Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Heräsin enkä saa unta.

Piti eilen kirjoittamani kotivarasta: onko ketjulaisilla semmoista?
Nyt on kotivararuokaa meillä ehkä 2 viikoksi, jos sähköt menisi. Säilykelihaa, tonnikalaa, makaronia, jauhoja, ruokaöljyä, UHT-maitoa, jne. Pakastimen antimilla pärjättäisiin pitempään.
Kellari ois kova sana juureksia varten, ja esim.nokkosten kuivaaminen.

Uusin löytö kaupassa on broilerinlihasäilyke. Jee, kanapastaa sais jos ruoka kallistuisi hurjasti tai loppuis. Mutta säilykebroiskun maku ei tosin varmaan hivele makuhermoja...

Mun mies kielsi jo mua hommaamasta lisää säilyke-ja kuivamuonaa. Kieltämättä siinä on semmoisia ruokia joita en normaalisti söisi (Lämmin Kuppi-purnukat, säilykeliha), mutta eipä ruokakriisikään ole Suomessa normaalisti...

Ja yritän muistaa parasta ennen-päivät. UHT-maidon päiväykset menee ensin, käytän sitä sit vaikka lettuihin ja makaronilaatikkoon elokuussa ja ostan uudet maidot varastoon.

Mut pitäiskö hommata aggregaatti jääkaappia varten? Mutta miten paljon se tartteis polttoainetta?
Onhan sillä virkaa lyhyemmissä sähkökatkoissa mut ei polttoainetta voi viikoiksi hamstrata.

Kaasujääkaappi ois helpompi.

Ja juu, on meillä kotivaraa. Oli jo ennen koronaa. Kalasäilykkeet ovat maultaan parhaita ja sopivat yhteen näkkileivän kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Terveppä teille:)

Eilen oli aika rankka puhelu äireen kanssa.
Halusi tulla tänne ''Pitkäksi ajaksi kylään'' ja kun sanoin ettei se kyllä käy (tiedän, että juo taas), alkoi ilkeily. ''Minkäs kokoinen sinä olet nykyään?'' kerroin tahallani pituuden ja sitä seurasi kysymys ''Et kai vaan paina yhtä paljon kuin olet pitkä hahhahhaa, ethän? Muista ettei kannata syödä liikaa ettet liho, olet niin nätti hoikkana suurine silminesi...osaatkin olla niin isäsi näköinen, välillä oikein harmittaa ja minäkin olen muuten laiha'' (on taas alkanut siskon mukaan oksentelemaan ruokansa).

No tästähän seurasi sitten levoton yö painajaisunineen ja tänään en ole saanut ruokaa alas. Että pystyykin ihminen vaikuttamaan vieläkin omaan lapseensa näin. Saakuti sentään!
Sitten sain kuulla että muka siskoni on mulle vihainen ja puhelun loputtua otin tästä selvää ja oli valhetta..on kuulema valehdellut siskon perheestäkin ympärikyliä valheita. Huoh, sainpahan taas muistutuksen siitä miksi on hyvä asua näin kaukana hänestä, vaikka oma äiti onkin.
 
Terveppä teille

Eilen oli aika rankka puhelu äireen kanssa.
Halusi tulla tänne ''Pitkäksi ajaksi kylään'' ja kun sanoin ettei se kyllä käy (tiedän, että juo taas), alkoi ilkeily. ''Minkäs kokoinen sinä olet nykyään?'' kerroin tahallani pituuden ja sitä seurasi kysymys ''Et kai vaan paina yhtä paljon kuin olet pitkä hahhahhaa, ethän? Muista ettei kannata syödä liikaa ettet liho, olet niin nätti hoikkana suurine silminesi...osaatkin olla niin isäsi näköinen, välillä oikein harmittaa ja minäkin olen muuten laiha'' (on taas alkanut siskon mukaan oksentelemaan ruokansa).

No tästähän seurasi sitten levoton yö painajaisunineen ja tänään en ole saanut ruokaa alas. Että pystyykin ihminen vaikuttamaan vieläkin omaan lapseensa näin. Saakuti sentään!
Sitten sain kuulla että muka siskoni on mulle vihainen ja puhelun loputtua otin tästä selvää ja oli valhetta..on kuulema valehdellut siskon perheestäkin ympärikyliä valheita. Huoh, sainpahan taas muistutuksen siitä miksi on hyvä asua näin kaukana hänestä, vaikka oma äiti onkin.

*hali*

Mäkin jouduin tahtomattani tekemisiin isäni kanssa, kun soittivat terveyskeskuksesta kun se oli kaatunut. Kerroinkin vissiin siitä kun ois pitänyt singahtaa hakemaan jtn vtun jääkaappia sille. Sen mariseva ääni kuului luurista taustalta "tänne (siis sairaalaan) asti pitää joutua ennen kuin oma tytär edes soittaa" ja siinä olikin sit ihan tarpeeksi sitä ääntä loppuelämäksi.

