Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miten niin tavallaan? Sitä on kaunis tai sitten jotakin muuta.
1) kauneutta on monenlaista.
2) kauneuskäsitteet on sovittuja asioita omienkin joukossa. Esim. aikaansa sidottuja.
3) kun joukolla halveksitaan esim. rotupiirteitä niin ne saadaan näyttämään rumilta jopa rodun itsensä silmissä.
4) jos se ei ole ihmisessä luontaista, niin vaatii hiukan totuttelua nähdä erilaisuudessa kauneutta.
 
  • Tykkää
  • Haha
Reactions: Echo ja m.e.k.
vierailija
Niinpä mutta lumi piristää mieltä.
Totta! Piristää ja ilahduttaa joka kerta.
Tosin, olen alkanut kestämään hyvin "syksyisiäkin" talvia. Varsinkin kun nykyään pidetään parvekkeilla ja ikkunoilla jouluvaloja koko talven eikä vain joulun pyhien ajan.
Mutta lumi on lunta ja aivan ihanaa jos sitä tulisi taivaan täydeltä, koko talven, niin kuin välillä tapahtuu.
Tai edes säällisesti...koko talven :)

Nyt pitää mennä joulusiivoamaan niin pääsee sen jälkeen nauttimaan puhtaasta kodista ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja m.e.k.
1) kauneutta on monenlaista.
2) kauneuskäsitteet on sovittuja asioita omienkin joukossa. Esim. aikaansa sidottuja.
3) kun joukolla halveksitaan esim. rotupiirteitä niin ne saadaan näyttämään rumilta jopa rodun itsensä silmissä.
4) jos se ei ole ihmisessä luontaista, niin vaatii hiukan totuttelua nähdä erilaisuudessa kauneutta.
Kauniita ja komeita on joka roduissa. Näen kaikki ihmisenä, en tietyn värisenä tms. Se vaikuttaa mitä on pään sisällä.
 
r0s
Iltapäivää!


Näin noin kuukausi sitten, joku oli jonnekin linkittänyt, tällaisen pätkän. Ja olin niiiiiin kade. Toi on oleva mun eläkeikä. Omalla pientilalla kanojen ja muiden juoksennellessa jaloissa ku kokkailen puutarhass. -Keittiöön niiden ei kyllä tarvitse tulla.



Mut siis tuosta jäi himottamaan se liha-sipuli-kuivahdedelmä-riisiruoka.


Ja ku löysin Lidlistä halvan kalkkunan ni siitähän se sitten...


Pilkoin sen otuksen, ku koskaan en oikeasti hyvä ja mehukasta kokonaista ole saanut- Kintut ja siivet ja rintalihat odottelevat, loppuranka kiehuu hissukseen siiderin ja omppumehun kanssa liemeksi.

Myöhemmin paistelen sipulia, pilkon kuivahedelmiä (siis niillähän kalkkuna täytetäänkin) , lorottelen sekaan kalkkunalientä, loput lihat sekaan ja mausteita ja lisää siideriä jos tarvis ja isken uuniin muhimaan pariksi tunniksi.

Lisukkeeksi basmatiriisiä.

Ja ellei tuu hyvää on mulla Bakunreissu edessä. PAKKO saada!
 
r0s
APUA!

Ku yritän saada vanhan luurin käyttöön, ja siinä siis ei oo sim-korttia, ja se haluaa salasanan.

Ei mulla muistaakseni oo ollut salasana kuin sim-kortille. Mitä hittoa? Mikään ei kelpaa vaiks näpyttelen kaik keksimäni.
 
Heippadei
Mitäs tänne?
Vielä 3 vk ennen kuin alkaa loma.

Keskiviikkona lähetin tk:n sähköisen yhteydenoton,niin sain tänään ajan perjantaille.
Olin varautunut odottamaan aikaa useamman kuukauden.
Lääkäri tutkii pigmenttimuutoksen kasvoissa ja tarvittaessa ottaa koepalan.
 
r0s
Heippadei
Mitäs tänne?
Vielä 3 vk ennen kuin alkaa loma.

Keskiviikkona lähetin tk:n sähköisen yhteydenoton,niin sain tänään ajan perjantaille.
Olin varautunut odottamaan aikaa useamman kuukauden.
Lääkäri tutkii pigmenttimuutoksen kasvoissa ja tarvittaessa ottaa koepalan.

On koronasta jotain hyötyä! Moisiin saa ajan varsin nopsaan.


Ja hyvä on tutkituttaa ne joo. Meillä useammallakin suvussa ollut kasvoissa jotain tyvisolusyöpää? Basalioomaa? mikä siis on hyvänlaatuinen mutta nipsaista pitää ne veks kuitenkin.

mun pitäis kanssa varata aika muutaman kuomen napsaisuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
On koronasta jotain hyötyä! Moisiin saa ajan varsin nopsaan.


Ja hyvä on tutkituttaa ne joo. Meillä useammallakin suvussa ollut kasvoissa jotain tyvisolusyöpää? Basalioomaa? mikä siis on hyvänlaatuinen mutta nipsaista pitää ne veks kuitenkin.

mun pitäis kanssa varata aika muutaman kuomen napsaisuun.
Joo,on ees jotain hyötyä mokomasta.
Niin on hyvä tutkia, hoitaja oli sitä mieltä että näyttää hyvälaatuiselta pigmenttimuutokselta mutta hyvä on lääkärin katsoa ja ottaa koepalan,niin on sitten varma.
Meillä ei onneksi oo ollu ihosyöpää,mutta muita kyllä.
 
r0s
*röyh*

Jäi siitä, yli nljn kilon linnusta ehkä kolmesataa grammaa lihaa. (jemmaan sen tyttärelle joka tulee huomenna)
Mies ei tykännyt kalkkunan mausta mutku lappoi sitä sipuli-valkosipuli-chili-kurkuma-pippuri-aprikoosi-omena-rusina-luumu-päärynä-siider-omppumehusoossia pinnalle niin kelpasi niinään. Muitten mielestä oli kokonaisuudessaan hyvää. Paitsi ehkä kalkkunanmaksa, se oli nautaa/possu a kitkerämpää.

Kahdenkympin väärti ihan varmasti!
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies

Yhteistyössä