Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kodittomien kissojen hammashoitoon? Pydystetäänkö kissat hoidettavaksi ja vapautetaan sitten takaisin?

Kodittomien kissojen (=villikissojen) hammashoitoon olisi halvempiakin vaihtoehtoja.
Tuota vois käyttää niien omistajien hoitoon, jotka heitteillejättää ne kissat, joista syntyy sitten populaatio kodittomia kissoja :unsure:
 
Siis niitä, ketkä ottavat kisun ja sit hylkäävät sen luontoon, pitäisi tusautella suolapanoksilla (onko sellaisia oikeasti olemassa?) persiille.
No niinpä, täälläpäin eläinsuojat helisee löytökissojen takia ja anelevat melkein polvillaan ihmisiä auttamaan heitä tässä ongelmassa.
Jatkuvasti luonnosta löytyy kokonaisia pentueita emoineen tai ilman ja silti mikään valistus ei.tunnu.menevän.jakeluun.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Tää mun taloyhtiö on jotensakin outo....en edes tiedä mistä aloittaa.

Jokainen asukas sai viime viikolla postiluukun kautta paperin, jonka fontti oli jotain sodanjälkeistä aikaa...paperille oli printattu piiiitkät säännöt niin pienellä ja himmeällä tekstillä, että se piti lukea valon alla ennenkun näki.
No sitten ne säännöt itsessään, joka ikinen sääntö sisälsi uhkauksen ('jos ette tee niin ja näin, tapahtuu näin ja noin') ja muutama sääntö tuntui olevan ehkä hieman vanhentunut.

Tää talohan on rakennettu 70-luvulla ja oli silloin kaupungin vuokratalo, myöhemmin asunnot myytiin yksityisille ja vuokranantajat saivat itse päättää säännöistä, eli siitä saako esim. heidän asunnossa vaikkapa polttaa sisällä jne....no sitten sekin sääntö purettiin ja nykyään kukaan ei kuulema saa polttaa, ei edes parvekkeilla.
Mun naapurit, jotka omistavat asuntonsa, rikkovat tuota sääntöä ja he asuvat molemminpuolin kämppääni.
Toinen on vielä se taloyhtiönpuheenjohtaja ja rikkoo muutamaa muutakin sääntöä, kuitenkin tiukasti vahtien muita asukkaita etteivät nämä riko omiaan.

Siinä paperissa luki mm. näin:
16 §
Vuokran-, kuumavesi-, saunan ja pesutuvan maksusta antaa hallitus lähemmät ohjeet. Ylimenevältä ajalta kannetaan sakkoa markka sadalta tai sen osalta kuukaudelta tai sen osalta.

Hmm....ensinnäkään tässä talossa ei ole käsittääkseni ollut pesutupaa enää vuosikausiin, sauna kyllä löytyy....ja toiseksi, niin että minkä tai sen osalta??

Tässä talossa ei ole varsinaista talonmiestä, ellei sitten taloyhtiön puh.johtajaa meinata sillä? Kuitenkin sellasellakin tuossa paperissa uhkaillaan.

Eikä tuossa ole läheskään kaikki ja mietin vaan missä mä nyt markat voin muuttaa muka euroiksi, että voisin sitten tarpeen niin vaatiessa maksaa sakot :whistle:
 
  • Vau!
Reactions: m.e.k.
Tää mun taloyhtiö on jotensakin outo....en edes tiedä mistä aloittaa.

Jokainen asukas sai viime viikolla postiluukun kautta paperin, jonka fontti oli jotain sodanjälkeistä aikaa...paperille oli printattu piiiitkät säännöt niin pienellä ja himmeällä tekstillä, että se piti lukea valon alla ennenkun näki.
No sitten ne säännöt itsessään, joka ikinen sääntö sisälsi uhkauksen ('jos ette tee niin ja näin, tapahtuu näin ja noin') ja muutama sääntö tuntui olevan ehkä hieman vanhentunut.

