Saanko valittaa hetken turhasta (?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ottaa pattiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ottaa pattiin

Vieras
Mua ottaa täällä kotona pattiin, ja tekee mieli avautua. Aiheena mikäs muukaan kuin mies.

Meillä alkoi miehen kanssa kummallakin viikon talviloma. Meillä oli jo aikoja sitten tiedossa, että miehellä on tänään loman aloittajaisiksi työkavereitten kanssa saunailta, jonne lähti tossa 12 maissa ja kotiutuu sit joskus valomerkin jälkeen. Ei siinä vielä mitään, kun oli jo aikaa sitten sovittu näin.

No, mies sitten pari päivää sitten mainitsi sivulauseessa, että on sopinut meidän kotiseudulla suuntautuvalle reissulle ensi viikonlopuksi illanvieton siellä asuvien kavereiden kanssa. Mulla meni sit hermot oikein totaalisesti ja avauduin siitä, että ei ole taas kiva, kun mun loma on yhtä kuin lasten kanssa oleminen ja miehen loma on sitä, että juhlii oikein useampien tilaisuuksien tullen.

Miehen mielestä minä valitan vaan aina ja kaikesta ja hän ei muka koskaan sais mennä minnekään ja blaa ja blaa ja blaa. Musta toi oli ihan kohtuuton syyte, koska en tämän päivän illanvietostakaan ollu sanonu mitään ikävää. Mutta en myöskään ollu sanonu, että ensi viikonloppu on ok.

Minä saan ensi viikolla sitä paitsi hakea puolitoistavuotta ahertamani tutkintopaperin ja olisin voinu vaikka itse haluta juhlia sitä jotenkin. Mutta juhlin sit lasten kanssa ilmeisesti muumilimua juoden, ilman miestä. Kiitos ja anteeks, että valitin.

Saa sitä valittaa, se helpottaa..
Niin minäkin jurpattaisin tänään jos ois kuka kelle jurpattaa :(
Ukko lähti työkavereitten kanssa reissulle, ens viikonloppuna sitten menee kavereittensa kanssa reissulle ja muutaman viikon päästä mökkiviikonloppu tiedossa kaveriporukalla. Minä olin menossa ystäväni kanssa shoppailureissulle ja yöpymään kaverin luokse, mutta tämä reissu evättiin syyllä: "nyt ei ole siihen rahaa, eikä minun vapaat riitä joka paikkaan." Paha mieli :(

Onnea muuten ap tutkinnosta! <3

Mä tekisin selväksi miehelle huomenna kun herää että" ens viikonloppuna on muuten mun vuoro juhlia sitä tutkintopaprua ja sinä olet lasten kanssa kotona". Mä tekisin noin suuttui mies tai ei sillä ei siinä ole mitään laitaa että yks vaan menee ja sä näivetyt himassa!!

Mä tekisin selväksi miehelle huomenna kun herää että" ens viikonloppuna on muuten mun vuoro juhlia sitä tutkintopaprua ja sinä olet lasten kanssa kotona". Mä tekisin noin suuttui mies tai ei sillä ei siinä ole mitään laitaa että yks vaan menee ja sä näivetyt himassa!!

Me ollaan siis lähdössä hiihtoloman viettoon tästä kotoa heti kun mies selviää reissukuntoon. Siitäkään en valittanu, vaikka meidän muiden aikataulu meni tämän hänen saunaillan takia näin.

Ensi viikonloppu ollaan kotopuolessa ja siellä on miehen mukaan PAKKO mennä, kun niitä kavereita ei näe IKINÄ ja tästä illanvietosta on ollu puhe jo IKUISUUDEN. Siellä mies ei myöskään suostu olemaan lasten kanssa, koska joutuis olemaan mun vanhemmilla eli ns. vieraissa nurkissa. Normaalisti ei olis ongelmaakaan sinänsä, että kyllä mun äiti vois katsoa lapsia ja voitais mennä yhdessä tai edes kumpikin. MUTTA, kun mun äiti on ensi viikolla menossa pallolaajennukseen, niin ei sitä voi lapsenvahdiksi tähän saumaan pyytää. Mies tietää sen, ja sen mielestä se olen automaattisesti minä, joka jään lasten kanssa sit sinne vanhemilleni.

Mies ei oikeasti kauhean usein käy missään, ja on ihan ok että käy. Mutta ei ole kiva, että se ei huomioi ollenkaan minua ja sitä, että en minäkään missään pääse käymään sen enempää!