Joidenkin ihmisten kanssa vaan EI ole hyvä olla tekemisissä mitenkään, hetkeäkään eikä ikinä.
 
Terveppä teille

Eilen oli aika rankka puhelu äireen kanssa.
Halusi tulla tänne ''Pitkäksi ajaksi kylään'' ja kun sanoin ettei se kyllä käy (tiedän, että juo taas), alkoi ilkeily. ''Minkäs kokoinen sinä olet nykyään?'' kerroin tahallani pituuden ja sitä seurasi kysymys ''Et kai vaan paina yhtä paljon kuin olet pitkä hahhahhaa, ethän? Muista ettei kannata syödä liikaa ettet liho, olet niin nätti hoikkana suurine silminesi...osaatkin olla niin isäsi näköinen, välillä oikein harmittaa ja minäkin olen muuten laiha'' (on taas alkanut siskon mukaan oksentelemaan ruokansa).

No tästähän seurasi sitten levoton yö painajaisunineen ja tänään en ole saanut ruokaa alas. Että pystyykin ihminen vaikuttamaan vieläkin omaan lapseensa näin. Saakuti sentään!
Sitten sain kuulla että muka siskoni on mulle vihainen ja puhelun loputtua otin tästä selvää ja oli valhetta..on kuulema valehdellut siskon perheestäkin ympärikyliä valheita. Huoh, sainpahan taas muistutuksen siitä miksi on hyvä asua näin kaukana hänestä, vaikka oma äiti onkin.
No tuota tuota... Entä jos et puhuisi äitisi kanssa, kun hänellä on putki päällä? Itse en ainakaan jaksa yhtään kuunnella juoppoja, koska sieltä ei tule yleensä yhtään mitään fiksua. Toki tilanne on ikävä, koska kyseessä on äiti mutta silti. Itse en ainakaan puhu omalle äidille, kun hän on juovuksissa. Sieltä tulee aina neuvoja ja määräyksiä vain silloin... Mutta joo, sulla on kyllä todella kauniit suuret silmät :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Terveppä teille:)

Eilen oli aika rankka puhelu äireen kanssa.
Halusi tulla tänne ''Pitkäksi ajaksi kylään'' ja kun sanoin ettei se kyllä käy (tiedän, että juo taas), alkoi ilkeily. ''Minkäs kokoinen sinä olet nykyään?'' kerroin tahallani pituuden ja sitä seurasi kysymys ''Et kai vaan paina yhtä paljon kuin olet pitkä hahhahhaa, ethän? Muista ettei kannata syödä liikaa ettet liho, olet niin nätti hoikkana suurine silminesi...osaatkin olla niin isäsi näköinen, välillä oikein harmittaa ja minäkin olen muuten laiha'' (on taas alkanut siskon mukaan oksentelemaan ruokansa).

No tästähän seurasi sitten levoton yö painajaisunineen ja tänään en ole saanut ruokaa alas. Että pystyykin ihminen vaikuttamaan vieläkin omaan lapseensa näin. Saakuti sentään!
Sitten sain kuulla että muka siskoni on mulle vihainen ja puhelun loputtua otin tästä selvää ja oli valhetta..on kuulema valehdellut siskon perheestäkin ympärikyliä valheita. Huoh, sainpahan taas muistutuksen siitä miksi on hyvä asua näin kaukana hänestä, vaikka oma äiti onkin.
Halaus ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
*hali*

Mäkin jouduin tahtomattani tekemisiin isäni kanssa, kun soittivat terveyskeskuksesta kun se oli kaatunut. Kerroinkin vissiin siitä kun ois pitänyt singahtaa hakemaan jtn vtun jääkaappia sille. Sen mariseva ääni kuului luurista taustalta "tänne (siis sairaalaan) asti pitää joutua ennen kuin oma tytär edes soittaa" ja siinä olikin sit ihan tarpeeksi sitä ääntä loppuelämäksi.

Joidenkin ihmisten kanssa vaan EI ole hyvä olla tekemisissä mitenkään, hetkeäkään eikä ikinä.
Joo ei oikein pysty olemaan yhteydessä tai toki pystyy, jos haluaa itelleen pahanmielen..voi meitä *halii*
No tuota tuota... Entä jos et puhuisi äitisi kanssa, kun hänellä on putki päällä? Itse en ainakaan jaksa yhtään kuunnella juoppoja, koska sieltä ei tule yleensä yhtään mitään fiksua. Toki tilanne on ikävä, koska kyseessä on äiti mutta silti. Itse en ainakaan puhu omalle äidille, kun hän on juovuksissa. Sieltä tulee aina neuvoja ja määräyksiä vain silloin... Mutta joo, sulla on kyllä todella kauniit suuret silmät
Soitti sellaseen aikaan, että oli selvinpäin.
En vaan muistanut miten ilikee hän on tällasina aikoina aina. Illalla (klo 18-19 jälkeen) en ikinä vastaakkaan hänelle kun tiedän mitä sieltä tullee😐
 
  • Surullinen
Reactions: Echo
Joo ei oikein pysty olemaan yhteydessä tai toki pystyy, jos haluaa itelleen pahanmielen..voi meitä *halii*

Soitti sellaseen aikaan, että oli selvinpäin.
En vaan muistanut miten ilikee hän on tällasina aikoina aina. Illalla (klo 18-19 jälkeen) en ikinä vastaakkaan hänelle kun tiedän mitä sieltä tullee
Hän purkaa omaa pahaa mieltään muihin. Toki sairaus on sairaus ja alkoholista tulisi pidättäytyä ehdottomasti.

