Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Iltapäivää!


Näin noin kuukausi sitten, joku oli jonnekin linkittänyt, tällaisen pätkän. Ja olin niiiiiin kade. Toi on oleva mun eläkeikä. Omalla pientilalla kanojen ja muiden juoksennellessa jaloissa ku kokkailen puutarhass. -Keittiöön niiden ei kyllä tarvitse tulla.



Mut siis tuosta jäi himottamaan se liha-sipuli-kuivahdedelmä-riisiruoka.


Ja ku löysin Lidlistä halvan kalkkunan ni siitähän se sitten...


Pilkoin sen otuksen, ku koskaan en oikeasti hyvä ja mehukasta kokonaista ole saanut- Kintut ja siivet ja rintalihat odottelevat, loppuranka kiehuu hissukseen siiderin ja omppumehun kanssa liemeksi.

Myöhemmin paistelen sipulia, pilkon kuivahedelmiä (siis niillähän kalkkuna täytetäänkin) , lorottelen sekaan kalkkunalientä, loput lihat sekaan ja mausteita ja lisää siideriä jos tarvis ja isken uuniin muhimaan pariksi tunniksi.

Lisukkeeksi basmatiriisiä.

Ja ellei tuu hyvää on mulla Bakunreissu edessä. PAKKO saada!
Ohi varsinaisen aiheen eli ruokareseptin : )
Kiitos videosta. Tekee hyvää nähdä että jossain eläimet saavat elää luonnonmukaisesti ja oman arvonsa mukaista elämää. Teurastus ei tietenkään ole ihan kiva juttu, mutta toivottavasti teurastavat omalla tilallaan (asianmukaisesti) eivätkä anna viedä teurastamoon.
 
r0s
Ohi varsinaisen aiheen eli ruokareseptin : )
Kiitos videosta. Tekee hyvää nähdä että jossain eläimet saavat elää luonnonmukaisesti ja oman arvonsa mukaista elämää. Teurastus ei tietenkään ole ihan kiva juttu, mutta toivottavasti teurastavat omalla tilallaan (asianmukaisesti) eivätkä anna viedä teurastamoon.

Mä katsoin noita kolme tuntia siinä samalla ku kokkailin. :D Aivan ihania! Tyyppi kerää kaalit, huuhtoo ne, kuorii päällimäiset lehdet ja heittää ne lehmien syötäväksi. Ja kun pidemmälle katselin, ni menia alku ohi ja ihmettelin, mitä ihmeen pöperöä se ny keittelee, ni kyseessä olikin jonkinsortin puuro niille eläimille eikä ihmisruoka alkuunkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Jotain kaupasta ostettua tavaraa, en itse täytä kalkkunaa enkä usein edes syö sitä
Emmäkään oikein kalkkunasta tykkää, helpolla mautonta ja kuivaa.
@Elena777 oletko paikalla?
Ja @KalaMies
En?:eek:
Oltiin vaakatasossa. Siis mää ainakin ja Ellu myös tod.näk.
Olin aiemmin joo:p
 
Onko @Echo huokaillut/huohottanut TV:n ääressä? Asko Järvinen on jo pidempään ollut Sanna Ukkolan haastattelussa AlfaTV:ssä. Muistuttelee siitä, että kontaktien määrää toisiin ihmisiin on saatava vähennettyä, muuten sairaaloiden kapasiteetti ei riitä.
 
Njaa, meikki tekee ihmeitä.
Blingbling ilman meikkiä.
Niin, ihan kuten eurooppalaisilla tai amerikkalaisillakin näyttelijöillä. Miksi aasialainen ei saisi meikata Voguen kuvauksiin (tuo kuva oli siis Voguen kuvauksista vuonna 2015) kun suomalainen palstamamma ei uskalla lähteä edes paikalliseen kauppakeskukseen ilman meikkausta?

Ja ketä varten ne Voguen samaistumis-/kadehtimiskuvat otetaan - naisia vai miehiä?

 
Iltapäivää!


Näin noin kuukausi sitten, joku oli jonnekin linkittänyt, tällaisen pätkän. Ja olin niiiiiin kade. Toi on oleva mun eläkeikä. Omalla pientilalla kanojen ja muiden juoksennellessa jaloissa ku kokkailen puutarhass. -Keittiöön niiden ei kyllä tarvitse tulla.



Mut siis tuosta jäi himottamaan se liha-sipuli-kuivahdedelmä-riisiruoka.


Ja ku löysin Lidlistä halvan kalkkunan ni siitähän se sitten...


Pilkoin sen otuksen, ku koskaan en oikeasti hyvä ja mehukasta kokonaista ole saanut- Kintut ja siivet ja rintalihat odottelevat, loppuranka kiehuu hissukseen siiderin ja omppumehun kanssa liemeksi.

Myöhemmin paistelen sipulia, pilkon kuivahedelmiä (siis niillähän kalkkuna täytetäänkin) , lorottelen sekaan kalkkunalientä, loput lihat sekaan ja mausteita ja lisää siideriä jos tarvis ja isken uuniin muhimaan pariksi tunniksi.

Lisukkeeksi basmatiriisiä.

Ja ellei tuu hyvää on mulla Bakunreissu edessä. PAKKO saada!
Katoin tuon videon. Nyt älä ota henkilökohtaisesti mutta...