Miksi te naiset annatte miehen kohdella teitä noin? Miksi te mahdollistatte miehenne itsekkään käytöksen?:kieh:. Kova kovaa vastaan, jos ei puhe mene perille niin teot varmaan kuitenkin?! Eli pitäiskö teidän seuraavan kerran ehkä vaan ilmoittaa että" ens viikonloppu on mulle varattu" eikä kuunnella mitään vastaväitteitä ja kun se päivä koittaa niin pukea vaan, pussata lapset ja ovella sanoa miehelle että "heippa kulta mä meen nyt"? :D

Ja siis ihan se periaate, että mies ei näe mitään outoa siinä, millainen on miehen loma ja minun loma. Mun loma on taas sitä ihan tavallista arkea lasten kanssa!!!

Miksi te naiset annatte miehen kohdella teitä noin? Miksi te mahdollistatte miehenne itsekkään käytöksen?:kieh:. Kova kovaa vastaan, jos ei puhe mene perille niin teot varmaan kuitenkin?! Eli pitäiskö teidän seuraavan kerran ehkä vaan ilmoittaa että" ens viikonloppu on mulle varattu" eikä kuunnella mitään vastaväitteitä ja kun se päivä koittaa niin pukea vaan, pussata lapset ja ovella sanoa miehelle että "heippa kulta mä meen nyt"? :D

Olen liian kiltti lähinnä lasten takia. Kivempi meillä on ilman marttyyrina murjottavaa miestä sitten.

Mutta kieltämättä tämä mun kitteys alkaa muuttua tässä hiljalleen. Meillä oli sovittuna lapsenhoitaja 5.3., että päästäisiin yhdessä jonnekin miehen kanssa. Mietin tässä, että jos vaan peruisin sen ja sanoisin miehelle, että se on saanu jo juhlia niin paljon, että joutaa välillä olemaan lasten kanssa. Menisinkin ystävien kanssa vaan <3

No mutta onhan viikonlopussa kaksi iltaa, sopikaa toisen meno perjantaille ja toisen lauantaille. Ja lomaviikolla pääsee vaikka joka ilta jos kavereille vaan sopii.

[QUOTE="vieras";23179267]No mutta onhan viikonlopussa kaksi iltaa, sopikaa toisen meno perjantaille ja toisen lauantaille. Ja lomaviikolla pääsee vaikka joka ilta jos kavereille vaan sopii.[/QUOTE]

No siis tämä viikonloppuhan on nyt jo "menetetty", eli en saa tälle illalle enää sen enempää lapsenvahtia kuin kavereitakaan kiinni. Ensi viikonlopulla ei oikein kyseeseen tule kuin perjantai-ilta. Meidän on nimittäin pakko matkata 500km kotiin viimeistään sunnuntaina, ja ei siitä oikein mitään sit tule, että toinen lähtis lauantaina juhlimaan? Mieluusti ei tarviis kummankaan aikuisen krapulassa siinä autossa olla, että vois kuskia vaihtaa ja noin.

Ongelmahan on se, että ei meidän kavereilla ole viikon lomaa, ne on normaalisti viikon töissä. Eli arki-illat on aika hankalia juhlimisen kannalta. Toisin sanoen, mies on jo sopinut ensi perjantaille oman menonsa näistä syistä. Ja mulla ei ole lapsenvahtia, kun en äitiäni voi pyytää, eli hankala on mitään järjestäää.

Tuo on kuule oikea ratkaisu, se on sun vuorosi päästä ystäväsi kanssa rentoutumaan!

Mun on tosi vaikea tehdä niin. Sit ajattelen, että mun vika, jos meidän parisuhde tästä entisestään huononee kun ei tehdä mitään yhdessä ja vaikka mitä. MUTTA, mun on varmaan pakko alkaa nyt oikeasti itsekkäämmäksi, että mies joskus herää. Ja tajuaa, että ihan oikeasti olen loukkaantunut enkä vaan turhaan marise näistä jutuista.

Mulla on aivan ihana naispuolisten ystävien porukka, jonka kanssa kyllä varmasti vietetään mahtava ilta ilman miehiä :) Jos vaan niin päätän tehdä. Vielä kun pystyis tekemään niinku mies tekee, eli olemaan oikeasti vapaalla sen illan - ei mitään soittoja, miten kotona menee eikä ilmoitteluja siitä, koska olen tulossa. Olisin vaan kuin ellun kana ja makaisin vielä seuraavan päivänkin sängyn pohjalla. Siitähän sais mies edes osan omista menoistaan takaisin. Niih :D

Yhteistyössä