Saatiin kutsu juhliin, mutta, mutta

Alaston lohikäärme

Aktiivinen jäsen
09.12.2007
16 436
3
36
Kutsu tuli maanantaina tekstarilla. Siinä oli vsp. tänään. Juhlat ovat joulukuun lopussa.

Mulle ei oikein auennut koko kutsu.
Jos kutsu tulee tekstarilla, niin mä käsitän sen niin, että "asu vapaa, mutta pakollinen"-tyyliin.
Jos taas kutsussa on vsp paljon ennen juhlia, niin on mun mielestä kyse "hienommista" juhlista. Mä en mitenkään kyllä vielä tiedä, että onko meillä mahdollisuutta lapsenvahtiin tuona päivänä ja ihmettelinkin noin aikaista vsp:tä kun häissäkin se on usein vasta pari viikkoa ennen juhlaa.

Mä en kehtaa soittaa ja kysyä, että minkä laatuiset juhlat on kyseessä, puhumattakaan, että voisko sitä vsp:tä siirtää meidän osalta.

Miten te tulkitsisitte tällaisen kutsun?
Kyse on ihmisestä jota näemme 1-2 krt/vuosi.

Kyllä mä soittaisin ja pyytäisin lisätietoja- tai, kun kerran kutsu tuli tekstarilla niin tekstarilla voisin kysyäkin, että mitkä juhlat ja ihan häpeilemättä kertoisin, että tarvitsen lisätietoja, kun pitää suunnitellla lapsenvahdit sun muut.

Vai onkohan kutsun lähettänyt edes 'sisäistänyt' koko vsp käsitettä, jos vain haluaa tietää jo nyt että missä ja miten kannattaa juhlat pitää?

Kysyisin.

[QUOTE="vieras";24973404]v.p.= vastausta pyydetään. mutta mikä on v.s.p.? vastausta saatana pyydetään?[/QUOTE]

LOL

Tosiaan, ilmeisesti vähän sekaisin ajatellut kutsuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24973375:
Vai onkohan kutsun lähettänyt edes 'sisäistänyt' koko vsp käsitettä, jos vain haluaa tietää jo nyt että missä ja miten kannattaa juhlat pitää?

Kysyisin.
No paikka on heillä kotona. Mä vaan mietin, että miksi ihmeessä joku laittaa tuon vastauspyynnön noin paljon ennen juhlia, kun ei mikään pitopalvelukaan tarvitse sitä ennen kuin pari viikkoa ennen juhlia.

Mies oli sitä mieltä, että emme mene. Ja se kyllä saattaa meille ollakin melko mahdotonta saada lapsenvahtia juuri edelliselle viikonlopulle ennen joulua.

Tekstarilla :O Jos kyse hinommasta juhlasta ei kutsu todellakaan tule tekstarilla.
Ja muutenkin kun noin lyhyt aika jää vastata kutsuun tulee väkisin mieleen että onko teitä edes haluttu koko juhlaan kutsua.
Ehkä viralliset kutsut on jo lähetetty aijemmin ja vastauksetkin tulleet monta tulee(jää tulematta ja nyt sitten nämä ketkä ei pääse heidän tilalleen otetaan jotain ei niin tärkeitä ihmisiä juhlimaan (ihan normi käytäntö teinihäissä, kaikkia ei pysty kutsumaan ja sitten ketkä kieltäytyy kutsutaan niiden tilalle jotain muita, ja sitten nämä teinit perustelee jollain tilanpuutteella tuota käytöstään..törkeää, ollaan jotakin "vara" vieraita)

