Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kerro sitten tuosta suolaisesta kääretortusta. Meen huomenna kauppaan niin ostan ainekset, jos siis tulee suosituksia.
Hmmjaaa...nooo....ääääähh.

Sanotaanko että jos kysyis "kannattaako kokeilla?" niin 51 %:sesti kannattaa. Mutta aika voimakkaasti maistui Viola-tuorejuusto ja ranskankerma läpi, Viola kun on aika kitkeränkin makuista.
Ja olisin laittanu persiljaa rucolan sijaan, persilja olisi raikastanu voimakkaammin noita aika raskaita Violan ja meetwurstin makuja.

Muuoin tuo täyte toi mieleen voileipäkakkutäytteen.

Ja se tunne kun olet erottelemassa valkuaista keltuaisesta ja 5:nnen kananmunan kohdalla keltuaista tippuu valkuaisten sekaan...:cautious: Vatkasin sit vaan normi-kananmunavaahdon mutta lättänäksi jäi uunissa.

Munakasrullan pohja olis toiminu paremmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
Mutta tässä hyvä munakasrullan ohje, et tule pettymään jos tätä kokeilet! :) :love:
Pohja voi olla mikä tahansa mut tuo täyte on takuuvarmasti hyvää.

Pohja esim.tämä...
5 dl kevytmaitoa
5 munaa
1½ dl vehnäjauhoja
½ tl suolaa
1 rkl rypsiöljyä

-riko munien rakenne, sekota kaikki, pistä voidellulle leivinpaperille ja käryytä uunissa 200 C:ssä kunnes on kullanruskea.
Kumoa toiselle leivinpaperille ja anna jäähtyä.

Täyte:
-1 sipuli
-10 cm pätkä purjosipulia
-voita kuullottamiseen
- 1 purkki (2 dl?) Valion Paksua ruokakermaa
- 1 tl mustapippuria
- 1 pussi (250 g?) kinkkusuikaleita
-persiljaruukku

Pilko sipulit, kuullota niitä voissa pannulla ja lisää paksu ruokakerma ja mustapippuri.
Levitä seos munakaspohjalle, ripottele päälle kinkkusuikaleet ja hienonnettu persilja. Kääri tiukalle rullalle ja namnamnam!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar ja Kais
vierailija
Mutta tässä hyvä munakasrullan ohje, et tule pettymään jos tätä kokeilet!
Pohja voi olla mikä tahansa mut tuo täyte on takuuvarmasti hyvää.

Pohja esim.tämä...
5 dl kevytmaitoa
5 munaa
1½ dl vehnäjauhoja
½ tl suolaa
1 rkl rypsiöljyä

-riko munien rakenne, sekota kaikki, pistä voidellulle leivinpaperille ja käryytä uunissa 200 C:ssä kunnes on kullanruskea.
Kumoa toiselle leivinpaperille ja anna jäähtyä.

Täyte:
-1 sipuli
-10 cm pätkä purjosipulia
-voita kuullottamiseen
- 1 purkki (2 dl?) Valion Paksua ruokakermaa
- 1 tl mustapippuria
- 1 pussi (250 g?) kinkkusuikaleita
-persiljaruukku

Pilko sipulit, kuullota niitä voissa pannulla ja lisää paksu ruokakerma ja mustapippuri.
Levitä seos munakaspohjalle, ripottele päälle kinkkusuikaleet ja hienonnettu persilja. Kääri tiukalle rullalle ja namnamnam!
Kiitos! Tätä kokeilen viikonloppuna. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Taas alkaa lämpö nousta...ja kämppä on ku kaatopaikka, mut ei jaksa nyt siivota. :cautious:
Tää on kyllä ihan itseaiheutettua...eilen tein rääkkilenkin ja maha alkoi heti temppuilla.
No sit lenkin jälkeen riisuin hikisen paidan ja istuin puutarhatuolissa pelkät urheilurintsikat yläosana, ja kävi viileä tuuli.

Sanoin jo miehelle että hikiselle iholle ei passais kylmää antaa, ja niinhän sit lämpöily paukahti. Olen tyhäm, tyhäm.
 
Taas alkaa lämpö nousta...ja kämppä on ku kaatopaikka, mut ei jaksa nyt siivota.
Tää on kyllä ihan itseaiheutettua...eilen tein rääkkilenkin ja maha alkoi heti temppuilla.
No sit lenkin jälkeen riisuin hikisen paidan ja istuin puutarhatuolissa pelkät urheilurintsikat yläosana, ja kävi viileä tuuli.

Sanoin jo miehelle että hikiselle iholle ei passais kylmää antaa, ja niinhän sit lämpöily paukahti. Olen tyhäm, tyhäm.
Höh, toivottavasti et sairastu pahemmin. Siivoot sitten ku jaksat.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Syömään,onneksi tein eilen valmiiksi broilerikeiton. Tuli kiire etätehtävän kanssa. Aiheena nähtävyydet. Mitä tarkoittaa suojeltu nähtävyys. 5 keskiaikaista linnaa suomessa ja kuvia ja nähtävuudet mis on itsekäynyt ja kuvia ja 10 lähialueella olevaa nähtävyyttä mihin veisi vieraat ja kuvia
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Taas alkaa lämpö nousta...ja kämppä on ku kaatopaikka, mut ei jaksa nyt siivota.
Tää on kyllä ihan itseaiheutettua...eilen tein rääkkilenkin ja maha alkoi heti temppuilla.
No sit lenkin jälkeen riisuin hikisen paidan ja istuin puutarhatuolissa pelkät urheilurintsikat yläosana, ja kävi viileä tuuli.

Sanoin jo miehelle että hikiselle iholle ei passais kylmää antaa, ja niinhän sit lämpöily paukahti. Olen tyhäm, tyhäm.
Nyt sitten lepäät aina kun voit ja unohat kaikki tiramisut ja miran tisut!
 
r0s
Ällövaroitus sitten.

Näin unta että olin lähimmässä yliopistollisessa sairaalassa potilaana ja mulla oli armoton ripuli.
No vessa oli semmoinen iso kaakelilla päällystetty huone, jossa istui paljon ihmisiä niinku potilas-odotustilassa.
Mä olin pöntöllä käydessä räjäyttäny ripulit viereiselle seinällekin, ja suihkuttelin niitä nolona pois seinästä ja pöntöstä, ja mietin että mitähän nuo muut ihmiset musta ajattelee.
Paskasta uneksiminen tietää rahaa. Tai sitä että, kuten kerroit, on kipeä maha
 
  • Haha
Reactions: Echo
Varmaan miehelle. Sanoista ei paljo saa selvää. Enkö muista mitä on huutanut. Joka viikko se rääkyy.
Meidän talossa on myös nainen joka huutaa harvase päivä miehelleen, rääkyy ihan tosissaan. onneksi ei ihan meidän seinänaapuri ole mutta kuuluu hyvin rappukäytävään. ja sääli niiden seinänaapureita.
Sääliks käy pariskunnat missä toinen osapuoli on jatkuvasti vihainen pirttihirmu!
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.

Yhteistyössä