Saapas nähdä saatiinko sikatauti kylästellessä =O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ounou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ounou

Vieras
Käytiin kylässä, missä yks perheen jäsen kotiutui 5 pvää sitten Englannista.. Kuinkahan suuri todennäköisyys että saatiin tauti sieltä. Tuo hlö ei siis ollut sairastunut ainakaan vielä tautiin, mutta eikös siinä saattanu oireet tulla 7 pvän päästäkin vasta? Jännäksi menee, itse viimeisilläni raskaana ja kaks pientä lasta =/

Mitä luulette, pelkäänkö/jännitänkö nyt turhaan täällä?

Alkuperäinen kirjoittaja -*-:
Hieman idioottia miettiä jälkeen päin tuollaista...huoh... oisitte mietiny ENNEN kuin menitte kylään

Ehkä oltais mietitty JOS oltais asiasta tiedetty. Ei viistiny perheen äiti sitten asiasta meille kertoa. Vasta kun oltiin jo tovi sielä istuttu niin asia selvis. Aika pikaseen poistuttiin sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja *-*-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No itse asiassa sehän KANNATTAIS saada nyt, niin ois sitten sairastettuna kun varsinainen rytinä alkaa.

no mitä helvetin väliä sillä on millon sen sairastaa?

Sä et ilmeisesti harrasta tiedotusvälineiden seuraamista? Kokeilepa vaikka googlettaa, josko asia selviäis sullekin.

No itse asiassa sehän KANNATTAIS saada nyt, niin ois sitten sairastettuna kun varsinainen rytinä alkaa.

voipi olla että ei ole vielä tamiflu-resistentti.

kesäisin lienee oma vastustuskyky myös parempi, ihmiset on vähemmän stressaantuneita, syö tuoreita marjoja ja vihanneksia enemmän, on ulkosalla enemmän yms.. ehkä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hieman idioottia miettiä jälkeen päin tuollaista...huoh... oisitte mietiny ENNEN kuin menitte kylään

Ehkä oltais mietitty JOS oltais asiasta tiedetty. Ei viistiny perheen äiti sitten asiasta meille kertoa. Vasta kun oltiin jo tovi sielä istuttu niin asia selvis. Aika pikaseen poistuttiin sitten.

No ompa kiva kun ei kertonut etukäteen :( kai pesitte kätenne kunnolla?

Sä et ilmeisesti harrasta tiedotusvälineiden seuraamista? Kokeilepa vaikka googlettaa, josko asia selviäis sullekin.

ei mulla kuule oo aikaa koko iltaa koneella istua ja googletella turhia asioita

Tutkijoiden mukaan on nyt lievempi kuin myöhemmin. Eli tauti kehittyy ja muuttuu vaarallisemmaksi. Juuri uutisissa sanottiin, että syksyn influenssa-aalto on melko varmasti lievempi (vaarallisuudeltaan) kuin keväällä tuleva uusi aalto. Koska siis siihen mennessä tauti on taas kehittyneempää muotoa.

Mäkin olen sitä mieltä että mielummin sairastaa pois nyt ja saa sitten immuniteetin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ompa kiva kun ei kertonut etukäteen :( kai pesitte kätenne kunnolla?

Jep, pariin kertaan jo sielä ollessa ja heti kun kotiin tultiin niin saippuapesu + käsidesit päälle...

ei mulla kuule oo aikaa koko iltaa koneella istua ja googletella turhia asioita

No sittenhän asia on sun osalta kunnossa. Kiva että ehdit täällä kiroilla menemään kuitenkin :D

Miten uusi influenssavirus tarttuu?
Uusi virus tarttuu kuten muutkin influenssavirukset: yskiessä ja aivastaessa tai hengitystie-eritteillä tahrautuneiden käsien välityksellä. Tartunnan saaneet ihmiset voivat tartuttaa virusta noin vuorokausi ennen oireiden ilmaantumista ja edelleen jopa 7 päivän ajan sairastumisen jälkeen, lapset ja henkilöt, joilla on muita perussairauksia pidempäänkin. Oireinen henkilö on erityisen tartuttava muutaman ensimmäisen vuorokauden aikana. Virus ei tartu ihmisestä lemmikkieläimeen.

Eli vuorokausi nyt odotella sairastuuko Englannista palannut hlö. Huh, hieman helpotti tuo tieto, että ei voi levittää jos ei ole sairastunut. Ja levittää vain vuorokauden ennen oireita.

Yhteistyössä