Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Aurinkoista päivää kaikille!

Päivät ja viikot on kyllä menny semmosta haipakkaa eteenpäin että nyt jo kuikuillaan kesän kynnyksellä! Aika ihanaa etten sanois

Nettiyhteydet on viimeaikoina ollu tässä osoitteessa aivan syheröllä ja kuralla ja jossain hevonkuukkudeessäkin joten hyvin oon vierottunu kaikesta. Koululaisilla ois vielä viikko tikisteltävänä ja sitten sais melkosen haasteellisen kevätpuolikkaan unohtaa kokonaan ja siirtyä todellakin hyvin ansaitulle lomalle! Muutoinhan arki täällä menee peruskuvioilla, työ vie sujuvasti mennessään koko kropan ja voimat, eli vapaa-ajan käytön ongelmia ei ole. Justiisa tulin tuon esikoisen kans isojen ihmisten kaupungista hankintakurvailulta ja kohtahetipian lähden ryntäämään kauppaan josko sieltä tyhjistä hyllyistä nyt mitään kotiin saisin. Hyvin näkyy tään pitäjän kuvioissa että mökkiläisiä on ja paljon sekä - mikä hämmästyttääkummastuttaa - ulkomaaneläviä. Kaupoista, nuista kahdesta, ei taho saada niin mitn kun lihapuoli on aina yhtätyhjää, roippeet vaan jätetty.. Muutoinkin se siellä asioiminen puistattaa mutta se siitä.

Pyykkärimuijana ja siivousellinä oon tämän päivän ja varmasti huomisenkin, kauhan varressa olemisesta puhumattakaan. Mukelot lähti ulos keskenänsä happeileen ja kiekkoo viskaamaan, kotiutunevat tuttuun tapaan hyeenoina eli nostan luuni tästä liikkeelle
Pihamaalla pitäs riehua apinanraivossa lapion varressa juurakko#%#÷#!@%leen kimpussa, katotaan saanko fiilikset kohdilleen vai heittäydynkö manjana- muudiin

Pidä mukavaa ja letkeetä päivää, toivottavaati elosi on hyvästi mallillaan
Ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa!

Mietis, kohta pääsee uimaan ja hätisteleen yöllisiä inisijöitä (hyttysiä) korvanjuuresta kun yrittää nukkua ja saa aamulla herätä lintujen lauluun :love: :love: :love:
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat ja Kais
vierailija
Mitä kukkia suosittelisitte hautuumaalle kun paikka on noin puolesta päivästä alkaen auringossa koko ajan enkä pääse säännöllisesti paikalle hoitamaan? Eli pitäisi olla kuivuuttakin kestävä.
Ruusuliisa ois tosiaan nätti, mutta jos kaipaa noin paljon hoitoa niin ei käy.

Ennen oli päinvastainen ongelma eli piti keksiä kukkia, jotka pärjäävät varjossa kun aurinkoa ei juuri tullut. Haudan vierestä on kaadettu todella iso puu (myös muita puita on hautuumaalta kaadettu, liekö olleet jo turvallisuudelle vaaraksi) ja tuntuu, että aurinko paistaa nyt haudalle vähän liikaakin.
 
Mitä kukkia suosittelisitte hautuumaalle kun paikka on noin puolesta päivästä alkaen auringossa koko ajan enkä pääse säännöllisesti paikalle hoitamaan? Eli pitäisi olla kuivuuttakin kestävä.
Ruusuliisa ois tosiaan nätti, mutta jos kaipaa noin paljon hoitoa niin ei käy.

Ennen oli päinvastainen ongelma eli piti keksiä kukkia, jotka pärjäävät varjossa kun aurinkoa ei juuri tullut. Haudan vierestä on kaadettu todella iso puu (myös muita puita on hautuumaalta kaadettu, liekö olleet jo turvallisuudelle vaaraksi) ja tuntuu, että aurinko paistaa nyt haudalle vähän liikaakin.
 
Mitä kukkia suosittelisitte hautuumaalle kun paikka on noin puolesta päivästä alkaen auringossa koko ajan enkä pääse säännöllisesti paikalle hoitamaan? Eli pitäisi olla kuivuuttakin kestävä.
Ruusuliisa ois tosiaan nätti, mutta jos kaipaa noin paljon hoitoa niin ei käy.

