Saatanallinen selkäkipu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laura"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laura"

Vieras
Yöllä alko ihan hirveet selkäkivut, en saanu nukuttua. Aamulla otin ibumaxin ja venyttelin, sain kivun lieventymään ja pääsin töihin. Koko päivän lievää särkyä ja nyt illalla kipu iski ihan yhtäkkiä ja moninkertaisena, mikään asento ei ole hyvä, kävely sattuu, selkää vetää ittensä ihan karrelle eli joku lihasjumi, hermojuttu? Ja tajusinpa tässä et tän viikon on särkeny oikeeseen pakaraan, eli olisko tää jotain hermokipua? Jos se tästä vielä pahenee, niin tekeekö ne mitään tälle päivystyksessä jos sinne menee aamulla?

Ja taustaa vähän sen verran, että mulla on lievä skolioosi ja selkäkivut/hartiakivut tuttuja ajoittain, mutta tää kipu on ihan erilaista. Ihan kun olis tehny miljoona selkälihasliikettä, selkä koko ajan jotenkin jännittyneessä tilassa, en saa rentoutettua sitä. Koskaan ei ole ollu tällaista kipua.

Kohtalotovereita? Miten kivun saa pois?

Minulla todettiin selkärankareuma pitkäaikaisen jumittelun jälkeen lääkäriin mentyäni. Jos pidempään jatkuu, suosittelen lannerangan kuvausta, josta se voidaan diagnosoida/poissulkea

[QUOTE="Tiuu";26108464]Kyllähän tuo noidannuolelta vaikuttaa. Eikun hakeen piikkiä kankkuun ja relaksantteja. Ei se muuten ohi mee...[/QUOTE]

Noidannuoleksi minäkin tautiani luulin.

[QUOTE="Tiuu";26108464]Kyllähän tuo noidannuolelta vaikuttaa. Eikun hakeen piikkiä kankkuun ja relaksantteja. Ei se muuten ohi mee...[/QUOTE]

Joo tää olis järkevin vaihtoehto myös mun mielestä, tai no ainakin sen perusteella mitä googlettelin äsken.. Välilevytyrä tuskin on, kun ei säteile mitenkään jalkoihin, ei oo puutumisen tunnetta jaloissa?

Täytyy katella jos kestää aamuun asti niin sit päivystykseen. Toivotaan että menis särkylääkkeellä ohitte yön aikana.

Hei kiitos "palstatohtorit" avusta! Eiköhän tähän joku vastaus löydy viimeistään lekurista sitten jos ei itsekseen mene ohi.. nyt suuntaan sänkyyn ja yritän löytää asennon jossa sattuis vähiten. Ibumax naamaan ja yritän sopia trefffit nukkumatin kanssa.

mulla taas alkoi virtsatietulehdus juurikin helvetillisillä selkäkivuilla, kipu oli aivan kamalaa yhden yön..mitään muita oireita ei ollut. Tuntu loppuvaiheessa jo mahanki puolella kipu. kävin sitten lääkärissä ja testien tulos oli virtsatietulehdus. Kipu pissatessa ja alapäässä alkoi vasta kun olin jo (onneksi) lääkekuurin saanut ja aloittanut. Viikon verran meni kuitenkin ennen kuin oireet, ja lääkekuuri loppui. Pahin selkäkipu helpotti kun otin tarpeeksi särkylääkettä.

[QUOTE="minävaan";26108738]mulla taas alkoi virtsatietulehdus juurikin helvetillisillä selkäkivuilla, kipu oli aivan kamalaa yhden yön..mitään muita oireita ei ollut. Tuntu loppuvaiheessa jo mahanki puolella kipu. kävin sitten lääkärissä ja testien tulos oli virtsatietulehdus. Kipu pissatessa ja alapäässä alkoi vasta kun olin jo (onneksi) lääkekuurin saanut ja aloittanut. Viikon verran meni kuitenkin ennen kuin oireet, ja lääkekuuri loppui. Pahin selkäkipu helpotti kun otin tarpeeksi särkylääkettä.[/QUOTE]

Voi ei :/ On kyllä inhottavia nuo virtsatietulehdukset. Uskoisin kuitenkin että tää on joku lihasjumi/hermojuttu kun venytys tuntuu just siltä että joku lihas selässä on jumissa tuolta vasemmalta puolelta.

Yön aikana kipu vähän laantui ja nyt tosiaan sain kohdistettua sen kivun enemmänkin tonne vasemmalle puolelle. Kylmägeeli auttaa kipuun.

Joo ekana mullakin tuli virtsatientulehdus mieleen, levisi niin pitkälle että alkoi tuntua kauhealta selän lihaskivulta, mutta hieronta ei auttanut. Mittaa kuume, jos on hiukankin lämpöä on tod.näk. tulehdus.
Mutta tuo kaarelle meno puoltaa muuta vaivaa...

Joo ekana mullakin tuli virtsatientulehdus mieleen, levisi niin pitkälle että alkoi tuntua kauhealta selän lihaskivulta, mutta hieronta ei auttanut. Mittaa kuume, jos on hiukankin lämpöä on tod.näk. tulehdus.
Mutta tuo kaarelle meno puoltaa muuta vaivaa...

Kuumetta olen mittaillut eilen ja tänään, ei ole edes lämpöä. Saa nähdä, voihan se tästä vielä noustakin. Nokkaa joutuu kyllä niistää vähän väliä, mutta se taitaa taas olla mun allergiaa vaan..

Yhteistyössä