Saanko taas mielipiteenne? Miehen kanssa vääntöä talon pintaratkaisuista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja viera:
millainen talo teille tulossa? paketti vai pitkästä? minkä kokoinen?
itse en kans diggaa noista puolipaneeleista. ja vessaan laittaisin kaakelit joka seinälle, vaikka se kalliimpaaa onkn kuin maali tai paneeli

Meillä on Kastellin talopaketti, eli siis pre cut- tavarasta paikan päällä rakennettu :). Perinteinen puutalo ja neliöitä on 110 +käyttöullakko 40 neliötä.

Vessaan haluan sen panelin sen takia kun ihastuin nähtyäni tuollaisen ratkaisun jossain sisustuslehdessä. Mun mielestä se oli aivan ihana! Ei siis tällä kertaa kustannuskysymys tuo ratkaisu :)

Milloin teillä on tarkoitus muuttaa? Oletteko itse rakentaneet vai teettäneet? Paljonko kustannus arvio. Anteeksi uteluni, mutta meillä kohta sama edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
No toi on kyllä kaikkea muuta kuin sillisalaatti, jopa kyllästyttävän samoissa väreissä koko talo. Siis mun mielestä. Kaikkinensa kuulostaa hyvin samalta kuin teidän rivariasunto (niiden kuvien perusteella). Mut pääasia että itte tykkäätte :)

Aika samanlaista tosiaan kuin rivarissa, mutta toivottavasti tällä kertaa selkeämpää :). Siellä kun oli monessa huoneessa eriväriset lattiat jne.

Mutta juu, linja pysyy samana kun tietää mistä tykkää :)

Tsih, tungen kuvineni sun ketjuun, mutta tässä toinen asia mistä en antanut periksi;

http://www.aijaa.com/v.php?i=5426674.jpg

Pakkohan sitä on osata suunnistaa. Näin lentäjänä!

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Tsih, tungen kuvineni sun ketjuun, mutta tässä toinen asia mistä en antanut periksi;

hih, hauska :D :flower:

Ja ekassa kuvassa oli myös paljon kivoja juttuja :flower: . Seinän väristä ei ehkä ihan saanut selvää, mutta ainakin selvisi että mukavan neutraali väri kyseessä :)

Alkuperäinen kirjoittaja tike:

hih, hauska :D :flower:

Ja ekassa kuvassa oli myös paljon kivoja juttuja :flower: . Seinän väristä ei ehkä ihan saanut selvää, mutta ainakin selvisi että mukavan neutraali väri kyseessä :)

Harmi kun se sävy ei todellakaan näy kuvassa. Mutta olen varma että teille tulee kaunis koti. Kun tämä remppa teetettiin niin mulla oli 4X A4 sivua tekstiä mitä mihinkin tulee....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itse en kans diggaa noista puolipaneeleista. ja vessaan laittaisin kaakelit joka seinälle, vaikka se kalliimpaaa onkn kuin maali tai paneeli

Meillä on Kastellin talopaketti, eli siis pre cut- tavarasta paikan päällä rakennettu :). Perinteinen puutalo ja neliöitä on 110 +käyttöullakko 40 neliötä.

Vessaan haluan sen panelin sen takia kun ihastuin nähtyäni tuollaisen ratkaisun jossain sisustuslehdessä. Mun mielestä se oli aivan ihana! Ei siis tällä kertaa kustannuskysymys tuo ratkaisu :)

Milloin teillä on tarkoitus muuttaa? Oletteko itse rakentaneet vai teettäneet? Paljonko kustannus arvio. Anteeksi uteluni, mutta meillä kohta sama edessä.

Viimeistään kesällä pitäis päästä muuttamaan ja viime kesänä aloitettiin kaatamalla metsästä puita tieltä :). Mies teki perustukset yhdessä timpurin kanssa, sen jälkeen Kastelli tuli pystyttämään talon rungon säältä suojaan-vaiheeseen asti. Siitä eteenpäin ollaan jatkettu hartiavoimin, sekä yhden palkatun timpurin avulla :).

Kustannusarvio tais olla 235 000? sisältäen tontin.

Viimeistään kesällä pitäis päästä muuttamaan ja viime kesänä aloitettiin kaatamalla metsästä puita tieltä :). Mies teki perustukset yhdessä timpurin kanssa, sen jälkeen Kastelli tuli pystyttämään talon rungon säältä suojaan-vaiheeseen asti. Siitä eteenpäin ollaan jatkettu hartiavoimin, sekä yhden palkatun timpurin avulla :).

Kustannusarvio tais olla 235 000? sisältäen tontin.

Aika pitkä projekti. me ajateltiin ½ vuodessa selvitä. mies tosin jää vuorotteluvapaalle. Olko teilä kallis tontti? kun tuo budjetti aika korkea vaikka noin pieni talo

Hyvältä kuulosti Turkilmaksen sävyt, just mistä itekkin tykkään :)

Tike :wave: Millanen liesituuletin teillä on? Kiinnostaa, kun meille tulossa myös kulmaan liesi ja pähkäillään mikä tuuletin olis tarpeeksi kattava.
Lattiakaakelit oli hienot, vaan näkyykö noin tummissa ja sileissä kovinkin helposti lika ja pöly? Meillä ei varmaan toimis... :ashamed:

Minusta kuullostaa yhtenevältä ja hillityltä. Eli se on hyvä. Plussaa se että seinät maalataan, väriä voi vaihtaa JOS beigeen kyllästyy (useimmat kyllästyy joskus).

