pystyy sen myös maksamaan itse pois

En takaa kenenkään lainoja vaikka ois oma isä. Sen neuvon on oma isä antanut aikoinaan ettei kenenkään lainoihin kannata missään nimessä mennä takaajaksi.
Mun ukille kävi niin ikävästi, että joutui maksamaan erittäin hyvän ystävänsä lainan kun oli takaajana.

En halua joutua koskaan siihen tilanteeseen, että joutuisin toisten lainoja maksamaan pois.

Minun isä ja miehen veli saatiin takaajiksi.
Ite en kyllä välttämättä lähtis takaamaan...no, jos ei itellä ois isoa lainaa ni saattaisin harkita, riippuen siitä kelle.

Mun vanhemmat tuli meille takaamaan, tosin ollaan ne jo taidettu maksaa ulos. (Takaajien osuus maksetaan ensin.) Itse menen aikanaan omille lapsille takaamaan jos on tarve. Kyl meillä on ainaki ollu tapana suvussa kannustaa asuntolainan ottoon juuri tulemalla takaamaan että nuoripari pääsisi nopeampaan omaan asuntoon käsiksi. Itsekin olen jo pian 5-vuotta maksellut vuokran sijaan lainaan. "Pianhan" (no okei, 15-v jäljellä ) tää asunto on jo oma! Eikä näin olis ilman takaajia.

silloin kun ostettiiin aikoinaan niin mun äiti ja miehen vanhemmat takasi. nyt jo ollaan ne otettu sieltä pois.

mä en kovin helpolla lähtis..ehkä ainut kelle lähtisin olisi keskimmäinen veljeni..se on hyvä rahan käyttäjä.aina säästössä rahaa, luotettava

Ei saatu takaajia, tai äitini olisi lähteny, mut tuskin olisi paljon auttanu. Miehen vanhempia olisi ollu ihan turha kysyä, mut auttoivat hieman siinä summassa mikä tarvittiin, ettei takaajia tarvittu.

Niin ja takaajaksi lähtisin omille lapsille, en muille.

Yhteistyössä