Äääähhh....miten tän nyt sanois. Vanhana Venäjän-kävijänä iski jonkinlainen ahdistus tuosta videosta.
Äiti ja tytär apeana, kertaakaan hymyilemättä väsää ruokaa. Missä tuon tyttären mies? (vastaus=kuollu varmaan viinaan)

Jos haluaa elää luomusti, niin
-nurmikon VOI silti leikata, vaikka viikatteella tai ei-moottorisoidulla leikkurilla (en muista sen nimeä. Kelaleikkuri?)
Tuo nurtsi oli karmeeta turoa. No, pihakukat oli komeet!
-Venäjällä lehmät saavat olla aivan vapaana, ja siellä on lehmä-varoitusmerkkejä. Mukava väistellä niitä autolla. Mitäs jos naapurin sonni kuksasee oman nuoren hiehon kun ovat vapaana?

-Tuo että vasikka jolkottelee mukana tai kanat on vapaina, vaatii sitä että naapureita ei ole. Mutta mitä syvemmällä korvessa kanat ovat, sen alttiimpia ne ovat ketuille. Kokemusta on lapsuudesta.
-joku äijä saisi käydä klapikoneella pilkkomassa noille poloisille naisille polttopuut ja heittelis ne kerralla liiteriin.
Noin kesällä ei kenties hätää, mutta tuossa mörskässä menee talvella puuta ja pal-jon. Tuolla päin maailmaa pakkaset on aika mukavat?
-metsäpalovaroituksista ei tietoakaan varmaan?
-se nainen pisti nuotion puolipalaneita puita nojaamaan nuotion kehysrautoja vasten pystyyn, miksi? Pari laittoi kattilan päälle, miksi? Taas mietin kipinäriskiä tuollaisella maassa olevalla nuotiolla.
-toivottavasti niillä on jääkaappi, muuten se pita-riisi-liharuoka jää sen tyttären syötäväksi...Tuo mummo ei jaksa syödä noin isoa lastia ees puoleenväliin.

Sori. Mut pitää muistaa että tuo on entistä Neuvostoliittoa. Jos Suomessa alettais tosissaan luomuilemaan, niim osattais tehdä se siistimmin...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Ja nyt mä sanon erittäin pahasti, tästä ei saa loukkaantua: tänne maalle muuttaa aika ajoin ns.hippiperheitä jotka ei kaupungissa pärjää/ovat saaneet häädön/eivät ole työllistyneet (tiedän r0s ettet ole tuommoinen etkä mikään rastafari-hörhö) ja ne romanttisesti haaveilee "jee hommataan 1 hehtaarin pelto, sit 2 sikaa, 5 kanaa, 2 lammasta, 1 hevonen, sit keritään villalangat jii-än-ee..."

Ne törmää rahahuoliin ihan enste. Kiinteistövero on mukava, liikkumismenot samoin. Se homeinen vanha mummonmökki ei olekaan enää ihan priimakunnossa ja remontti vie rahaa.
Ne possut ja kanat EIVÄT tuo seteleitä pöytään, niistä muutamasta kaakattajasta ei saa kunnolla Halla-Ahon inhoamia maatila-tukiaisia.
Omavaraistalous ei Suomessa riitä nykyisin elättämään vuoden ympäri (joku toimittaja tms.kokeili) vaan ostoksillakin täytyy käydä. Kananmunillako uusi jääkaappi maksetaan?

Ja kun korkeintaan toinen puolisoista käy kodin ulkopuolella palkkatöissä, niin loppuu rahat ja alkaa elukat vähetä. Eräällä tutulla "eläinpuistolaisella" perheellä lähti ensin hevonen myyntiin.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Mä katsoin noita kolme tuntia siinä samalla ku kokkailin. Aivan ihania! Tyyppi kerää kaalit, huuhtoo ne, kuorii päällimäiset lehdet ja heittää ne lehmien syötäväksi. Ja kun pidemmälle katselin, ni menia alku ohi ja ihmettelin, mitä ihmeen pöperöä se ny keittelee, ni kyseessä olikin jonkinsortin puuro niille eläimille eikä ihmisruoka alkuunkaan.
:D :D
 
vierailija
Väitätkö ettei 24 päivän aikana lattiat likaannu?
Siivooja totesi, että minulla ei likaannu kolmessa tai ehkä jopa neljässä viikossa niin, että pitäisi välttämättä siivota. Kolmen viikon lomansa jälkeen pyyhkäisi sormella tasoja sanojensa todisteeksi. Ei pölyä missään. Olen siivo ihminen ;)
Nyt ei ole siivojaa tässä kuussa, niin päätin uskoa ammatti-ihmisen sanaa. Tottakai jos jotain näkyvää tulee niin se siivotaan. Muuten siivoan vasta välipäivinä kevytsiivouksen uutta vuotta varten :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Huomenta,kivaa päivää sinne.
Pah,toissa yönä nukuin hyvin,viime yönä taas huonosti. Kolmelta olin vielä hereillä, kaipa mä joskus vähän yli 3 nukahin, heräsin klo 6 ja torkuin kunnes kello soi klo 7.20. ei tullut montaa tuntia unta.
 

Yhteistyössä