Saatiin tällä viikolla kuulla rakanneultrassa, että...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piankahdenäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piankahdenäiti

Vieras
...meille tulee toinen tyttö! Muita lapsia ei siis ole. Olin jotenkin jo kovasti tahtomattani toivonut poikaa ja ihan pienen hetken ajan ultrassa tunsin harmitusta kun tyttöuutinen kuultiin. Olen siis nyt tietenkin äärettömän onnellinen ja kiitollinen tuosta pienestä tytöstä, joka tuolla mahassa kasvaa, en halua, että sitä kukaan epäilee. Ja tulen rakastamaan häntä aivan valtavasti kuten tuota esikoistakin. Mutta mieltäni vaivaa nyt se, että jätämmekö lapset tähän vai vieläkö sitten jossain vaiheessa yritämme kolmatta. Jos tämä toinen lapsi olisi ollut poika, niin luultavasti lapset olisivat olleet tässä. Kolme on ehdoton maksimi määrä meille. Mutta pelkään, että jos emme sitä kolmatta yritä niin, mietin koko loppu elämäni kahden tytön äitinä, että jospa se kolmas olisi sittenkin ollut se poika. Olen aina vain haaveillut, että minulta löytyy lapsista molempaa sukupuolta. Ja sekään ei maailmanloppu minulle olisi vaikka se kolmaskin olisi tyttö. Niin se olisi sitten tarkoitettu, mutta eipä ainakaan enää vaivaisi, että olisiko se ollut se poika.

Tiedän, että kukaan ei voi tämmöistä asiaa kenenkään puolesta päättää, mutta toivon, että jos jotain keskustelua saisin tästä aikaiseksi, mahdollisesti sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat joskus pohtineet jotain tälläistä.

Moni varmasti lukee ja käsittää tämän mun kirjoituksen aivan väärin ja tulee sanomaan, että ei minun pitäisi lapsia edes saadakkaan tai jotain muuta vastaavaa, mutta otan sen riskin...

Turha jossitella, että se kolmas olisikin poika. Todennäköisesti se olisi kolmas tyttö. Sanoisin, että turha yrittää kolmatta sen takia, että saisi pojan, kolmatta voi yrittää sen takia, että haluaa kolmannen lapsen.

Ja uskallan tunnustaa, että meillä on lasten sukupuolet menneet aina päinvastoin, kun olen etukäteen toivonut, mutta eipä tuo ole haitannut. Käytännössä olisi ollut helpompaa, jos nuo kaksi nuorinta olisivat samaa sukupuolta.

Entä, jos kolmannella kerralla tuleekin kaksoset? Kuinka ehdoton tuo kolmen lapsen maksimi on?

Meillä on kolme poikaa ja poikia olen hieman kyllä toivonutkin. Kolmannen kohdalla oli niin erilainen raskaus, joten kovasti tyttöä veikkailtiin, ja hyvin tervetullut olisi tyttökin ollut. Poikaa toivoin ihan käytännön syistäkin, kun kaikki vaatteet yms on jo suurinpiirtein valmiina veljiltä.

Meillä kolme tyttöä. Ennen kuin aloin odottaa tätä kolmatta, sain myöhäisen keskenmenon ja selvisi että meille oli tulossa poika.
Sitten saimme kolmannen tytön. Ajattelen niin että meille oli tarkoitettu tämä ihana pienen pieni tyttö. Enkä kyllä vaihtais häntä mihinkään.

Mekin toivottiin lasta ja vuosien yrittämisen jälkeen sillä ei oikeasti ole enää merkitystä onko lapsi tyttö vai poika, vaan sillä että ylipäänsä voi saada lapsia ja että nämä olisivat vielä suhtkoht terveitä.
Ymmärrän että kaikenlaisia toiveita on, mutta ainakin sinulla on nyt on sisko aiemmalle lapselle ja he voivat leikkiä yhdessä tyttöjen juttuja.

Itse olen kahden lapsen perheestä, vanhempi veljeni kiusasi minua aina paljon vaikka olen tyttö, ja riidat meillä oli usein rajumpia kuin monessa muussa perheessä jossa lapset samaa sukupuolta. Joten aina se että on kaksi eri sukupuolta ei ole hyvä juttu. Samoin äitini laiminlöi minua mutta veljeni sai tosi paljon isäni huomiota. Olisi ollut helpompaa jos olisin ollut poika.

Minä odotan nyt poikaa ja olin varautunut tyttöön, tytöille on kaikkea kivaa mitä voi ostella ja ovat vauva-aikana kuulema helpompia. Mutta olin silti iloinen pojastakin, on ihanaa tulla äidiksi ja tuntea että on perhe, se on se tärkein juttu.

Turha jossitella, että se kolmas olisikin poika. Todennäköisesti se olisi kolmas tyttö. Sanoisin, että turha yrittää kolmatta sen takia, että saisi pojan, kolmatta voi yrittää sen takia, että haluaa kolmannen lapsen.

