Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pöytäkone tarjoaa mahdollisuudet kustomoida kaiken ja räätälöidä kone omiin tarkoituksiin sopivimmaksi. Tosin silloin tarvitaan hieman nörtin vikaa. Ja se pöytä.
Useimmat eivät kuitenkaan ostohetken jälkeen konettaan modifioi ja silloin läppäri voi olla helpompi. Ainakin tilaa säästyy.

Minä en kuitenkaan lähtisi (kalamiehen tavoin?) pyörittämään raskaita grafiikkaohjelmia tai cadeja useammalla näytöllä edes tehokkaan läppärin varassa.
No toki jos pelkästään 3d suunnittelua touhuaisi sen 8h päivässä, niin sitten pöytäkone on paras vaihtoehto, ellei tarvitse juosta asiakkailla
 
Pöytäkone tarjoaa mahdollisuudet kustomoida kaiken ja räätälöidä kone omiin tarkoituksiin sopivimmaksi. Tosin silloin tarvitaan hieman nörtin vikaa. Ja se pöytä.
Useimmat eivät kuitenkaan ostohetken jälkeen konettaan modifioi ja silloin läppäri voi olla helpompi. Ainakin tilaa säästyy.

Minä en kuitenkaan lähtisi (kalamiehen tavoin?) pyörittämään raskaita grafiikkaohjelmia tai cadeja useammalla näytöllä edes tehokkaan läppärin varassa.
Pöytäkone tarjoaa mahdollisuudet kustomoida kaiken ja räätälöidä kone omiin tarkoituksiin sopivimmaksi. Tosin silloin tarvitaan hieman nörtin vikaa. Ja se pöytä.
Useimmat eivät kuitenkaan ostohetken jälkeen konettaan modifioi ja silloin läppäri voi olla helpompi. Ainakin tilaa säästyy.

Minä en kuitenkaan lähtisi (kalamiehen tavoin?) pyörittämään raskaita grafiikkaohjelmia tai cadeja useammalla näytöllä edes tehokkaan läppärin varassa.
Nykyään on huipputehokkaita läppäreitä.

Silloin kun ostin ton mun läbärin niin mulla oli perheen tehokkain mylly vaikka tytön ja tytön iskän koneet oli itse rakennettuja hyvistä palikoista.

Mutta, pöytäkoneessa on se oma tunnelmansa ja tietty hyvää äänentoistoa vois olla ikävä raahata läbärin mukana joka paikkaan, ellei koko kotiin ole integroitu hyvä äänentoisto ja pluutuuttaa siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Nykyään on huipputehokkaita läppäreitä.

Silloin kun ostin ton mun läbärin niin mulla oli perheen tehokkain mylly vaikka tytön ja tytön iskän koneet oli itse rakennettuja hyvistä palikoista.

Mutta, pöytäkoneessa on se oma tunnelmansa ja tietty hyvää äänentoistoa vois olla ikävä raahata läbärin mukana joka paikkaan, ellei koko kotiin ole integroitu hyvä äänentoisto ja pluutuuttaa siihen.
Palstalla roikkumiseen, sometteluun ja laskujen maksamiseen kelpaa toki vähemmän tehokaskin läppäri. Mutta jos korona-aikana tekee vaativampia töitä kotona, saattaa paraskin läppäri vaan loppua kesken.
Minä en tekisi töitä* alle 24 tuuman näytöllä tai oikeastaan niitä pitää olla kaksi. Läppärin kätevyys katoaa, kun telakkaa ja ulkoisia laitteita yrittää järjestellä työpöydälle, kokeiltu ja huonoksi koettu. Läppäri pitää toki olla tukena matka/kokouskäyttöön.

* ja kyllä tsainapimu on katsottavampi lähempänä luonnollista kokoa.

eroa?


 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Huh huh huomenta

Pekka Pouta puhui lumimyräkästä ja menin innoissani kattomaan paljonko täällä on lunta, no eipä oo ennää oikeastaan yhtään:(

Ai niin ja piti siirtää verikoe ensikuulle, pientä nuhaa ja yskää ja taysista sanoivat ettei saa mennä labraan köhimään...no eipä tuo harmita. Joulukuussa on vaan ihan ihmeellisesti aikoja taysiin...ja samalle lääkärille vielä. 20 pvä pitää käydä siellä ja 21 päivä on samalle lääkärille puhelinaika...mikä homma?🧐
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.

Yhteistyössä