Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kalaa pitää olla. Lohta graavattuna tai savustettuna, silliä, silakkapihvejä, silakkarullia....
Joo!!!
Seurasin joskus erään perheen tubekanavaa ja järkytyin yhtenä vuona kun näyttivät joulupöydän, eikä siinä ollut kuin yhdellä pienellä teelautasella hieman graavattua lohta.....en voi mitää, mutta kyllä harmitti:cautious:
 
Kuuleppas nainen....sinä suomalaisurosten unelmien Eloveena....kalaa ei pilkata!
Mä tiedän miten sun joulu menee. :)

Joulupäivä v.2008:
Ellu-äiti on simahtanut aattoiltana konvehti suussa ja kinkku kainalossa kuusen alle.
Wanhan kansan tapaan jouluruuat on jääneet yön yli jatkomarinoitumaan pöydälle.

Ellu herää joulupäivänä, tuumaa "jäiköhän sitä graavilohta vielä", hipsii keittiöön ja popsii koko lautasen tummunutta lohta.

Tuntia myöhemmin vessassa vähän kestääääää ja pikku-Taavetti kyynelsilmin koputtaa oveen "äiti, pääsetkö sä sieltä koskaan pois?"
 
Mutt eikös itämaan tietäjät olleet arabeja?
Näin joskus dokkarin missä seurattiin heidän jalanjälkiään ja tiiiätkös muuten mitä?:eek:
Ai etkö vai tiiä? No annappa kun valistan sua!
Niitä ei perimätietojen mukaan ollut kolme vaan on voinut olla enemmänkin tai kaksi. Missään kun lukumääriä ei ole mainittu!!
Ai niin ja se lapsi, jota ne menivät katsomaan, ei kuulema suinkaan ollut enää siinä vaiheessa mikään vauvva vaan jo taaperoikäinen (arvatenkin sen vuoksi, ettei sillon vielä lennelty lentsikoilla tai ajeltu autoilla).:eek:
Juu, osimoilleen noin. Ja se tähti ei ole voinut olla oikea tähti vaan joku matalalla oleva valoilmiö, koska joku 10 miljoonan valovuoden päässä oleva tähti ei ihan hirveen tarkkaan näytä mitään yksittäistä taloa. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
popsii koko lautasen tummunutta lohta.
Nöyyyyy kalahan menee aina jääkaappiin kylmään ettei pahene!!
Tuntia myöhemmin vessassa vähän kestääääää ja pikku-Taavetti kyynelsilmin koputtaa oveen "äiti, pääsetkö sä sieltä koskaan pois?"
Siis ennen mun pojat teki tuota, nykyään kissa tekee tuota....ja kissan kohdalla helpointa on vaan antaa sen tulla samaan aikaan vessaan kuin kuunnella sitä epätoivoista ''mouuuuuu mut on hylättyyyy....tiiätteks iätiiiii....'' huutoa oven takaa.
 
  • Rakkaus
  • Haha
Reactions: Echo ja Ellimaar
Kiitos ja alappas hengailemaan enemmän meidänkin kanssa, ihanhan tässä tulee kohta mustasukkaiseks kun miettii kenen kanssa sää mieluummin rupattelet:eek:
Echokin saanut jo harmaita haivenia sun takias!!
Mä meinasin muuten eilen laittaa molina-viestin että missä Ellimaar. Ellimaar tuo touhukkaan ja normaalin perheenäidin säväyksen meidän boheemi-taiteelliseen porukkaan. :)
 
Niin on.
Nakitkaan ei kuulu joulupöytään vaikka tiedän monien niitä lapsia varten laittavan.
(T:Nazimutsi)
No ei niin kuulukkaan ja tästä mä olen taistellut mun serkkujen ja ruottalaisystävien kanssa jo vuosia!

Mulle oli aikanaan jo aikamoinen kulttuurishokki se kun paljastui, että lihapullat kuuluvat länsiSuomalaiseen jouluun:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Mä kattelen mieluummin nälkään jääviä lapsia jouluaattona kinkun ja laatikoiden äärellä, kuin tarjoisin luovutusmielessä nakkeja.
No ei niin kuulukkaan ja tästä mä olen taistellut mun serkkujen ja ruottalaisystävien kanssa jo vuosia!

Mulle oli aikanaan jo aikamoinen kulttuurishokki se kun paljastui, että lihapullat kuuluvat länsiSuomalaiseen jouluun:eek:
Hyvä että meitä nazimutseja on enemmänkin:ROFLMAO:
Ei kuulu lihapullatkaan jouluun:giggle:
 
Ollut vähän kiiruksia, vanhemmalla lapsella on ollut kisakausi ja nuoremmalla on ollut kova äiti-kausi joten olen jakanut lähes kaiken siivoomisen ja ruuanlaiton ulkopuolisen extrahuomion hälle. Lisäksi on ihan älytön väsymys päällä koko ajan, torkahtelen miten sattuu, varmaan lievää stressiä
Nyt vaikuttais olevan vähän helpottamaan päin
 

Yhteistyössä