Keittiön välitilan laatasta, väriin en puutu mutta jos lattialaatta on mattapintainen, niin suosittelen välitilalaatalle samaa ratkaisua.

Kylppäriin laittaisin valkoisen tehosteeksi lämmintä tummanruskeaa tai tummanharmaata.

Hyvä vinkki on, jos joku väri askarruttaa kovastikin, niin valkoinen on aina hyvä vaihtoehto joka on myöhemmin helposti muutettavissa sekä muunneltavissa.

Makukysymyksiähän nämä ovat. Itselleni nuo beiget laatat ja maali eivät uppoaisi, jotenkin tunkkainen väri minusta ja kyllästyttäisi isot alat sitä.

Kustannusarvio tais olla 235 000? sisältäen tontin. [/quote]

Aika pitkä projekti. me ajateltiin ½ vuodessa selvitä. mies tosin jää vuorotteluvapaalle. Olko teilä kallis tontti? kun tuo budjetti aika korkea vaikka noin pieni talo[/quote]

En mä tiedä miten pitkä projetki tää lopulta on ollut kun tosiaan ensin piti kaataa metsää, pilkkoa puut pieniksi (osa odottaa tukkeina joista sahataan meille autotalli-laudat), tehdä tie tontille jne. Keskimääräinen rakennusaikahan on n.10 kk muistaakseni ja mies ja timpuri on sitä mieltä että siihen ehditään mekin. Mä vaan itse pidän tavoitteena tuota kesää ihan vaan siksi ettei tule pettymyksiä :).

Tontti oli varmaan sekin kohtalaisen hintainen, ei kallis mutta ei halpakaan. Puoen hehtaarin metsäläntti läheltä merta ja omalla venepaikalla. Budjetti laskettiin keskimääräisellä rakentamishinnalla, eli 1500?/kerrosalaneliö ja niitähän on tietty enemmän kuin asuinneliöitä. Niin ja maksaahan se käyttöullakonkin tekeminen, meillä siitä tulee lapsille peuhutila.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti dina:
Minusta kuullostaa yhtenevältä ja hillityltä. Eli se on hyvä. Plussaa se että seinät maalataan, väriä voi vaihtaa JOS beigeen kyllästyy (useimmat kyllästyy joskus).

Keittiön välitilan laatasta, väriin en puutu mutta jos lattialaatta on mattapintainen, niin suosittelen välitilalaatalle samaa ratkaisua.

Kylppäriin laittaisin valkoisen tehosteeksi lämmintä tummanruskeaa tai tummanharmaata.

Hyvä vinkki on, jos joku väri askarruttaa kovastikin, niin valkoinen on aina hyvä vaihtoehto joka on myöhemmin helposti muutettavissa sekä muunneltavissa.

Kiitos hyvistä vinkeistä :flower: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja EJK:
Sillisalaatti? Minun mielestäni lähinnä ykstoikkonen ja liiankin neutraali.

Ihan varmasti jos tykkää vaikkapa kirkkaista väreistä ja kirjavuudesta. Mä en tykkää edellä mainituista yhtään, alkaa ahdistaa jos kämpässä on paljon eri värejä ja ne värit voimakkaita.

Tuli tuosta sillisalaatti termistä mieleen erään uuden talon esittely, jossa vierekkäin olleiden kodinhoitohuoneen, kylpyhuoneen ja saunan lattialaatat olivat kaikki erisävyistä punertavaa laattaa... lopputulos oli outo.

Meillä tuli avaimet käteen talopaketin myötä mahdollisuus käyttää sisustussuunnittelijaa ilmaiseksi ja hän kuunteli ensin meidän omat ajatukset ja alkoi esittelemään vaihtoehtoja. Oli todella hyvä ja tehokasa suunnittelu.

Tuli tuosta sillisalaatti termistä mieleen erään uuden talon esittely, jossa vierekkäin olleiden kodinhoitohuoneen, kylpyhuoneen ja saunan lattialaatat olivat kaikki erisävyistä punertavaa laattaa... lopputulos oli outo.

Meillä tuli avaimet käteen talopaketin myötä mahdollisuus käyttää sisustussuunnittelijaa ilmaiseksi ja hän kuunteli ensin meidän omat ajatukset ja alkoi esittelemään vaihtoehtoja. Oli todella hyvä ja tehokasa suunnittelu.

Mua kanssa harmitti tosi paljon vanhassa kodissa kun beigeä oli kahta eri sävyä seinissä, lähes jokaisessa huoneessa oli erilainen laminaatti jne. jne. Siks päätettiin jo alussa että koitetaan pitää mahdollisimman yhtenäinen linja koko talossa :).

Tuo sisustussuunnittelija olis kyllä kiva ja hyväkin varmasti, pitää vielä harkita josko sittenkin kääntyis sellaisen puoleen. Mä kyllä luulen että koitetaan selvitä silti itseksemme, tietääpähän mistä löytyy syyllinen (peilistä) jos ja kun kusee :D :D

nostanpa tän ja kysyn jos turkilmas on vielä paikalla, että mitä laattaa meinaatte laittaa lattioihin? Meillä on Pukkilan Young-sarjaa, ja siihen on olemassa sekä seinä- että lattialaattaa. Laitettiin kylppäriin sitä seinille valkoisen seuraksi. Keittiössä ja eteisessä sitten sitä samaa lattialaattana ja suurena sellaisena. Siitä on muistaakseni joku beigeen suuntaava väri olemassa...

Yhteistyössä