Ennen oli päinvastainen ongelma eli piti keksiä kukkia, jotka pärjäävät varjossa kun aurinkoa ei juuri tullut. Haudan vierestä on kaadettu todella iso puu (myös muita puita on hautuumaalta kaadettu, liekö olleet jo turvallisuudelle vaaraksi) ja tuntuu, että aurinko paistaa nyt haudalle vähän liikaakin.
Mulla on pihassa koko kesän yleensä orvokkia, on hurjan sitkeä kasvi. Markettakin kestää 1-2 kk.
 
Arvaas mitä...arvaasmitäarvaasmitäarvaasmi-tä???!!!*tohkeissaantärinöissään*

Se on kesä ny!!:love:
Tai siis tästä se alkaa:)
Mitäs on niin nätin aurinkoinen ja lämpsänen päivä ni oli ihanpakko lähtee käymään rantsussa ja sinnesittenkatosjajäisuorinvartaloinkerientalvipolvisukat!! Eli niin tuli kahlattua hietikolta polvia myöten järveen ja samalla kasteltua housunlahkeetki ja houkuteltua tyttökin perässä ja tietty piti tuskailla ettei älytty uitsikoita ottaa mukaan mutta nakkena ei ilenny eikä edes pitsisiltään kun kuitenki oli paikalla jotain retkeilijäkaravaanareita liian monen silimän kanssa mutta...sinne läks talviturkkipolvisukat, jee:):love:!!!!

Että ei ihan reisille mennykään sittenkään tää päivä vaikka kovasti nii koitinkii:D
 
Ihana kuulla sinustakin pitkästä aikaa!

Mietis, kohta pääsee uimaan ja hätisteleen yöllisiä inisijöitä (hyttysiä) korvanjuuresta kun yrittää nukkua ja saa aamulla herätä lintujen lauluun
Mmmmm...noemmäänytiijä:barefoot:...jälkikasvu ainakin on tosta mun kuulemisesta aivan eri mieltä:D

Talvisukat läks jo:)! Eli uintipulahduskiljaisua odotellessa:D
Vapun aikoihinhan mä sain jo ekat lähestymiset nuista hyttysistä, pari kertaa oli pitäny mua maiskutella ja katos vaan, nilkka kunnolla turvoksissa eli jälleen saa ootella kutipatteja ja runsaasti:D

Mutta juu, ihana kun tulee kesä ja kärpäset, tosin ne saa luvan pysytellä ulkona, nih! Aika monesti oon muuten saanu aikasin aamusta herätä kissanpierun jälkeen kuuluviin tsirputusääniin(y). Tossa on yks melko kovaääninen kivitasku naputtamassa heti tahtia päivälle...
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Kais ja Elena777
Mökillä..
Kuulostaa niin hyvältä, nauti:)
Onko vielä oikein veden äärellä?

Jos mulla ois joku tommonen pikkunen kesäpaikka kohtuulikellä ni ei tarttis miettiä missä sitä olis riekkumassa.. Muutaman kerran oon ehtiny näkemään pätkiä jostain mikälie-mökkiohjelmasta missä vieraillaan erilaisissa mökeissä pisteitä antaen...jotenki liian hulppeita ja huvilakartanopikkurilliojossakorkkaritjameikitkuosissa- tyylisiä mun makuuni:cautious::oops:... Kun mun mielestä tommosella möksällä pitäs ihan vaan saada olla ja mennä höntsäillä sisään ja ulos miten tahtoo varomatta että jättääkö siihen vaalealle persialaismatolle omat harakankinttujälkensä... Tai! Oi jos oispa semmonen ihuna paattinen jolla puksutella pitkin ja poikin ja missä vois sitten yöpyäkin:love:*huokailee*..tosin mun käpälissä se paattinen ois täynnänsä hasardia ja vaaramomenttia ja ruorijuoppoutta ilman vettä väkevämpääkään näillä tiedon ja taidon puutoksilla:D..mutta hienoo se olis!
 
