Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mä suunnittelen mun parvekepuutarhaa. Tulee ainakin mansikkaa, vadelmaa ja tomaattia.
Mää mietin kanssa, että ostaisin sellasen puisen laatikon parvekkeelle ja kasvattaisin siinä mausteita ens kesänä...chiliä ja jalapenoa, tilliä, ruohosipulia jne...en vaan oikein tiedä miten pahasti toi katupöly sitten tarttuis niihin ilman mukana.
 
Mää mietin kanssa, että ostaisin sellasen puisen laatikon parvekkeelle ja kasvattaisin siinä mausteita ens kesänä...chiliä ja jalapenoa, tilliä, ruohosipulia jne...en vaan oikein tiedä miten pahasti toi katupöly sitten tarttuis niihin ilman mukana.
Siskolla on kiva kun sillä on lasitettu parveke. Hän kasvattaa aina yrttejä.

Mutta jos jossakin myydään pieniä kasvihuoneita?
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja Elena777
r0s
Tuo seljamehu on hyvää, mutta se ei yleensä ole seljanmarja- vaan seljankukkamehua, niin tuo Ikeassa myytäväkin. Tehdään mustaseljan kukista, ei pidä sekoittaa Etelä-Suomessa navetoiden kulmilla kasvavaan terttuseljaan.


@r0s varmaan ryhtyy kasvattamaan omia puskia

Voiskin. Tän kesän pakko hankkia listalla tosin on jo persimon, persikka ja joku uusi tyrnilajike mut eiköhän sambucus nigrakin mukaan mahdu :p
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
Silmät ovat metkasti väsyneet ja pää yrittää särkeä. Oiskohan toi aurinko ja uv-säteily syypää olotilaan?
Mulla taitaa rauta arvot olla taas matalalla...saatan nukkua kiltisti läpi yön, valvoa aamulla puolisen tuntia viiva tunnin ja nukkua sen jälkeen iltapäivään saakka, kävellessäkin tuntuu pää jotenkin uniselta ja tekee mieli tulla nopeesti kotiin..
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
r0s
Tottakai, mietin vaan että jos innostun kasvattamaan kanssa jotain mansikan tyylistä, että imeytyykö niihin saasteet ja pakokaasut...chilien pinnat nyt on sellasta kalvomaista, että niistä saakin huuhtelemalla.

Sä kuitenkin hengität ja nielet sitä samaa ilmaa joka päivä ni mitä väliä.
Mutta. Voihan suurimmalta pölyltä suojata kasvuharsolla.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
r0s
Mulla taitaa rauta arvot olla taas matalalla...saatan nukkua kiltisti läpi yön, valvoa aamulla puolisen tuntia viiva tunnin ja nukkua sen jälkeen iltapäivään saakka, kävellessäkin tuntuu pää jotenkin uniselta ja tekee mieli tulla nopeesti kotiin..
Hmh. Siinä vois kyllä olla toinen syy. Kahden viikon menkat ovat ehkä hieman liikaa.

Huomenna verilettuja ja paprikaa ja pinaattia ostoslistalle!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Kais

Yhteistyössä