Käy ulkona kävelyllä ja katsele kuinka kauniilta luonto alkaa näyttämään. Ja ota ihan rennosti. Olet mahtava juuri sellaisena kuin olet. Muita ei kannata kuunnella :)
 
Hän purkaa omaa pahaa mieltään muihin. Toki sairaus on sairaus ja alkoholista tulisi pidättäytyä ehdottomasti.
Juu hän rikkoi juurikin tällä kertaa antabuskuurinsa ihan vaan tulevan kesän kunniaksi, jos vanhat merkit paikkansa (edelleen) pitävät.

Olet mahtava juuri sellaisena kuin olet.
Tuosta me siskojen aina toisiamme yritetään muistutella. Ei ole aina niin helppoo, mutta ainakin yritetään.
Mun äidillä on aina tapana toisaalta kannustaa ja toisaalta morkata ja ''lyödä'' meitä vyön alle jollain.
 
  • Surullinen
Reactions: Echo ja KalaMies
Juu hän rikkoi juurikin tällä kertaa antabuskuurinsa ihan vaan tulevan kesän kunniaksi, jos vanhat merkit paikkansa (edelleen) pitävät.


Tuosta me siskojen aina toisiamme yritetään muistutella. Ei ole aina niin helppoo, mutta ainakin yritetään.
Mun äidillä on aina tapana toisaalta kannustaa ja toisaalta morkata ja ''lyödä'' meitä vyön alle jollain.
Suomen julkinen terveydenhuolto ei oikein handlaa päihdehoitoa...

Ei muuta kuin tämmöinen teippaus peiliin :)

 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Suomen julkinen terveydenhuolto ei oikein handlaa päihdehoitoa...
Totta.
Täällä varsinkin on tosi pitkät jonot päihteiden väärinkäyttäjillä ja alkoholisteilla päästä hoitoon ja lääkärinä sellanen kohta eläkkeellä pääsevä mies, joka on myöntänyt ettei ole erikoistunut päihdehoitoon.
Tykkää testailla ja on ottanut eräältä puolitutulta tyypiltä psyykelääkkeet pois, koska halusi katsoa pärjääkö tyyppi ilman..no lopputulos oli sitten se, että ko. kaveri joutui psykoosiin ja yritti itsemurhaa...hyvin menee(n)
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: KalaMies ja Echo
Voi ihanuus!

Meillä kuivausrumpu ei aina kuivaa ihan täysin kuivaksi (joo, kesäkeleillä kuivaan ulkona), joten levitetään lakanoita vielä sohville tunniksi-pariksi kuivumaan, ennenkuin laitetaan kaappiin.

Mukavaa kun koira oli jemmannut koiranruokaa sinne lakanoiden ja sohvatyynyjen väliin. :cautious:
 
  • Haha
Reactions: Boobis ja KalaMies
Voi ihanuus!

Meillä kuivausrumpu ei aina kuivaa ihan täysin kuivaksi (joo, kesäkeleillä kuivaan ulkona), joten levitetään lakanoita vielä sohville tunniksi-pariksi kuivumaan, ennenkuin laitetaan kaappiin.

Mukavaa kun koira oli jemmannut koiranruokaa sinne lakanoiden ja sohvatyynyjen väliin.

Viikatkaa pitkittäin neljään osaan ja henkariin kaksinkerroin. Mä silytänkin niitä nykyään silleen ku mitä siitä enää suotta kaappiin taittelemaan.
 
  • Tykkää
  • Vau!
Reactions: m1es ja Echo
Voi ihanuus!

Meillä kuivausrumpu ei aina kuivaa ihan täysin kuivaksi (joo, kesäkeleillä kuivaan ulkona), joten levitetään lakanoita vielä sohville tunniksi-pariksi kuivumaan, ennenkuin laitetaan kaappiin.

Mukavaa kun koira oli jemmannut koiranruokaa sinne lakanoiden ja sohvatyynyjen väliin.
Taas mielikuvat muuttuivat. Oletin, että sinulla on sellainen vanhan ajan "mankeloidut lakanat" tai ainakin "silitetyt lakanat" -koti.


Olisikohan aasialainen apu makuuhuoneessa miehesi mieleen?
 
  • Haha
Reactions: Echo

Yhteistyössä