Mmmmm...noemmäänytiijä...jälkikasvu ainakin on tosta mun kuulemisesta aivan eri mieltä

Talvisukat läks jo! Eli uintipulahduskiljaisua odotellessa
Vapun aikoihinhan mä sain jo ekat lähestymiset nuista hyttysistä, pari kertaa oli pitäny mua maiskutella ja katos vaan, nilkka kunnolla turvoksissa eli jälleen saa ootella kutipatteja ja runsaasti

Mutta juu, ihana kun tulee kesä ja kärpäset, tosin ne saa luvan pysytellä ulkona, nih! Aika monesti oon muuten saanu aikasin aamusta herätä kissanpierun jälkeen kuuluviin tsirputusääniin. Tossa on yks melko kovaääninen kivitasku naputtamassa heti tahtia päivälle...
Kaveri, joka on todella luontoystävällinen ihminen, valitti just ettei voi käydä toistaseks lainkaan saunassa.
Heillä on sellanen tosi vanha sauna ja tuuletusräppänän sisälle oli lintu tehnyt pesän ja sieltä kuuluu jo kova tsirputtelu:love::love:

Itte en vielä uskalla lähtee edes kokeilemaan uimista...olokoot sukat nyvvaan toistaseks jaloissa:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Mitä kukkia suosittelisitte hautuumaalle kun paikka on noin puolesta päivästä alkaen auringossa koko ajan enkä pääse säännöllisesti paikalle hoitamaan? Eli pitäisi olla kuivuuttakin kestävä.
Ruusuliisa ois tosiaan nätti, mutta jos kaipaa noin paljon hoitoa niin ei käy.

Ennen oli päinvastainen ongelma eli piti keksiä kukkia, jotka pärjäävät varjossa kun aurinkoa ei juuri tullut. Haudan vierestä on kaadettu todella iso puu (myös muita puita on hautuumaalta kaadettu, liekö olleet jo turvallisuudelle vaaraksi) ja tuntuu, että aurinko paistaa nyt haudalle vähän liikaakin.
Esim.tarhatähtisilmä on mun mielestä tosi kiva, selkeä kukkainen mikä pärjää auringossa hyvin..ja houkuttelee kivasti erilaisia perhosia paikalle:)
Pohjatyöt istuttamiselle kandee aina tehdä hyvin eli möyhentää kunnolla kukkapesä ennen istutusta, poistaa rikkaruohot ja hyvä ois ottaa vanhaa multaa hiukan pois ja laittaa uutta tilalle. Unohtamatta lannoitusta(y). Jos harvoin käy paikalla niin semmoset pitkäkestoiset lannotusrakeet on hyvät. Ja kun kastelee, niin kastelee kunnolla - ei vettä kukan päälle vaan suoraan kukan juurelle, maahan, kastellen kunnolla sen kukkapesän. Moni kastelee vaan pintapuolisesti eli kastelun jälkeen kannattaa rouhasta kunnolla sitä maata, jotta näkee miten syvälle vesi on ehtinyt imeytyä. Tosin jos on mahdollista, niin semmonen kukka-allas on tosi kätevä paikalle, missä käydään harvemmin. Se kun säilyttää kosteutensa paremmin kuin avomaapenkki.

Jq jos sulla on kovin paahteinen se paikka ja haluaisit jotain varjostusta, niin ainahan siihen vois vaikka istuttaa esim.kuunliljaa molemmin puolin kiveä ja sitten siihen keskelle tekis kukkaistutuksen. Tyylejä on monia..pääasia lienee se ettei tule taakan tuntua paikasta :).

Toi M.E.K.in linkki on hyvä(y)!
 
Kaveri, joka on todella luontoystävällinen ihminen, valitti just ettei voi käydä toistaseks lainkaan saunassa.
Heillä on sellanen tosi vanha sauna ja tuuletusräppänän sisälle oli lintu tehnyt pesän ja sieltä kuuluu jo kova tsirputtelu

Itte en vielä uskalla lähtee edes kokeilemaan uimista...olokoot sukat nyvvaan toistaseks jaloissa
No oi että! Kaverispa onkin jännän äärellä kun saa seurata odottamisen ja kasvamisen ihmettä:)
Se pitää käydä naapurissa saunassa sitte(y)..tai kärvistellä vöhän aikaa..

Jos nää kelit nyt tässä pysyy sitte näin lämpiminiä ja takatalvee ei tuu, niin onhan tässä mahkut aikaselle polskahdukselle. Tosin kun toi talvi oli tommone heikunkeikun niin taitaa tää kesäkin mennä samoilla sävelillä..kuha vaan aurinkoo näkyis kuiteski ja paljon:)!
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Mitä kukkia suosittelisitte hautuumaalle kun paikka on noin puolesta päivästä alkaen auringossa koko ajan enkä pääse säännöllisesti paikalle hoitamaan? Eli pitäisi olla kuivuuttakin kestävä.
Ruusuliisa ois tosiaan nätti, mutta jos kaipaa noin paljon hoitoa niin ei käy.