Tää talohan on rakennettu 70-luvulla ja oli silloin kaupungin vuokratalo, myöhemmin asunnot myytiin yksityisille ja vuokranantajat saivat itse päättää säännöistä, eli siitä saako esim. heidän asunnossa vaikkapa polttaa sisällä jne....no sitten sekin sääntö purettiin ja nykyään kukaan ei kuulema saa polttaa, ei edes parvekkeilla.
Mun naapurit, jotka omistavat asuntonsa, rikkovat tuota sääntöä ja he asuvat molemminpuolin kämppääni.
Toinen on vielä se taloyhtiönpuheenjohtaja ja rikkoo muutamaa muutakin sääntöä, kuitenkin tiukasti vahtien muita asukkaita etteivät nämä riko omiaan.

Siinä paperissa luki mm. näin:
16 §
Vuokran-, kuumavesi-, saunan ja pesutuvan maksusta antaa hallitus lähemmät ohjeet. Ylimenevältä ajalta kannetaan sakkoa markka sadalta tai sen osalta kuukaudelta tai sen osalta.

Hmm....ensinnäkään tässä talossa ei ole käsittääkseni ollut pesutupaa enää vuosikausiin, sauna kyllä löytyy....ja toiseksi, niin että minkä tai sen osalta??

Tässä talossa ei ole varsinaista talonmiestä, ellei sitten taloyhtiön puh.johtajaa meinata sillä? Kuitenkin sellasellakin tuossa paperissa uhkaillaan.

Eikä tuossa ole läheskään kaikki ja mietin vaan missä mä nyt markat voin muuttaa muka euroiksi, että voisin sitten tarpeen niin vaatiessa maksaa sakot
tarttis varmaan vähän päivittää noita sääntöjä
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
tarttis varmaan vähän päivittää noita sääntöjä
Kyllä, mietin jo soittavani sille isännöitsijälle mutta hän on oikeesti todella hankalan ihmisen maineessa ja sain jo maistaa siitä ittekin, että taitaa helpommaksi tulla kun etin uuden asunnon ja muutan....muuttamisessakin on vaan oma riesansa ja nää mun vuokranantajat ovat kyllä oikeesti ihan maailman ihanimmat, enkä haluais heitä vaihtaa:love:
 
Mut mitä sä, Ellu, muka sit tuosta listasta teet väärin?

Tai siis kelle se lappunen oli sunnattu?

Ku jos kohde ovatkin vaikka ne tupakoitsijat ni miksi sun pitäisi muuttaa?
Emmä kai mitään teekkään väärin, siis ainakaan omasta mielestäni, ihmettelen vaan noita markka ajan sääntöjä ja kun tosiaan tossa ei ollut läheskään kaikki outoudet....ton mukaan isännöitsijä päättää saako asunnossa olla lemmikki ja hän voi myös päättää, että lemmikki on annettava pois ja ootas kun katon......niin tosiaan, yövieraasta kuuluis ilmottaa viikkoa ennen ylä ja alakerran naapureille ....sen ymmärtäisin jos meteliä syntyis, mutta toi oli outo ja tosiaan kun kaikki säännöt sisälsi jonkinasteisen uhkauksen:unsure:
 
  • Vau!
Reactions: m.e.k.
Mut mitä sä, Ellu, muka sit tuosta listasta teet väärin?

Tai siis kelle se lappunen oli sunnattu?

Ku jos kohde ovatkin vaikka ne tupakoitsijat ni miksi sun pitäisi muuttaa?
Niin ja sen mukaan mitä kyselin niin lapun sai ainakin kaikki ne jotka ovat vuokralla tässä talossa.

muoks: niin ja siis ton tupakka ongelman takia olen miettinyt jo kauan pois muuttamista, se haju kun tunkeutuu sisätiloihin ja sitten joudun ottamaan extrahenkäykset piipusta.
 
r0s
Emmä kai mitään teekkään väärin, siis ainakaan omasta mielestäni, ihmettelen vaan noita markka ajan sääntöjä ja kun tosiaan tossa ei ollut läheskään kaikki outoudet....ton mukaan isännöitsijä päättää saako asunnossa olla lemmikki ja hän voi myös päättää, että lemmikki on annettava pois ja ootas kun katon......niin tosiaan, yövieraasta kuuluis ilmottaa viikkoa ennen ylä ja alakerran naapureille ....sen ymmärtäisin jos meteliä syntyis, mutta toi oli outo ja tosiaan kun kaikki säännöt sisälsi jonkinasteisen uhkauksen

Jos sen oli tarkoitus olla hauska. Tai halloweenpila.
 
  • Haha
Reactions: Elena777

Yhteistyössä