Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ja se missä aurinko paistaa joo. Ittelle tuli jotenkin hyvä mieli siitä moscow-irkuts junasta siitä vihreestä
Sekin käy!❤

Itelle tuli noista vanhoista junista mieleen kans noi pienenä yksin matkustamiset. Pelotti vaihtaa vaunua kun välissä oli se ”ulkotila” missä vaunut yhdistyivät.
Faija oli niin vanhanaikainen et kun se oli mukana junamatkoilla niin maito oli kossupullossa ja leipä voipaperiin käärittynä!😁
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Mutta se kuva susta missä sun silmät loistaa kun tuhannet tumantit ja sulla oli muistaakseni nahkarotsi? Oot kun ilmetty Vanessa, joissain sen kuvissa.

Hammasrakoa ei mulla ole, se on kyllä tosi söpö! En muista onks sulla?
Mokkanahkaa oli siinä kuvassa, mutta nykyään löytyy jo musta nahkarotsikin^^

Hammasrako löytyy, mä en tykkää siitä yhtään:D
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
9MM
Sekin käy!

Itelle tuli noista vanhoista junista mieleen kans noi pienenä yksin matkustamiset. Pelotti vaihtaa vaunua kun välissä oli se ”ulkotila” missä vaunut yhdistyivät.
Faija oli niin vanhanaikainen et kun se oli mukana junamatkoilla niin maito oli kossupullossa ja leipä voipaperiin käärittynä!
Joo muakin pelotti ne välit mä aina hyppäsin niitten ylitte toiselle puolelle:) mikähän siinä on et nyt en uskaltais päästää omaa yks7n junaan. Vaik ne on fiksui ja varmasti osais ja oppis omatoimisuuttakin. Itelle se oli selviö jotenkin jo lapsena
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Nyt saatan muistaa väärin mut pitkän matkan junissa tai yöjunissa oli ne vessat omassa hytissä ja sille ei ollut omaa koppia. Mut tää voi perustua väärään muistoon. Ja ku yksin matkusti ni joltain toiselta asemalta saattoi tulla tuntematon samaan hyttiin nukkuun.
Mä en muista, että niissä junissa olis ollut omia vessoja hytissä millä mentiin muutaman kerran Helzinkiin...mutta niissä ei kyllä pystynyt junan tärinältä hyvin nukkumaan (vaikka itse pedit oli kyllä ihan ok).
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9MM
Mä en muista, että niissä junissa olis ollut omia vessoja hytissä millä mentiin muutaman kerran Helzinkiin...mutta niissä ei kyllä pystynyt junan tärinältä hyvin nukkumaan (vaikka itse pedit oli kyllä ihan ok).
Joo mä en kyl muista et olisin ravannu missään muussa vaunussa vessassa. Mä taas tykkäsin siitä junan kolkkeesta se rauhotti mukavasti.
 
Katsokaa hyvät immeiset kun näillä on vielä pöytäliinatkin!!!❤
EU viimeistään kieltäisi meiltä kaikki luxusjutut hygieniasyistä tms.:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja 9MM
Se ihan vanhin Tolstoi oli kaikista paras, mutta päivitys ei tehnyt kuitenkaan junasta liian askeettista!❤
Ja oi mitä herkkuja Tolstoissa on tarjolla!❤

Nykyajan ravintolavaunun tarjonta Suomen junissa on saatanasta.
Siellä
a) ei ole mitään hyvää syötävää, alkomahoolia kyllä löytyy
b) jos olisi syötävää niin se on loppu tai ei ole ruokailuvälineitä
c) törkeät hinnat
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k. ja Elena777
9MM
Se ihan vanhin Tolstoi oli kaikista paras, mutta päivitys ei tehnyt kuitenkaan junasta liian askeettista!
Ja oi mitä herkkuja Tolstoissa on tarjolla!

Nykyajan ravintolavaunun tarjonta Suomen junissa on saatanasta.
Siellä
a) ei ole mitään hyvää syötävää, alkomahoolia kyllä löytyy
b) jos olisi syötävää niin se on loppu tai ei ole ruokailuvälineitä
c) törkeät hinnat
Tai sitten käydään pöllimässä se keisarin vaunu ja matkustetaan mukavasti sillä:). Oli kyl halvat tunnelmat. Mä en ymmärtä miks kaikesta pitää tehä niin kliinisen näköstä vois tehä sisustan vanhanajan mallin mukaan.
 
Mä tykkäsin lapsena matkustaa yöjunalla. Mentiin kerran kesässä kuopioon.
Awwww aatella, että me ollaan saatettu olla samaan aikaan Kuopiontorilla taapertelemassa ja ihmettelemässä elämää ja savolaismummojen ja ukkojen pöhinöitä.
Voin vaan kuvitella sinut siellä nappisilmäisenä tytön tylleröisenä 🥰 🥰 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: Lispetti ja m.e.k.

Yhteistyössä