Saanko vähän purkaa ahdistustani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Kun viime päivät vauva on liikkunut vähemmän kuin ennen.. Nyt siis rv 38+4. Aamulla meinasin jo kertakaikkiaan mennä paniikkiin, kun hiljaisen yön jälkeen sain vauvan hereille vasta kymmeneltä. Neuvola oli sen jälkeen, ja syke oli hyvä, ultrallakin katsottiin ja kaikki näytti hyvältä. Mua kuitenkin ahdistaa edelleen, ja koko ajan kuuntelen liikkeitä. Sellasia napakoita teräviä potkuja on tosi vähän. Neuvolan täti käski jatkaa liikelaskentaa, ja soittamaan äitipolille heti jos en saa tarpeeksi liikkeitä laskettua.

Lisäks mua huolestuttaa sellanen "tärinä" mitä vauva pitää ehkä n.kerran viikossa. Tuntuu hikalta, mutta on tosi nopea, ja kestää muutaman sekunnin. Nyt mä olen tietysti alkanut miettiä että voiko ne olla jotain kouristuksia, voiko vauvalla ola esim. epilepsia jo kohdussa tms. Kun tuntuu itsestä jotenkin että kaikki ei ole hyvin.

Kun esikoinen syntyi oli hänellä napanuora solmussa ja kaksi kertaa kaulan ympärillä. Nyt vaan mietin että eikö sellaista muka näe ultralla, sehän on tosi vaarallista.. Pelottaa ja haluan jop saada vauvan syntymään, kun tuntuu ettei pienellä ole kaikki hyvin tuolla, vaikka ultrassakin näkyi kaikki olevan ihan ok..

Alkuperäinen kirjoittaja -:
siltä loppuu tila siksi se ei liiku enää samalla tavalla, tärinä on pissaamista

Kun luin jostain että se on myytti että vauvat luonnostaan hiljenee ja rauhoittuu viimeisillä viikoilla... Että liikkeitä pitäs olla jatkuvasti saman verran..

Mä veikkaan et tollanen "panikointi" välillä on ihan normaalia. Mulla menos siis rv 37 + 3 ja oon myös huomannu sellasen "tärinän" ehkä pariki kertaa viikossa.. Tuntuu just kuin hikalta, mutta tiheempään tahtiin. En usko siis että se on mitenkään epänormaalia!

Mulla sujunu raskaus tosi hyvin, ja kaikki on ollut koko ajan kunnossa. En ole siis ollut kovinkaan huolissani vauvan voinnista. Nyt sitten kun neuvolkäyntejä onkin kerran viikossa jo ja liikkeet on alkanut mullakin vähenemään, tämä siis siksi kun vauvalla ei ole enään niin paljoa liikkumatilaa, varmaan kyllä tiedätkin. Mutta siis tänään tuli kans itelle yhtäkkiä tuollanen "hätä" et onko se nyt ihan kunnossa kun en ollut tuntenut kuin muutaman potkun aamulla ja päivälläkin kai pari ja aloin heti katselemaan netistä sellasta kotidoppleria ja mietin jo että lähenkö neuvolaan kuuntelee sydänääniä. Mutta sitten vähän rauhottelin itteäni ja söin jonkin verran makeaa, ajatuksena se että herättelen sitä.. Ja kyllähän se nyt siis tuolla taas potkii.. n tunnin jälkeen syömisestä..
Siis nyt ekoja kertoja tulee näitä tälläsiä mieleen kunnolla, että onko se elossa tai kunnossa!? Ymmärrän kyllä että sulla voi olla vielä suurempi huoli jos esikoisellasi oli se napanuora, mutta toisaalta jos se on viimeks ultrattukin niin varmasti kaikki on kunnossa!

Mä veikkaan että nää on näitä loppuraskauden fiiliksiä nyt vaan, kun vauvaa on odottanu jo niin monta kuukautta, ettei haluaisi, että tässä vaiheessa enää tapahtuisi mitään yllätyksiä... Ainakaan siis mitään pahoja sellaisia!

Iloista loppuraskautta sinulle! :)

Mullakin on aina loppua kohden liikkeet tuntunu jotenkin pehmeämmiltä ja rauhallisemmilta, ja olen myös ajatellut sen johtuvan siitä ettei vauva enää niin mahdu liikkumaan. Ja se tärinä todella on pissaamista :) Neljän raskauden kokemuksella sanoisin siis et ei hätää!

Mulla oli täsmälleen samat tuntemukset tuossa vaiheessa ja pissaamisesta se taisi juu johtua, poika tuli ?
Ja pokkiainen hiljeni myös viimeisellä viikolla... onnea kovasti loppuraskauteen ja synnytykseen!

Yhteistyössä