Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Joo mut me ihmiset voimme valita. Emme ole eläimiä.

Meidän ei tartte raadella hampaillamme jotain peuraa joka ei ihan siinä hetkessä kuole, vaan voidaan lopettaa joku eläin vaikka sähköiskulla max 5 sekunnissa.

Kaikista paras olisi jos karja pitäis teurastaa tilalla ja siinä ois metsästysluvan saanu tms.hoitamassa sen, eli ei tulis eläimelle stressaavia teuraskuljetuksia.
Sitä ennen eläin sais elää pitkän elämän.

Luonnossa kettu ei kysele "oletkos pupu edes puoli vuotta täyttänyt, vai syönkö sut vasta 3-vuotiaana?"
Me ihmiset voisimme tehdä sellaisia päätöksiä, jos vain tahtoa on.

Nii.

Mut mieti sitä seuraavan kerran ku oot ostamassa broilerinsuikaleita hunajamarinadissa.

Mäkin mietin.


Ny oon niin täynnä, ettei nuijapäät maistuisi mutta JOS tilanne ois se, että olisin jossain korvessa ilman tulta ja ois nlkä ja hätä ni tuskinpa se sammakkoipana enempää kärsii mun suussa kuin vaiks haikaran.
 
Nii.

Mut mieti sitä seuraavan kerran ku oot ostamassa broilerinsuikaleita hunajamarinadissa.

Mäkin mietin.


Ny oon niin täynnä, ettei nuijapäät maistuisi mutta JOS tilanne ois se, että olisin jossain korvessa ilman tulta ja ois nlkä ja hätä ni tuskinpa se sammakkoipana enempää kärsii mun suussa kuin vaiks haikaran.
Kuinka usein olet korvessa ilman tulta ja joudut nälkääsi syömään sammakonpoikasen?

a) se on mun rakas elämäntapa toukokuusta syyskuulle
b) pyrin siihen kesäisin pari kertaa kuussa
c) harvoin. Keskityn niin hirvien jahtaamiseen paljain käsin, että sammakoille ei jää aikaa.

:)
 
Olisihan se hienoa ja ihanteellistakin, mutta et voi rakentaa koko palapeliä uusiksi vain yhtä palikkaa siirtämällä.
Sata vuotta sitten moinen systeemi hylättiin, eikä tätä sataa vuotta, eikä sen vaikutuksia poisteta/muuteta ihan pienin muutoksin. Ei ainakaan yhteiskunnassa, missä kaikki mitataan rahassa.
No juu, ei yks Echo voi vaikuttaa kuin omiin, ja perheensä syömisiin.

Mut mä mietin sellaista mallia, että ihmiset keskittyisi tosiaan niihin kasviksiin (lisäks täysjyvävilja, maitotuotteita jne), ja lihaa syötäisiin vaikka 3 leikkelesiivun verran päivässä (mikä ruokalaji se oiskin).

Ja se liha mitä syötäisiin, olis eettisesti tuotettua. Kallista, mutta kun sitä syötäisiin vähemmän, niin se se ois plusmiinusnolla.
Toki kasviksilla korvaaminenkin on kallista.
 
No juu, ei yks Echo voi vaikuttaa kuin omiin, ja perheensä syömisiin.

Mut mä mietin sellaista mallia, että ihmiset keskittyisi tosiaan niihin kasviksiin (lisäks täysjyvävilja, maitotuotteita jne), ja lihaa syötäisiin vaikka 3 leikkelesiivun verran päivässä (mikä ruokalaji se oiskin).

Ja se liha mitä syötäisiin, olis eettisesti tuotettua. Kallista, mutta kun sitä syötäisiin vähemmän, niin se se ois plusmiinusnolla.
Toki kasviksilla korvaaminenkin on kallista.
ei köyhällä ole varaa syödä niin paljoa vegepaskaa että päivittäinen kalorian tarve täyttyisi
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
No juu, ei yks Echo voi vaikuttaa kuin omiin, ja perheensä syömisiin.

Mut mä mietin sellaista mallia, että ihmiset keskittyisi tosiaan niihin kasviksiin (lisäks täysjyvävilja, maitotuotteita jne), ja lihaa syötäisiin vaikka 3 leikkelesiivun verran päivässä (mikä ruokalaji se oiskin).

Ja se liha mitä syötäisiin, olis eettisesti tuotettua. Kallista, mutta kun sitä syötäisiin vähemmän, niin se se ois plusmiinusnolla.
Toki kasviksilla korvaaminenkin on kallista.
Oon samoilla linjoilla.

Mut roskakaloja hyödyntämällä saatais lisää edullista, eettistä proteiinia.
 
Oon samoilla linjoilla.

Mut roskakaloja hyödyntämällä saatais lisää edullista, eettistä proteiinia.
Jep. Mutta vielä kun kalojen lopettamisestakin saataisiin nopeampaa ja kivuttomampaa, niin ois hienoa.

Meikäläisestä on tullu sekasyöjä, joka huutaa eettisesti tuotetun lihan perään. Mutta, en itsekään tee niin, eli osta edes luomukanaa/lihaa, koska kallista. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Boobis ja ruuttis
Jep. Mutta vielä kun kalojen lopettamisestakin saataisiin nopeampaa ja kivuttomampaa, niin ois hienoa.

Meikäläisestä on tullu sekasyöjä, joka huutaa eettisesti tuotetun lihan perään. Mutta, en itsekään tee niin, eli osta edes luomukanaa/lihaa, koska kallista.

Ostakaa onget koko perheelle ni sit voi ihan het oitis tappaa kalat. Ja vaikka paistaakin :p
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo

Yhteistyössä