Säästättekö te kaikki saamanne joulu, syntymäpäivä, hää ym. lahjat vai voiko niitä laittaa kiertoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppivä

Vieras
Ongelma että on kaappi oikeasti pullollaan aivan turhaa krääsää. On saunakiulu settiä, päytäliinoja on vaikka mitä kippoa ja kuppia ja oikeasti minulla on yksi kaappi täynnä nyt tota ihan uutta tavaraa jolla en tee mitään ja mietin voiko niitä laittaa joko uudelleen kiertoon tai myydä kirppiksellä?
Roskiinkaan en kyllä raaskisi heittää mutta kun nyt on tämä muuttokin tässä.

Ei ole mikään velvollisuus niitä säilöä nurkissaan. Usein vien kirppikselle tai annan, jos ovat käyttämättömiä, esim. lasten koulujen arpajaisiin palkinnoksi.

Ajattelin vain kun olen nuo lahjukset saanut kun olen kerhotäti että kuuluuko ne nyt kuitenkin säästää, viitaten tuohon ketjuun

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2318050-nyt-ymmarran-heita-jotka-eivat-halua-lahjoa-kaikenmaailman-tarhatateja-opettajia-jne/sivu2.html

Kiertoon laitan saman tien, joko kirpputorille tai lahjana eteenpäin.

Eilen tuli lapaset (joiden väri ei miellytä) pikkujoulupaketista. Kääräisin ne uudestaan samaan paperiin ja otan huomenna mukaan uusiin pikkujouluihin.

En ole ikinä joutunut vastaavaan tilanteeseen, koska kaikki saamani lahjat ovat oikeasti menneet käyttöön. Koskaan en ole mitään ylimääräistä tai turhaa saanut.

Mutta eipä kellään mitään velvollisuutta ole saamiaan lahjoja säästä. Pistä kiertoon taikka myyntiin. Mutta jos kirpparille viet, niin ota huomioon, että mikäli lahja on tunnistettava, saattaa antajalle tulla paha mieli mikäli antamaansa lahjaan kirpparilla törmää ;)

Nämä onneksi kaikki uusia ei itsetehtyjä joten voisi olla sillai kenen tahansa.
Kerhossa meillä ei pidetä kirppistä ja nyt olen vielä äippälomallakin :D joten on hetki aikaa.

[QUOTE="wieras";29324028]En ole ikinä joutunut vastaavaan tilanteeseen, koska kaikki saamani lahjat ovat oikeasti menneet käyttöön. Koskaan en ole mitään ylimääräistä tai turhaa saanut.

Mutta eipä kellään mitään velvollisuutta ole saamiaan lahjoja säästä. Pistä kiertoon taikka myyntiin. Mutta jos kirpparille viet, niin ota huomioon, että mikäli lahja on tunnistettava, saattaa antajalle tulla paha mieli mikäli antamaansa lahjaan kirpparilla törmää ;)[/QUOTE]

Etkö ole ikinä saanut väärän värisiä/ kokoisia: lapasia, sukkia, tyynyliinoja, kaulaliinoja, käsipyyhkeitä?

Eikö mistään paketista ole tullut: mukeja, pahan makuisia konvehteja, joulukuusenkoristeita, koriste-esineitä, heijastimia, mustekyniä.... vai otatko nekin kaikki omaan käyttöösi?

Mä en juuri lahjoja saa, saati sitten turhia. Vanhemmiltani pienen summan rahaa, mieheltä jonkun mitä olen itse suunnilleen käskenyt ostaa. Anopilta yleensä kynttilöitä tai joulukoristeita tms.
Naimisiin en ole mennyt, ja synttärilahjan saan vain mieheltä (en pidä juhlia).

Yhteistyössä