Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mulla on kysymys teille älyköille.
Kun seisot pilvettömän taivaan alla niin, että näet taivaanrannasta taivaanrantaan etkä näe yhtään pilveä Niin tarkoittaako se, että ”sinun” puoli maapalloa on pilvetön Ja jos on pilviä niin ne ovat sinun alapuolella olevan maan taivaalla?

Rättis varmasti osaa vastata tähän!
Kovin kaukana ollaan puolen maapallon taivaasta. Kuinka suuren alueen taivaan voi kerralla nähdä olevan pilvetön, riippuu siitä, kuinka korkealla pilvet ovat. Tuohan vaihtelee. Lisäksi tarvitaan esteetön ympäristö (tyyni avomeri) ja erittäin kirkas ilma.
 
Kovin kaukana ollaan puolen maapallon taivaasta. Kuinka suuren alueen taivaan voi kerralla nähdä olevan pilvetön, riippuu siitä, kuinka korkealla pilvet ovat. Tuohan vaihtelee. Lisäksi tarvitaan esteetön ympäristö (tyyni avomeri) ja erittäin kirkas ilma.
maanpinnan kaareutumisen takia näköala on aavalla merelläkin vain n. kymmenen kilometriä
 
Päivää

Mun tämän aamuinen puhelu kaverille ei mennyt ihan nappiin...Minä:''Moi, soitin vaan kyselläkseni mitä kuuluu ja onko suunnitelmia tälle päivälle?''
Luurin toisessa päässä oli hiljainen hetki ja sitten kuului kaverin uninen ääni:''Joo aattelin vielä nukkua''
Sitten vasta tajusin, ettei kello ollut 12 vaan 7
 
Päivää

Mun tämän aamuinen puhelu kaverille ei mennyt ihan nappiin...Minä:''Moi, soitin vaan kyselläkseni mitä kuuluu ja onko suunnitelmia tälle päivälle?''
Luurin toisessa päässä oli hiljainen hetki ja sitten kuului kaverin uninen ääni:''Joo aattelin vielä nukkua''
Sitten vasta tajusin, ettei kello ollut 12 vaan 7
Ai kauhee! :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: Elena777
Päivää

Mun tämän aamuinen puhelu kaverille ei mennyt ihan nappiin...Minä:''Moi, soitin vaan kyselläkseni mitä kuuluu ja onko suunnitelmia tälle päivälle?''
Luurin toisessa päässä oli hiljainen hetki ja sitten kuului kaverin uninen ääni:''Joo aattelin vielä nukkua''
Sitten vasta tajusin, ettei kello ollut 12 vaan 7
Hupsis :D
 
  • Haha
Reactions: Elena777

Yhteistyössä