Ennen oli päinvastainen ongelma eli piti keksiä kukkia, jotka pärjäävät varjossa kun aurinkoa ei juuri tullut. Haudan vierestä on kaadettu todella iso puu (myös muita puita on hautuumaalta kaadettu, liekö olleet jo turvallisuudelle vaaraksi) ja tuntuu, että aurinko paistaa nyt haudalle vähän liikaakin.
Mulla on aikaisempina kesinä ollut orvokkeja tai samattiruusuja, sitten hopealehdet kiertämään puolikuun muotoisesti. Syksyllä kun orvokit tai samettiruusut ovat jo nuupahtaneet, hyvin kasvaneet hopealehdet ovat näyttäviä. Kestävät myös pientä pakkasta.

Mä istutin tänään haudalle 3 pelargonia. Varmaan taas istutan myös niitä hopealehtiä, kun ne vaan ovat niin kauniita.
 
Kuulostaa niin hyvältä, nauti
Onko vielä oikein veden äärellä?

Jos mulla ois joku tommonen pikkunen kesäpaikka kohtuulikellä ni ei tarttis miettiä missä sitä olis riekkumassa.. Muutaman kerran oon ehtiny näkemään pätkiä jostain mikälie-mökkiohjelmasta missä vieraillaan erilaisissa mökeissä pisteitä antaen...jotenki liian hulppeita ja huvilakartanopikkurilliojossakorkkaritjameikitkuosissa- tyylisiä mun makuuni... Kun mun mielestä tommosella möksällä pitäs ihan vaan saada olla ja mennä höntsäillä sisään ja ulos miten tahtoo varomatta että jättääkö siihen vaalealle persialaismatolle omat harakankinttujälkensä... Tai! Oi jos oispa semmonen ihuna paattinen jolla puksutella pitkin ja poikin ja missä vois sitten yöpyäkin*huokailee*..tosin mun käpälissä se paattinen ois täynnänsä hasardia ja vaaramomenttia ja ruorijuoppoutta ilman vettä väkevämpääkään näillä tiedon ja taidon puutoksilla..mutta hienoo se olis!
Ei ole rantaa. Mutta pihaa on. Istutettiin tänään mansikoita. Kastelin kukkia jne. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mmmmm...noemmäänytiijä:barefoot:...jälkikasvu ainakin on tosta mun kuulemisesta aivan eri mieltä:D

Talvisukat läks jo:)! Eli uintipulahduskiljaisua odotellessa:D
Vapun aikoihinhan mä sain jo ekat lähestymiset nuista hyttysistä, pari kertaa oli pitäny mua maiskutella ja katos vaan, nilkka kunnolla turvoksissa eli jälleen saa ootella kutipatteja ja runsaasti:D

Mutta juu, ihana kun tulee kesä ja kärpäset, tosin ne saa luvan pysytellä ulkona, nih! Aika monesti oon muuten saanu aikasin aamusta herätä kissanpierun jälkeen kuuluviin tsirputusääniin(y). Tossa on yks melko kovaääninen kivitasku naputtamassa heti tahtia päivälle...
Hyttysulle pitäis asettaa lähestymiskielto. :unsure:
 
Jos nää kelit nyt tässä pysyy sitte näin lämpiminiä ja takatalvee ei tuu, niin onhan tässä mahkut aikaselle polskahdukselle. Tosin kun toi talvi oli tommone heikunkeikun niin taitaa tää kesäkin mennä samoilla sävelillä..kuha vaan aurinkoo näkyis kuiteski ja paljon!
Joo tätä olen ittekin miettinyt, koska sillon sitä hellekesää tässä männä vuosina hyväluminen talvi.
 
Iltaa

Suihkussa kävin ja sheivasin kintutkin pitkästä aikaa...ensiks tosin ihmettelin, että mikä on kun karvat ei meinaa lähtee...vaihdoin sheiverin ja sama ongelma ja mietin jo, että onpa niistä tullu vahvat.
Sitten vasta älysin kattoo lähempää ja poistaa sen suojamuovin siitä päältä. :cautious:
 
  • Haha
Reactions: Echo ja m.e.k.

Yhteistyössä