Saanoko Opintotukea ja kodinhoidontukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja I-ha-na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

I-ha-na

Aktiivinen jäsen
03.10.2006
2 926
1
36
Jos läheden opiskelemaan ja lapsi hoidetaan kotona. Saanoko kodinhoidontukea?

Kaveri sanoi että tämä on mahdollista, mutta joskut sanoo että ei sais.
En vielä ole lähdössä opiskelemaan joten en kelaan näin ajoissa jaksa mennä asiaa selvittämään.
Jos joku tääl osais sanoa miten nuo menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:
Kelan opas valitettavasti sanoo, että opiskelijan lapsesta ei kotihoidontukea makseta. Niin mä sitä vähän ajattelinkin, kun opintotukikin on Kelan tuki.

Siloin saa jos kotoan hoitaa vaikka mummo tai mies, kska ei mene päivähoitoon

Kelan opas valitettavasti sanoo, että opiskelijan lapsesta ei kotihoidontukea makseta. Niin mä sitä vähän ajattelinkin, kun opintotukikin on Kelan tuki.

Niin tai en sitten tiedä, et mitä tolla tarkoitetaan. Tuo teksti siis kun on sellaisen kappaleen lopussa, jonka vieressä lukee Lasten kotihoidontuki ulkomaille...?

Niin tai en sitten tiedä, et mitä tolla tarkoitetaan. Tuo teksti siis kun on sellaisen kappaleen lopussa, jonka vieressä lukee Lasten kotihoidontuki ulkomaille...?

ulkomaille sitä eimakseta, mutta SUOMESSA ASUVA saa

Saa molempia. Opiskelija on oikeutettu opintorahaan ja lapsesta automaattisesti kotihoidontuki, jos ei ole hoitopaikassa (kunnan tai yksityisen).

Mulla hoiti mun sisko lastani ja minä olin koulussa, kotihoidontuki ja opintotuki tuli molemmat.

Yhteistyössä