Ja uskallan tunnustaa, että meillä on lasten sukupuolet menneet aina päinvastoin, kun olen etukäteen toivonut, mutta eipä tuo ole haitannut. Käytännössä olisi ollut helpompaa, jos nuo kaksi nuorinta olisivat samaa sukupuolta.

Miksi se olisi "todennäköisesti tyttö"? Eihän minuakaan missään nimessä haittaa, että tyttöjä meille suodaan. Rakkaita, ihania lapsiahan ne ovat olivat sitten kumpaa sorttia tahansa! Mutta kuten sanoin, en haluaisi jäädä miettimään, että mitenkä sen kolmannen kanssa olisi käynyt.. Ja kolmas tyttökin olisi kuitenkin enemmän kuin tervetullut.

"Saatiin tällä viikolla kuulla rakanneultrassa, että...
...meille tulee toinen tyttö! Muita lapsia ei siis ole. Olin jotenkin jo kovasti tahtomattani toivonut poikaa ja ihan pienen hetken ajan ultrassa tunsin harmitusta kun tyttöuutinen kuultiin. Olen siis nyt tietenkin äärettömän"

JUST JOO, TOINEN TYTTÖ. ONNEAN TEILLE:-)

Entä, jos kolmannella kerralla tuleekin kaksoset? Kuinka ehdoton tuo kolmen lapsen maksimi on?

Meillä on kolme poikaa ja poikia olen hieman kyllä toivonutkin. Kolmannen kohdalla oli niin erilainen raskaus, joten kovasti tyttöä veikkailtiin, ja hyvin tervetullut olisi tyttökin ollut. Poikaa toivoin ihan käytännön syistäkin, kun kaikki vaatteet yms on jo suurinpiirtein valmiina veljiltä.

No jos sieltä kaksoset tulis, niin olisihan se varmasti alkuun aika shokki, mutta siihen olisi sitten sopeuduttava. En muuten edes ollut tullut ajatelleeksi tuota! Vaikka hyvin epätodennäköistä se meille olisi.

Etkö sinä koskaan ole ajatellut, että olisit halunnut kokea myös sen, millaista olisi olla tytön äiti?

Meillä on kaksi poikaa lyhyellä ikäerolla. Mulle tyttö olis ollut ehkä pieni pettymys kakkosen kohdalla. Halusin että lapset on samaa sukupuolta, kun tiesin, että lapsiluku on tässä. Jos kolmas joskus kuin ihmeen kaupalla tulis, niin poikaa taas toivoisin. Mulle siis on sama kumpaa sukupuolta lapset on, kunhan mielellään ovat yhtä mallia:)

[QUOTE="poikain äiti";30188460]Meillä on kaksi poikaa lyhyellä ikäerolla. Mulle tyttö olis ollut ehkä pieni pettymys kakkosen kohdalla. Halusin että lapset on samaa sukupuolta, kun tiesin, että lapsiluku on tässä. Jos kolmas joskus kuin ihmeen kaupalla tulis, niin poikaa taas toivoisin. Mulle siis on sama kumpaa sukupuolta lapset on, kunhan mielellään ovat yhtä mallia:)[/QUOTE]

Kiitos tästä kommentista, kiva lukea tälläinenkin näkemys. :) Mä olen aina vaan jotenkin kuvitellut, että melkeinpä kaikki, jotka haluaa vähintään sen kaksi lasta, haluaisivat molempaa sorttia. :) Mutta ilmeisesti siis ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Pojan tuleva äippä;30188435:
Mekin toivottiin lasta ja vuosien yrittämisen jälkeen sillä ei oikeasti ole enää merkitystä onko lapsi tyttö vai poika, vaan sillä että ylipäänsä voi saada lapsia ja että nämä olisivat vielä suhtkoht terveitä.
Ymmärrän että kaikenlaisia toiveita on, mutta ainakin sinulla on nyt on sisko aiemmalle lapselle ja he voivat leikkiä yhdessä tyttöjen juttuja.

Itse olen kahden lapsen perheestä, vanhempi veljeni kiusasi minua aina paljon vaikka olen tyttö, ja riidat meillä oli usein rajumpia kuin monessa muussa perheessä jossa lapset samaa sukupuolta. Joten aina se että on kaksi eri sukupuolta ei ole hyvä juttu. Samoin äitini laiminlöi minua mutta veljeni sai tosi paljon isäni huomiota. Olisi ollut helpompaa jos olisin ollut poika.

Minä odotan nyt poikaa ja olin varautunut tyttöön, tytöille on kaikkea kivaa mitä voi ostella ja ovat vauva-aikana kuulema helpompia. Mutta olin silti iloinen pojastakin, on ihanaa tulla äidiksi ja tuntea että on perhe, se on se tärkein juttu.

