Saatiin hääkutsu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten on?

Vieras
Kyseessä siis miehen serkun häät. Itse en ole koskaan kyseistä serkkua saati hänen tulevaa vaimoaan nähnyt. Mieskin näkee serkkuaan tyyliin ehkä kerran vuodessa. Ei ainakaan useammin.

Mies on töissä kyseisenä päivänä, eikä saa työvuoroa vaihdettua. Häät siis ovat jo ensi kuussa, aika myöhään laittoivat kutsut. Onko mun nyt sitten tarkoitus mennä yksinäni häihin, kun mies ei pääse? Vai voinko jäädä pois? Tuntemattomien ihmisten häät ei ihan hirveästi kiinnosta muutenkaan, mutta onko töykeää munkin jäädä pois, vai olettavatko sitten etten mäkään tietenkään mene kun mies ei mene? Miten tää nyt menee käytösoppaiden mukaan? :)

Kutsu tuli mieheni ja mun nimellä, mutta anoppi on kovasti ostamassa lapsillekin hääasuja, koska "kyllä se kutsu koski niitäkin". Ei usko kun sanoin, ettei siinä perhettä ollut kutsuttu, vaan mies ja mut. Kuinka saan taottua tuon anopin päähän? Aarghhh!

No en lähtis, enkä kutsujana kyllä odottaisikaan tuntematonta puolisoa. Anopin voi jättää omaan arvoonsa, ellet sitten laita niitä muksuja sen mukana häihin = sulle lapsivapaa hetki :)

No en menisi minäkään, eiköhän tuossa tapauksessa ole selvää että ei se hääpari teidän muuta perhettä odota mikäli mieskään ei mene paikalle. Laita lapset anopin mukaan, jos ihan välttämättä haluaa niitä siellä häissä esitellä :D

No sitähän minäkin. En siis ollutkaan yksin menossa, mutta anoppi.... "Lähdet tottakai meidän kanssa sitten ja lapset myös". Ajattelin sitten, että jos mä olen väärässä ja mun kuuluu mennä. Mutta kiitos teille, sanon sille että kaksplussalla kiellettiin menemästä ja ne tietää kaiken! :D

En menisi minäkään. Jos olisi tuttuja niin sitten kyllä mutta jos en olisi edes nähnyt niin en. Kaikki ei lapsia kutsuun laita nimettynä mutta jos erikseen ei ole ilmoittanut että ei lapsia paikalle halua niin lapsetkin on tervetulleita. Meille tuli kutsu minun ja miehen nimellä ja koski kyllä koko perhettä.

En menisi minäkään. Jos olisi tuttuja niin sitten kyllä mutta jos en olisi edes nähnyt niin en. Kaikki ei lapsia kutsuun laita nimettynä mutta jos erikseen ei ole ilmoittanut että ei lapsia paikalle halua niin lapsetkin on tervetulleita. Meille tuli kutsu minun ja miehen nimellä ja koski kyllä koko perhettä.

Etiketin mukaan kyllä kutsuun laitetaan niiden KAIKKIEN nimet, jotka on kutsuttu tai esim Matti ja Maija Meikäläinen perheineen tms. Jos lukee VAIN Matti ja Maija Meikäläinen, niin niitä lapsia ei todellakaan ole kutsuttu! Piste.

Katsoisin että mies on se "pääkutsuttu" ja sinä avec, ja jos pääkutsuttu ei mene niin avecin ei ole soveliasta osallistua myöskään. Eri asia jos molemmat tuntisitte parin ja olisitte ns. tasavertaisia kutsuttuja, silloin toki voisit mennä ilman miestä.

tulevaisuudessa et tule pääsemään kastejuhliin,konfirmaatioihin yo-juhliin jne.Tosin jos miehesi jättää nyt menemättä,ensi kerralla seuraaviin perhejuhliin kutsuvat sinutkin.Aika tossukka mies jos antaa anopin sorsia lapsiaan ja lastensa äitiä noin :/

[QUOTE="mie";26468393]Etiketin mukaan kyllä kutsuun laitetaan niiden KAIKKIEN nimet, jotka on kutsuttu tai esim Matti ja Maija Meikäläinen perheineen tms. Jos lukee VAIN Matti ja Maija Meikäläinen, niin niitä lapsia ei todellakaan ole kutsuttu! Piste.[/QUOTE]

Joo, olettaen että kutsun laatija on perillä etiketistä. Tiedän eräätkin häät minne monet tulivat ilman lapsia tuon vuoksi, ja morsian kovasti ihmetteli että miksi. Ei todellakaan ollut tarkoitus olla lapsettomat häät, morsian ei vaan kaiken häähässäkän keskeltä tullut ajatelleeksi että kirjekuoren osoitteenkin pitäisi noudattaa jotain kaavaa.

[QUOTE="Lissu";26469907]Joo, olettaen että kutsun laatija on perillä etiketistä. Tiedän eräätkin häät minne monet tulivat ilman lapsia tuon vuoksi, ja morsian kovasti ihmetteli että miksi. Ei todellakaan ollut tarkoitus olla lapsettomat häät, morsian ei vaan kaiken häähässäkän keskeltä tullut ajatelleeksi että kirjekuoren osoitteenkin pitäisi noudattaa jotain kaavaa.[/QUOTE]

Niinpä. Meillä myös yksi kutsu tuli vain vanhempieni nimellä (asuin silloin vielä heidän kotonaan). Menivät sitten kaksistaan, koska minä ja siskoni etikettitietoisina kieltäydyttiin lähtemästä. Häissä sitten morsian kyseli, että miksei me tultu ollenkaan...

jos mies ei pääse niin en menisi. Jos serkku olisi entuudestaan tuttu niin sitten voisin harkita (sillonkin todnäk jäis kyllä menemättä). Lasten suhteen oisin tarkkana onko mainittu kutsussa vai ei.

Niinpä. Meillä myös yksi kutsu tuli vain vanhempieni nimellä (asuin silloin vielä heidän kotonaan). Menivät sitten kaksistaan, koska minä ja siskoni etikettitietoisina kieltäydyttiin lähtemästä. Häissä sitten morsian kyseli, että miksei me tultu ollenkaan...

Meidän suku ei tunne etikettiä laisinkaan. Sisko kutsui sedät ja tädit perheineen häihin. Näin luki kutsussa. No, kun ilmoittivat tulostaan niin porukkaa oli yllättäen enemmän koska serkut toivat mukanaan avecin! Siis jonku hei me seukataan tyypin.... Sisko kilttinä ei osannut sanoa et öhöm se lutsu oli vain perheelle.