Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
ehkä voi on Intiassa tosi kallista

mistä tulee mieleen että 9.5 on itänaapurissa voiton päivä
Se voi, mitä intiassa käytetään, on hieman erilaista. Myydään sellaista meilläkin isommissa kaupoissa nimellä ghee tai kirkastettu voi. On tavallista voita kalliimpaa mutta paistamiseen erinomaista ja tietty intialaisiin ruokiin.




Gheen valmistusta voi yrittää kotonakin, tässä Valion ohjeet.
 
Voikana oli jees, mutta ei mitään tajunnanräjäyttävää. Toinen "broileri tomaatti-kerma -kastikkeessa"-mönjä eli Gullichsenin Itkukana on parempaa. Se soija antaa kivan maun. :unsure:

Mutta jos jollain on suussasulava itämaisen kanan resepti, niin voi sen kertoa. :)
Tein muuten muutama viikko sitten Kievin kanaa, yllätti positiivisesti. Butter chickeniä pitäisi kans kokeilla.
Mukava huomata, että aasialainen ruokakulttuuri on alkanut kiinnostaa palstamammoja. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu
Voikana oli jees, mutta ei mitään tajunnanräjäyttävää. Toinen "broileri tomaatti-kerma -kastikkeessa"-mönjä eli Gullichsenin Itkukana on parempaa. Se soija antaa kivan maun.

Mutta jos jollain on suussasulava itämaisen kanan resepti, niin voi sen kertoa.
Tässä vähän erilainen mutta aineksiltaan helpohko arkiruoka Koreasta:

Korealainen seesamikana ja juurekset (4 hengelle)

kokonainen kana paloiksi leikattuna tai 600 g kanan paistileikkeitä (siis sellaista kanaa, jossa hieman rasvaa)
1 dl soijakastiketta
1,5 dl vettä
2 rkl jauhettua valkosipulia
1 rkl seesamiöljyä
1 tl seesaminsiemeniä
½ dl ruokosokeria
3-4 perunaa neljään palaan lohkottuina
2 isoa porkkanaa suikaleina
1 iso sipuli viipaloituna
½ tl jauhettua mustapippuria

Valmistus

Pilko kana (jos kokonainen), ruskista paloja padassa noin 10 minuuttia.

Sekoita soijakastike, vesi, valkosipuli, seesamiöljy, seesaminsiemenet ja sokeri keskenään suuressa kulhossa. Sokerin määrä maun mukaan, sekoita hyvin. Kääntele joukkoon (siksi suuri kulho) perunat, porkkanat ja sipuli. Mausta pippurilla. Jos pidät voimakkaammista mauista, voit lisätä myös hieman chiliä tai gochujangia (korealaista chilitahnaa).

Kaada vihannekset pataan kanan päälle. Peitä kannella ja anna kiehua noin 5 minuuttia. Sekoita ja vähennä lämpöä, hauduta tunti välillä sekoittaen.

Tarjoile kuuman keitetyn riisin päällä.


 
Viimeksi muokattu:
Höh...heräsin ja nyt valvon...möh.
Mä heräsin klo 2 painajaiseen: se oli Squid Game -tyyppinen, futuristinen uni jossa oli joku iso, nykyaikainen tuhoamisrakennus jossa mut pistettiin riviin muiden kiinniotettujen teloitettavien kanssa. Tunnelma oli kamala.
Meidän porukassa oli joku norjalainen jonka piti keksiä keino päästä ulos, mutta se norski oli ihan neuvoton.

Käytävällä käveli työvuoroon tuleva, itsekin ahdistunut sairaanhoitaja joka pudisteli päätään ja tuumasi "tällainen satsi tänään", ja mietin että ottaako toi tätsy meistä kokeita.
Meidät vei joku vanhempi mies käytävälle jossa oli eri kuolemanhuoneita, eli kun astuin omaan huoneeseen niin lattia aukes ja tipahdin johonki kuiluun.

No, heräsin sitten, kävin veskissä, kävin Plussalla ja jatkoin unia.
M1ehen laittama kuva jossa itämainen muija syö ruokaa, tuli uniini. Olin jonkun persialaisen shaahin muija, ja se ukko kömpi mun viereen. Makasin selin ja sen ukon mus_ta käsivarsi kiertyi mun ympärille. Mietin että mitäs mä tällä nee**rillä ja mr.Echolla teen. :LOL:

Mitähän mä oon syöny eilen, voikanasta tuli ikävät fibat :unsure:
 
  • Vau!
  • Surullinen
Reactions: Elena777 ja Kais

Yhteistyössä