Ymmärrän sun pointtis todella hyvin. Pitkään ennen esikoista pelkäsinkin sitä, että jos en saisi lapsia ollenkaan. Joten olen kyllä äärimmäisen onnellinen ja kiitollinen tuosta jo syntyneestä ja tuosta vielä mahassa olevasta tytöstä. Ja niin kuin sanoin.. ei se mikään maailmanloppu olisi vaikkei sitä poikaa koskaan tulisikaan. Niin se sitten varmasti olisi tarkoitettu. :)

[QUOTE="Heinekeeni";30188490]Synnytä tämä vatsassa olevakin ensin, turha sitä vielä on miettiä.[/QUOTE]

Noin tuo mieskin sanoi. Mulla on vaan paha tapa pohtia elämääni jo pitkälle eteen päin...

Alkuperäinen kirjoittaja piankahdenäiti;30188475:
Kiitos tästä kommentista, kiva lukea tälläinenkin näkemys. :) Mä olen aina vaan jotenkin kuvitellut, että melkeinpä kaikki, jotka haluaa vähintään sen kaksi lasta, haluaisivat molempaa sorttia. :) Mutta ilmeisesti siis ei.

Meiltä taas löytyy kaksi tyttöä ja kolmas lapsi alkaa jo olla vähän mielessä, että jokohan kohta olisi aika yrittää.. Ja minä ihan salaa toivon että tyttö olisi se kolmaskin. :D Jotenkin en osaa nähdä itseäni pojan äitinä, se taas johtuu ihan varmasti noista tytöistä ja jos poika tulisi ei varmaan tuntuisi yhtään hullulta enää. Mutta myös käytännön syyt, ai että kun on helppoa tytöilläkin kierrättää vaatteet, ja huonekin on ihan tyttömäinen. Eli siis pieni haave olisi saada vain tyttöjä, mutta voin vannoa ettei se poikakaan pettymys olisi vaan ihan yhtä rakastettu kuin tytökin ovat.

Meillä on jo neljäs tulossa ja yksi tyttökin on, ja nyt kuulin odottavani poikaa, vaikka vähän enemmän tyttöä toivoin. Samanlainen ajatus on pyörinyt minullakin päässä, olisiko tilaa vielä viidennelle, jospa se olisikin tyttö..

Vaikka ei niillä väliä ole rakkauden kannalta, mutta jostain syystä ihmiset toivoo asioita.

Toisaalta jos tulisi neljäs poika, niin sitten tyttöhaave olisi pakko haudata, kuudetta meille ei tule..

Eli ymmärrän sinun mietteet todella hyvin!

Odotan kolmatta ja kuultiin että kahden pojan jälkeen tulee yllätys yllätys, kolmas poika. Olisin toivonut tyttöä, kun paljon poikia ympärillä ja itse koen että hänellä olisi hyvä kasvaa isoveljien kanssa. Toisaalta kolmas poika sarjaan ei ole hassumpi. Koen vain että naiselle se tytär on tärkeä juttu niin kuin monelle miehelle se poika.. Myös minulla on sekä veljiä että siskoja, ja näen sen olevan iiiiiiiiiiiiso rikkaus.

[QUOTE="Lilli";30188541]Meillä on jo neljäs tulossa ja yksi tyttökin on, ja nyt kuulin odottavani poikaa, vaikka vähän enemmän tyttöä toivoin. Samanlainen ajatus on pyörinyt minullakin päässä, olisiko tilaa vielä viidennelle, jospa se olisikin tyttö..

Vaikka ei niillä väliä ole rakkauden kannalta, mutta jostain syystä ihmiset toivoo asioita.

Toisaalta jos tulisi neljäs poika, niin sitten tyttöhaave olisi pakko haudata, kuudetta meille ei tule..

Eli ymmärrän sinun mietteet todella hyvin![/QUOTE]

Ihana kuulla. :) Näissä asioissa onkin melkoinen pohtiminen.. Onnea odotukseen! :)

Itse myös odotan toista lastani. Poika on ennestään, joten pikkuriikkisen enemmän toivon tyttöä. Mutta toisaalta mietin sitäkin, että jos poika tuleekin, niin onpahan ainakin veljeksillä varmasti seuraa toisistaan :) Etenkin kun ikäeroakin on alle 2 vuotta. Eli esikoista ajatellen saisi tulla poika :)

Onnea tulevasta pienokaisesta! :)

Meillä on yksi molempia, mutta en ole oikeastaan ikinä ajatellut noita muksuja niin, että olisin erityisesti tytön ja pojan äiti vaan kahden erilaisen persoonan omaavan lapsen äiti. Samoin varmasti ajattelisin, jos olisivatkin samaa merkkiä :)

Jotenkin vierastan ajatusta, että pelkästään tyttöjen äitinä olisi erilaista kuin poikien äitinä. Tietenkin sukupuoli tuo jossain määrin eroja, esim. murrosiässä, mutta ensisijaisesti en määrittele heitä sukupuolen mukaan.

Yhteistyössä