Saanko skannata päiväkotikuvan facebookiin?

• Viestiketjun aloittaja "epätietoinen"
  • Ensimmäinen viesti
"uumama"
Jos kuvassa on muita lapsia/hoitajia et tosiaan voi. Voit peittää muut ja skannata sen oman lapsesi kuvan. Eikö teillä saanut sitten yksilö kuvia vai näyttääkö lapsesi paremmalta tuossa ryhmäkuvassa?

alkuperäinen
[QUOTE="misa";23249438]No yksityiskuvan voit, mutta et ryhmäkuvaa![/QUOTE]

Joo siis kyseessä on yksityiskuva. Tuli vähän huonosti laitettua tuohon tuo :ashamed:

"vieras"
Omaan käyttöön voi mutta facebookhan rinnastetaan julkisesksi eli et voi jos kuvissa näkyy muita lapsia.
Käsittääkseni koulun aulalle voi kuka tahansa mennä sinne istumaan vaikka olisi tuomio pedosta...

"vieras"
[QUOTE="vieras";23249436]Päiväkotihan(siis kaupungin) on julkinen paikka mutten tiedä onko luvallista julkaista jos siellä näkyy toisten lapsia...[/QUOTE]

meillä ainakin kaupungin päiväkodissa on ysytty vanhemmilta kupa, saako lapsen kuvaa laittaa mihinkään näkyville ja me on se jyrkästi kielletty. Ei saa ilman lupaa laittaa toisten lasten kuvia nettiin siis.

"hups"
[QUOTE="vieras";23249486]Eikös tässä ole kysymys lähinnä tekijänoikeuksista eli pitääkö kysyä lupa valokuvaajalta? Mielestäni pitäisi kysyä lupa kuvamosta.[/QUOTE]

Kuvaamo tuskin tykkää kyttyrää ilmaisesta mainoksesta. Tosiasia on, että toisten kuvia EI saa laittaa, ilman asianosaisen suostumusta. Tässä tapauksessa vanhemmilta pitää olla lupa.

alkuperäinen
[QUOTE="hups";23249553]Kuvaamo tuskin tykkää kyttyrää ilmaisesta mainoksesta. Tosiasia on, että toisten kuvia EI saa laittaa, ilman asianosaisen suostumusta. Tässä tapauksessa vanhemmilta pitää olla lupa.[/QUOTE]

Joo siis omat lapset ovat kuvassa, lähinnä siis sisaruskuvaa ajattelin skannata. Tuota tekijänoikeusjuttua tässä mietin, että saanko käyttää kuvaa kun olen sen maksanut?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23249573:
Joo siis omat lapset ovat kuvassa, lähinnä siis sisaruskuvaa ajattelin skannata. Tuota tekijänoikeusjuttua tässä mietin, että saanko käyttää kuvaa kun olen sen maksanut?
Mitä jos kysyisit valokuvaajalta? Varmaan sen kuvausfirman nimi jossakin lukee, hiukan googletat ja sitten mailaat kuvaajalle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23249471]meillä ainakin kaupungin päiväkodissa on ysytty vanhemmilta kupa, saako lapsen kuvaa laittaa mihinkään näkyville ja me on se jyrkästi kielletty. Ei saa ilman lupaa laittaa toisten lasten kuvia nettiin siis.[/QUOTE]

Se luvan kysyminen koskee vain päiväkotia, ei toisia vanhempia. Sori!

"hups"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23249573:
Ei se valokuvaajan tekijänoikeuksia muuta maksettunakaan. Minä lähinnä huolestuisin niistä toisten lasten kuvista. Kai siinä on muitakin, voitko rajata ne pois?

duoda
[QUOTE="vieras";23249616]Se luvan kysyminen koskee vain päiväkotia, ei toisia vanhempia. Sori![/QUOTE]

Kyllä nykyisin koulussakin kysytään vanhemmilta, saako laittaa lehteen tai nettiin lapsesta kuvia.

Ei taida olla luokkakuvatkaan netissä.

alkuperäinen
[QUOTE="hups";23249632]Ei se valokuvaajan tekijänoikeuksia muuta maksettunakaan. Minä lähinnä huolestuisin niistä toisten lasten kuvista. Kai siinä on muitakin, voitko rajata ne pois?[/QUOTE]

Kuvassa on vain minun omat lapseni, sisaruskuva kyseessä. Ei muita lapsia!

Yhteistyössä