Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Iltapäivää!:)
Enpä keksinyt tälle iltapäivälle muuta ruokaa kuin tortillat joten niillä mennään.
Harmi vaan ettei ihan priimoja avokadoja löytynyt salsaan,
kaikki oli joko lössöjä tai ihan kovia, onneksi yksi syöntikypsä paketti oli edes vähän pehmeä ilman että yhtään lössöä oli.
Tosin yks kivikova sieltä sitten joukosta löytyi ja jää käyttämättä , muutkin vähän turhan kovia mutta sai pilkottua kuitenkin, parhaat olis kermaisen pehmeät:p
 
Ruusaroosaruusanen! :)

Ruuanlaitossa mun persiljatuska on loputon, ja päätin että nyt lähtee taimea puskemaan. Persiljaa, tilliä, ja vielä kerran persiljaa.

Milloin kannattaa laittaa siementä itämään, jotta voin katsella kun mun persiljapuskat hulmuaa kesäkuun tuulessa ulkona (kronklaaminen kielletty)? :)

Aattelin ottaa viimekesäsen Kekkilän multasäkin (on tuolla jäässä vielä) ja lyödä multaa ja siemeniä tämmösiin :) :cautious:

 
Iltapäivää!:)
Enpä keksinyt tälle iltapäivälle muuta ruokaa kuin tortillat joten niillä mennään.
Harmi vaan ettei ihan priimoja avokadoja löytynyt salsaan,
kaikki oli joko lössöjä tai ihan kovia, onneksi yksi syöntikypsä paketti oli edes vähän pehmeä ilman että yhtään lössöä oli.
Tosin yks kivikova sieltä sitten joukosta löytyi ja jää käyttämättä , muutkin vähän turhan kovia mutta sai pilkottua kuitenkin, parhaat olis kermaisen pehmeät:p
Avokadot on ihmeellisiä, jos et käytä tietyn parin päivän aikana, niin on ihan löllöjä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Ellimaar
Ruusaroosaruusanen!

Ruuanlaitossa mun persiljatuska on loputon, ja päätin että nyt lähtee taimea puskemaan. Persiljaa, tilliä, ja vielä kerran persiljaa.

Milloin kannattaa laittaa siementä itämään, jotta voin katsella kun mun persiljapuskat hulmuaa kesäkuun tuulessa ulkona (kronklaaminen kielletty)?

Aattelin ottaa viimekesäsen Kekkilän multasäkin ja lyödä multaa ja siemeniä tämmösiin
Persilja on tosi hidas. Jos nyt laitat itämään ni syksyllä saat satoa. Mutta!
Hanki kasvilamppu, hintaa noin kymppi, Prismassa tai Tokmannilla tai missä vaan. Ja sit ku ostat kaupasta muutaman puskan rehuosastolta ja varoen napsit siitä käyttöön niin valon alla kasvavat lisää ja olet koko kevään persiljaomavarainen.

Ni ja syksyllä olet viisaampi ja kylvät osan persiljasta pihaan jo silloin.
 
Avokadot on ihmeellisiä, jos et käytä tietyn parin päivän aikana, niin on ihan löllöjä.
Juu, ja perulaiset mätänee suipommasta päästä vaikka keskeltä/alhaalta olisi aivan kivikova. Mä veikkaan et nääkin oli perulaisia, en tajunnut katsoa maata kaupassa.
Nää syöntikypsätkin oli muissa paketeissa alhaalta ihan kiviä ja ylhäältä mätiä. Espanjalaiset on parhaita, kypsyy tasaisesti ja on ihanan kermaisia ja makeita.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Echo
Persilja on tosi hidas. Jos nyt laitat itämään ni syksyllä saat satoa. Mutta!
Hanki kasvilamppu, hintaa noin kymppi, Prismassa tai Tokmannilla tai missä vaan. Ja sit ku ostat kaupasta muutaman puskan rehuosastolta ja varoen napsit siitä käyttöön niin valon alla kasvavat lisää ja olet koko kevään persiljaomavarainen.

Ni ja syksyllä olet viisaampi ja kylvät osan persiljasta pihaan jo silloin.
M-m-mut mitemmää muistan että lapsena oon kylväny persiljaa avomaahan loppukeväästä/alkusyksystä, ja puskaa pukkasi elokuussa? Eli 2 kk kesti? :unsure:
 
M-m-mut mitemmää muistan että lapsena oon kylväny persiljaa avomaahan loppukeväästä/alkusyksystä, ja puskaa pukkasi elokuussa? Eli 2 kk kesti?

Siis joo, kun keväällä kylvää, saa syksyllä satoa. -mut saat satoa jo kesällä kun kylvt syksyllä.

Ja miksei voisi koettaa kasvilampunkin alla muutamaa ruukullista pitää. Sit ois tuoretta omasta takaa, hyvällä tuurilla, äitienpäivänä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Echo
  • Tykkää
Reactions: Echo
Näemmä joo aiemmin linkittämäni olivat vähissä.


Mut täältä löytyy. Huomatkaa tosiaan, että niitä on kahden kokoisella kannalla.



 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar ja Echo

Yhteistyössä