Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Lappiin kaukaisimpaan torppaan ja pariks viikoks evästä mukaan! Kuka ees haluu etelään lämpöseen ku voi saunoa ja pelehtiä hangessa? Ja sitten takkatulen eessä taljan päällä!
Sit kun ite oot menossa niin muista pysähtyä tääl meidän kohdilla. Ei tääl välttämättä lunta ole mut kylmää vettä tulee hanasta ja sähköpatteri antaa tasata lämpöä.
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
Grillejä on tosi vähän nykyään, kebabia ja pitsaa kaik tyrkyttää.
Hetan grilli ja pippuriburger on loistava, Ruotsinkieliseltä alueelta hesaan tullessa on joku rekkaparkki mis on grilli, talon lihapiirakka sisältää koko elämän, nakkeja, pihvin, pekonia, munan ym..
Pidän sääntönä et jos rekkoja on parkissa niin grilli luultavasti on hyvä.
 
Ja Turusta suosittelen Kallun grilliä, Raisiosta Grilli Kivelää ja Kaarinasta Sepen grilliä.
Aitoa Rättisruokaa tarjoilee Turun seudulla myös Sepen grilli Kaarinassa, matkan varrella jos suuntaa saaristoon (Parainen, Nauvo, Korppoo, Houtskari) kesällä.

 
Viimeksi muokattu:
Siis oikeasti grilli, missä ois ihan perus ranskalaiset, makkaralla tai ilman, sit ois nakkeja, lihapiirakkaa pihvilä ja/tai munalla seuranaan vain mausteet. Niitä ei ole!


Ku tekisi mieli sellaista hyvää, höyrytettyä lihistä, ni turha toivoa ku jos meet tilaamaan ni e kavetaan pakkasesta ja pikakuumennetaan ja tulos on kuiva p.aska. *ärrinmörrinpäälläyhä*
Noita vanhan ajan grillejä ei enää löydy mistään ja se on harmi . Täälläkin oli monessa paikassa,melkein jokaisessa kaupunginosassa. Ei enää.
 
Siis oikeasti grilli, missä ois ihan perus ranskalaiset, makkaralla tai ilman, sit ois nakkeja, lihapiirakkaa pihvilä ja/tai munalla seuranaan vain mausteet. Niitä ei ole!


Ku tekisi mieli sellaista hyvää, höyrytettyä lihistä, ni turha toivoa ku jos meet tilaamaan ni e kavetaan pakkasesta ja pikakuumennetaan ja tulos on kuiva p.aska. *ärrinmörrinpäälläyhä*
Pärämätsi kuivilla mausteilla on vaikea löytää jopa täältä kiekkokulttuurin kehdosta, mättöjen aatelia.
 
Täällä on kans yksi kehuttu grilli mut mä luulen et varmaan joka paikkakunnalla on se joku paikkakuntalaisten mielestä "hyvä".
Mä oon jokusen burgerin sieltä hakenut mutta mun makuun ihan perus mättöä. Käyn kyl aika harvoin missään grilleillä joten en ole paras mahdollinen arvosteleen ja vertaileen kun ei ole kokemustakaan:unsure:
 

Yhteistyössä