Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Muistaako joku teistä farmareista perunan, joka on punainen kuin punajuuri, ei kasva kovin isoksi, mutta on runsaasti juuressa. Peruna on hiukan tumma heti kuoren altakin. Säilyy erittäin hyvin yli talven. Jos voisitte antaa mulle sen nimen.
Vanhempani kasvattivat aikoinaan "Norjan punaista", joka hieman vastaa kuvaustasi. Seuraavan kommentin mukaan olisi kysymys amerikkalaisesta Kerrs Pinks-lajikkeesta, vaikka itse tuota hieman epäilen...

• Tykkää
Reactions: Algoma
Muistaako joku teistä farmareista perunan, joka on punainen kuin punajuuri, ei kasva kovin isoksi, mutta on runsaasti juuressa. Peruna on hiukan tumma heti kuoren altakin. Säilyy erittäin hyvin yli talven. Jos voisitte antaa mulle sen nimen.
Meillä on jo parin vuoden ajan ollut siemenlisäyksessä punainen Mulberry Beauty-lajike joka täyttää nuo mainitsemasi tuntomerkit. Ehkä jo tänä vuonna siitä saadaan myyntiinkin. sinisistä olemme joskus viljelleet Blue Ckngoa, mutta eipä siitäkään täällä korvessa kukaan innostunut.

• Tykkää
Reactions: Algoma
Mä en kyllä maista potusta että mitä lajiketta se on. :eek:
Siis oon hyvä ruuanlaittaja ja tarkka ettei ruoka maistu pskalta, mutta emmänyt kyläpaikassa mieti että voi venäjä, nyt humahti tuulensuojaan Annabelleä tai Siikliä. :LOL:

• Haha
Reactions: Elena777
Mä en kyllä maista potusta että mitä lajiketta se on.
Siis oon hyvä ruuanlaittaja ja tarkka ettei ruoka maistu pskalta, mutta emmänyt kyläpaikassa mieti että voi venäjä, nyt humahti tuulensuojaan Annabelleä tai Siikliä.
Emmäkään mausta niinkään, mutta kyllähän erimerkiksi jauhoisemmat ja kiinteämmät koostumukset toisistaan eroaa paljonkin.
Niin ja puikulan maku on ainakin omassa suussa makeahko.

Niin ja nyt puhun siis lapin puikulasta nimenomaan!

Emmäkään mausta niinkään, mutta kyllähän erimerkiksi jauhoisemmat ja kiinteämmät koostumukset toisistaan eroaa paljonkin.
Niin ja puikulan maku on ainakin omassa suussa makeahko.

Niin ja nyt puhun siis lapin puikulasta nimenomaan!
Niin no, siis mä oon kerran tehny kiinteästä perunalajikkeesta muusia, ja sitä liisteriä ois voinu käyttää seinän tapetointiin. :)

• Tykkää
Reactions: Elena777
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä