saanko kysyä hieman henkilökohtaisen kysymyksen kaikilta???

Keitetty kampela
Meilläkin jotain tonnin verran, välillä aika paljon ylikin, mutta välillä siinä on suurikin luottokorttilasku. Paljon on esim. vakuutusmaksuja, on kotivakuutus, autovakuutus, kolmella lapsella vakuutukset. Ja lasten hoito ja harrastukset maksavat. Sanomalehti ja yksi muu lehti meille tulee, tingitään noista lehdistä, vaikka mieli tekisi, niihin saa uppoamaan vaikka kuinka. Sitten on ne perinteiset yhtiövastike, puhelimet ja sähkö. Näiden lisäksi on kaikkea erikoisempaa välillä, postimyyntilaskuja, hammaslääkärilaskuja, nyt juuri meni sydänarpohin 24 ? ja mitä nyt milloinkin.
 
Meilläkin on auto, koti ja tapaturma- sekä henkilövakuutukset molemmilla, lisäksi siis puhelimet ja netti!!

Mutta voisko olla näin että nuo menot riippuu aika paljon tuloista? eli jos on pienet tulot, niin silloin pienet menot? pakosta....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:47 Liivia kirjoitti:
Meilläkin on auto, koti ja tapaturma- sekä henkilövakuutukset molemmilla, lisäksi siis puhelimet ja netti!!

Mutta voisko olla näin että nuo menot riippuu aika paljon tuloista? eli jos on pienet tulot, niin silloin pienet menot? pakosta....
Mulla on mielestäni ihan normi palkka, vakuutuksia joka lähtöön jne :D , mut yli tonnilla kuussa laskuja :eek: :eek:
 
Kyllähän tota kertyy kun on vesi, sähkö, vastike, bensa, puhelut, netti, kanavapaketti sun muuta kerran kuussa. Ja varmaan jotain mitä unohdan koska en itse maksa laskuja koskaan, mies hoitaa. Sitten kun vielä muutaman kuukauden välein on auton liikenne- ja kaskovakuutus sekä kotivakuutus niin kertyyhän tota sen plus miinus tonni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:49 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:47 Liivia kirjoitti:
Meilläkin on auto, koti ja tapaturma- sekä henkilövakuutukset molemmilla, lisäksi siis puhelimet ja netti!!

Mutta voisko olla näin että nuo menot riippuu aika paljon tuloista? eli jos on pienet tulot, niin silloin pienet menot? pakosta....
Mulla on mielestäni ihan normi palkka, vakuutuksia joka lähtöön jne :D , mut yli tonnilla kuussa laskuja :eek: :eek:
ööh.. :D no kaippa se ei sitten vaikuta..
Meillä minä oon kotiäitinä ja mies töissä, niin jotenki tuntuu vaan että menot pienentyny ku ite en oo töissä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:49 MeMyselfandIrene kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:47 Liivia kirjoitti:
Meilläkin on auto, koti ja tapaturma- sekä henkilövakuutukset molemmilla, lisäksi siis puhelimet ja netti!!

Mutta voisko olla näin että nuo menot riippuu aika paljon tuloista? eli jos on pienet tulot, niin silloin pienet menot? pakosta....
Mulla on mielestäni ihan normi palkka, vakuutuksia joka lähtöön jne :D , mut yli tonnilla kuussa laskuja :eek: :eek:
Jos normi palkka niin miten voi hoitomaksu olla noin pieni??
 
Taitaa vaihdella kuukausittain. Jos iskee vakuutukset ja sähköt sun muut samalle kuulle niin pompsahtaa isoihin lukemiin. Mut hei.. Kannattaa miettiä sitä, mitä nuo laskut pitää sisällään :) Sama se onko laskulla vai maksaako käteisellä elämisestä =)
 
vieras
Meillä suunilleen näin:

Kuukausittain:
500 vuokra(netti, sähkö ja vesi kuuluu siihen)

Joka neljäs kuukausi:
20 puhelinlasku

Noin kahdesti vuodessa:
50 H&M:n vaatetilauksesta lasku

Kerran vuodessa:
60 kotivakuutus
n. 80 yliopiston vuosmaksu
 
Alkuperäinen kirjoittaja helläheluna:
Mutta siis mä olen taas ihan järkyttynyt kun laskuja maksoin...
Paljonko teillä muilla on perheessä laskuja kuukaudessa, jos laskuihin ei lasketa lainan lyhennyksiä???
Meillä laskuja yli tuhannella eurolla...viime kuussa oli sama juttu...aivan järkyttävä summa pelkkiin laskuihin :headwall:
noin 200-300 euroa kuussa, riippuen tuleeko isoja laskuja (tv-lupa,vakuutuksen,sähkö). Lapsia ei vielä ole.

 
Silloin, kun vakuutuslasku tulee (joka kolmas kuukausi) kipuaa summa lähemmäs tonnia. Muulloin voi selvitä jopa kolmellasadalla.

(juu, ja tässä ei tottavie ole mukana Äijän eläkemaksuja tai muita yrittäjän pakollisia henkilökohtaisia menoja)
 
No, en ole uskaltanut kirjaa pidellä laskujen summasta, mutta kyllä sitä väkisinkin useita satoja euroja menee. Nyt varsinkin kun yritellään laittaa viime vuoden puolella ostamaamme taloa pikkuhiljaa kuntoon, niin laskujen tuloa ei voi estää. Välillä ihan hirvittää!
 
Kyllä taitaa keskimäärin tonnin verran mennä. Vakuutukset ja päivähoitomaksut ovat iso menoerä. Nyt kun jäin äitiyslomalle, niin tulee enää viimeisen kuun hoitomaksu ja sitä menoa ei sitten enää ole. Mutta eipä ole sitten niin paljon tulojakaan...
 

Yhteistyössä