Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Voi hiihtää, luistella, pilkkiä, hypätä saunasta munasillaan jäiseen lumihankeen, ajaa moottorikelkalla, kaataa puita talvella, vetää sladissa, heitellä naapureita lumipalloilla, kusta nimensä lumihankeen... Mitä unohtui? Kunnon talvi on mahtavaa aikaa

Mä oon täysin valmis luopumaan pilkkimisestä ja lumikylvyistä. Muu kuulostaa suht kaamealta. Kesällä on kivempi!
 
Äsh eilen olis ollu hoitajan aika,mutta se peruttiin kun hoitaja ei ollu töissä tällä viikolla.
Te-toimisto lähetti eilen kelalle virheellisen lausunnon että olisin muka 18.1-31.5 koulutuskokeilussa oppilaitoksessa. Joo en oo koulutuskokeilussa,ei oo sovittu suunitelmassa eikä ees koskaan keskusteltu koulutuskokeilusta.
Edelleen oon kuntouttavassa mutta vähennettiin työpäiviä yhdellä päivällä. Vituttaa tuolaiset ihmevirheet.
Onneksi ei ole tarvinnut olla noiden kanssa tekemisissä useisiin vuosiin...
Mun pitäisi rustailla ensimmäinen ansiopäivärahahakemus. Edellisestä on aikaa yli kymmenen vuotta.
Olisikohan joskus pitänyt hankkiutua työttömäksi? Nyt minulta puuttuu kokonaan kokemukset työvoimaviranomaisista ja heidän byrokratiataidoistaan. Saattaa vaikuttaa siihen, että joskus tulee suhtauduttua palstan työttömyydestä valittajiin aika tiukasti :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
Onks teil miehil jotenkin huono saanti ollu lähiaikoina? Ehkä @KalaMies vois antaa pyydystysvinkkejä?
Ei se tietenkään aina ihan 8-sylinterisellä touhulla mene, mutta pakkasten jälkeen pitäis kai lähtee käyntiin ?
Kun tuosta Rättiksen mainitsemasta nusuttelusta puhut, on pakkasesta jopa etua. Monet naiset ovat paleluun taipuvaisia (ei @Lispetti ?) ja silloin lämmittelyapu kelpaa. Siitä se sitten lähtee....

 
Esikasvatukseen suosittelen näitä:

Ruusaroosaruusanen!

Ruuanlaitossa mun persiljatuska on loputon, ja päätin että nyt lähtee taimea puskemaan. Persiljaa, tilliä, ja vielä kerran persiljaa.

Milloin kannattaa laittaa siementä itämään, jotta voin katsella kun mun persiljapuskat hulmuaa kesäkuun tuulessa ulkona (kronklaaminen kielletty)?

Aattelin ottaa viimekesäsen Kekkilän multasäkin (on tuolla jäässä vielä) ja lyödä multaa ja siemeniä tämmösiin
 
Ymmärrän tilanteen, aina ei pysty välttämään. Itsekin opiskellessa ja kun sain kenkää firman myymisen yhteydessö (tai olisi työtehtävät jatkuneet, mutta Oulussa...)
Ajattele, jos olisit valinnut toisin, saattaisit kuulua Rätti Väsyneen tuttavapiiriin ja pervoilla hänen seurassaan Koitelinkoskella....
 
Olisikohan joskus pitänyt hankkiutua työttömäksi? Nyt minulta puuttuu kokonaan kokemukset työvoimaviranomaisista ja heidän byrokratiataidoistaan. Sattaa vaikuttaa siihen, että joskus tulee suhtauduttua palstan työttömyydestä valittajiin aika tiukasti

Kannattaisi!

Mä olen ollut kolmesti, yhteensä alle vuoden kuitenkin, tekemisissä ton tahon kanssa, ja voi videndaalis että on joskus hankalaa!

Tällä kertaa olen vain osin lomautettu joten kukaan ei edes yritä keksiä mulle mitään typeriä työnhakukursseja mut ei todella käy kateeksi niitä, jotka moisiin joutuvat.
 
Voi hiihtää, luistella, pilkkiä, hypätä saunasta munasillaan jäiseen lumihankeen, ajaa moottorikelkalla, kaataa puita talvella, vetää sladissa, heitellä naapureita lumipalloilla, kusta nimensä lumihankeen... Mitä unohtui? Kunnon talvi on mahtavaa aikaa
Talvi on ihan perseestä, tai sit ammatin valinta. Olin eilen teilläpäin ulkotöissä ja oli niin ahas paikka et joutu t-paitasillaan tunnin tekeen kylmän raudan seassa. Yllättävän vähän enään käsivartta kirvelee..
 
Kun tuosta Rättiksen mainitsemasta nusuttelusta puhut, on pakkasesta jopa etua. Monet naiset ovat paleluun taipuvaisia (ei @Lispetti ?) ja silloin lämmittelyapu kelpaa. Siitä se sitten lähtee....
Ei palella, mutta mähän aikoinan lanseerasinkin hankipettingin. Jos on kylmä niin sitä voi harrastaa kovassakin pakkasessa, eikä varppina tuu vilu.:geek:
 
  • Rakkaus
Reactions: m1es
Meillä on porukkaa ympäri maata mut niillä on kai joku pakkasraja niin me lähetään sit täältä ain laitteleen koneita. Toisaalta yli puolet päivässtä saa olla lämpöses autos kun matkat on pitkiä.

Nyt taitaisi olla pk-seudulla hyvät tienestit ku kaikki mahdollinen auraus/lumenkuljetuskalusto on käytössä. Pitäisköhän? Ku on ihan hiukkaverta tylsääkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Olisikohan joskus pitänyt hankkiutua työttömäksi? Nyt minulta puuttuu kokonaan kokemukset työvoimaviranomaisista ja heidän byrokratiataidoistaan. Sattaa vaikuttaa siihen, että joskus tulee suhtauduttua palstan työttömyydestä valittajiin aika tiukasti
Ei kannata,parempi vaan jos pystyy töitä tekemään ja on työpaikka.
Mielellään tekisin ihan oikeita töitä, enkä olisi kuntouttavassa työtoiminnassa. Työkyky ja terveys ei vaan ole sellainen tällä hetkellä että täyspäiväistä työtä pystyisi tekemään,enkä tiedä pystyykö enää koskaan ja se on aika paskamaista.
 

Yhteistyössä