[QUOTE="harmaa";24973434]Tekstarilla :O Jos kyse hinommasta juhlasta ei kutsu todellakaan tule tekstarilla.
Ja muutenkin kun noin lyhyt aika jää vastata kutsuun tulee väkisin mieleen että onko teitä edes haluttu koko juhlaan kutsua.
Ehkä viralliset kutsut on jo lähetetty aijemmin ja vastauksetkin tulleet monta tulee(jää tulematta ja nyt sitten nämä ketkä ei pääse heidän tilalleen otetaan jotain ei niin tärkeitä ihmisiä juhlimaan (ihan normi käytäntö teinihäissä, kaikkia ei pysty kutsumaan ja sitten ketkä kieltäytyy kutsutaan niiden tilalle jotain muita, ja sitten nämä teinit perustelee jollain tilanpuutteella tuota käytöstään..törkeää, ollaan jotakin "vara" vieraita)[/QUOTE]

Ei tää kyl mun mielestä vaikuta siltä että oltais jotain "varavieraita", koska juhliin on kuitenkin aikaa 6 viikkoa ja juhlat on kuitenkin heillä kotona (iso talo).
Mutta muuten tää menee ihan ristiin koko kutsu.

Kun nyt tähän hätään meillä ei ole varmaa lapsenvahtia, mutta toisaalta haluaisin mennä siellä käymään. Kun ei niin voi tehdä, että ilmoittaa, ettei tule ja sitten soittelee perään, että "voitaisko me sittenkin tulla".
Toisaalta taas, jos ilmoittaa tulevansa, eikä sitten saakaan lapsenvahtia, niin ei sekään ole oikein reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;24973465:
Ei tää kyl mun mielestä vaikuta siltä että oltais jotain "varavieraita", koska juhliin on kuitenkin aikaa 6 viikkoa ja juhlat on kuitenkin heillä kotona (iso talo).
Mutta muuten tää menee ihan ristiin koko kutsu.

Kun nyt tähän hätään meillä ei ole varmaa lapsenvahtia, mutta toisaalta haluaisin mennä siellä käymään. Kun ei niin voi tehdä, että ilmoittaa, ettei tule ja sitten soittelee perään, että "voitaisko me sittenkin tulla".
Toisaalta taas, jos ilmoittaa tulevansa, eikä sitten saakaan lapsenvahtia, niin ei sekään ole oikein reilua.

Minua jotenkin häiritsee se että tekstarilla ja noin nopa vastaus joten siitä arvelin että olette varavieraita.
Itsellä käynyt vastaavaa kerran ja myöhemmin selvisi että siksi lyhyt vastausaika kun olimme ns kakkosvaihtoehtoja juhliin.
Arvaa tuliko hyvä mieli :(

No miksi et menisi vaikka yksin ja miehesi jää lasten kanssa kotiin? Ei kukaan tuu viikkoo ennen joulu mielellään lapsenvahdiksi. On omia juttuja siinä vaiheessa yleensä paljon jo.

No miksi et menisi vaikka yksin ja miehesi jää lasten kanssa kotiin? Ei kukaan tuu viikkoo ennen joulu mielellään lapsenvahdiksi. On omia juttuja siinä vaiheessa yleensä paljon jo.

En mee yksin. Mies ei halua mennä yksin. Joko mennään molemmat tai ei ollenkaan. Kyse miehen vanhasta ystävästä (joka on kyllä nainen).

Ja tuosta lapsenvahdiksi tulemisesta olen niin samaa mieltä sun kanssa ja ymmärrän oikein hyvin. Kaikki meidän tutut on töissä viikot ja viimeinen vkl ennen joulua on kyllä niin täynnä tohinaa, että ei siihen enempää kaivata.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24973374:
vastaa et tulemme mielellämme juhliin, mutta jos lapsenvahin saaminen ei onnistu niin ilmoitatte peruutuksesta heti kun on mahdollista.

Näinkään mä en kyl voi tehdä.
Viimeksi kun mun kaverin piti katsoa tyttöä, niin hän soitti just silloin kun piti olla meillä, et "ei nyt käykään".
Meillä siis ei vielä koskaan oo ollu lapsenvahtia niin, että oltais itse oltu pois kotoa.

Yhteistyössä