Saanko hetken aikaasi. KUVITTELE omalle kohdallesi seuraavanlainen tilanne. Mitä mielipiteitä se sinussa herättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olet lähtenyt lasten kanssa asioille, vanhin lapsista on jäänyt kotiin.

Viivyt pari tuntia.

Kun tulet kotiin, huomaat pihalla teidän pyykkejä kuivumassa vaikka et ole niitä itse sinne ripustanut, sisällä on tiskattu ja järjestelty paikkoja muutenkin.

Hetken kuluttua anoppi soittaa sinulle ja kertoo olleensa teillä (odottaneensa sinua ja muita lapsia ) ja sillä välin tehneensä hommia.

Mitä ajattelisitte tästä? Teille ei siis ole anopin toimesta ilmoitettu, että hän on tulossa käymään. Ette ole saaneet viestiä, jossa anoppi kysyy, oletteko kotona, jos hän poikkeaa...Myöskään hän ei soita tai viestitä teille missään vaiheessa asiointireissullanne että hän on parhaillaan teillä.

Miten SINÄ suhtaudut asiaan? Onko semmoinen, joka ei pidä tästä, automaattisesti kiittämätön?

hmm..no toisaalta oisin iloinen että anoppi on viitsinyt siivoilla mutta toisaalta en kyllä tykkää että menee omine lupineen pyykkäämään ja tiskaamaan..varsinkin pyykit on jotenkin niin,hmm no esim.alkkarit en haluis että kukaan muu niitä pyykkäilee.ja sekin kyllä vähän kaivelis että on tolleen ilmottamatta tullu vaikkakin vanhempi lapsi on ollut kotona ja sekin häiritsis että ei oo ees ilmottanu että on meillä kun on huomannut että en ole kotona.

Olisin varmaan aika yllättynyt koska anoppini on kuollut, mutta mikäs siinä noin muuten. Ihan kiva yllätys olisi. Voisi sitten juoda anopin kanssa iltapäiväkahvit siistissä talossa.

En tykkäis, että itsekseen tulis meille paikkoja tonkimaan. (Eipä kyllä ole näin käynytkään). Vaikka taitaa tuo jossain perheissä olla ok. NO, enpä ottais omaa äitiänikään. Jaa, taisi se meillä kerran siivoilla, kun olin synnärillä. Mutta siitä oli sovittu.

Anoppi ei tasan tarkkaan tekisi noin. Äitini saattaisi tehdäkin, mutta todennäköisesti kyllä ilmoittaisi tulostaan.

Niin, ja olisin kyllä (taas) kiitollinen äidin huolenpidosta. Yleensä aina, kun on meillä lapsenvahtina, hän puuhastelee askareita kun ei osaa paikallaankaan olla. =)

Olisin ainoastaan kiitollinen. Minulla ei ole mitään anoppiani vastaan. Yleensä järjesteleekin paikkoja jos on hoitamassa lapsia meillä. Saattaa myös poiketa joskus ilmoittamatta, en näe sitä pahana asiana.

En tykkää että meidän kotiin tullaan kyselemättä, ihan sama mitä sinne tekemään. Oma reviiri on tärkeä. Jos oikeasti haluaa auttaa, ei ole iso asia kysyä etukäteen sopisiko tulla.

En pitäisi ollenkaan tuosta. AINA on ilmoitettava jos meille ollaan tulossa ja kysyä sopiiko. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä siellä aikoo tehdä, se on meidän koti, ei vanhempiemme!!!

kiittäisin,mutta en voisi välttyä ajatukselta, että onko meillä siis jotenkin kotityöt huonosti hoidettu ja sotkuista,kun niihin on päättänyt ryhtyä.
mun koti on mun ja en hirveesti tykkää ajatuksesta siellä joku häärisi ilman mun tai miehen suostumusta.

Olisin kiitollinen avusta. Silloin kun kummityttöni syntyi, niin tein heille paljon tuota. Heillä on aina ovet auki, voi siis mennä sisään vaikka ei ketään olisi kotonakaan. jos aikaa oli eikä ketään ollut kotona, niin imuroin / siivosin keittiön / tyhjensin tiskikoneen tms. ja jätin lapun pöydälle, että minä olen käynyt touhuamassa. Kummitytön äiti oli ainakin kovasti kiitollinen avusta.

*muoks* silloin kun minä olen kummitytön kotona siivonnut, niin en todellakaan ole ajatellut, että onpas täällä sekaista ja huonosti siivonnut, vaan ajatellut, että jos vähän voin edes arkiaskareissa olla avuksi, niin miksi ei.

Häpeäisin silmät päästäni, koska kämppämme ei nyt tai yleensäkään ole aivan vieraskunnossa. Toisaalta, jos tekemistä olisi ollut vain tuo pyykkien ripustelu ja tiskaus, niin mikäs siinä.

Häpeältänikin pystyisin silti ehkä kiitoksen puristamaan suustani.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En pitäisi ollenkaan tuosta. AINA on ilmoitettava jos meille ollaan tulossa ja kysyä sopiiko. Sillä ei ole mitään merkitystä mitä siellä aikoo tehdä, se on meidän koti, ei vanhempiemme!!!

Ilmoitatteko te omille vanhemmillenne AINA ennenkuin olette tulossa ja kysytte että sopiiko? Vai menettekö vaan?

Vaikea tuohon on vastata, kun tietää, että omassa elämässä tuo ei mitenkään olisi mahdollista. Säännöt on vuosien myötä muotoutuneet niin, ettei yllättäen mitenkään voisi päästä noin tapahtumaan. Ap:lla tilanne ilmeisesti toinen :-)

Mutta noin yleisesti, en todellakaan tykkäisi, että joku toinen mun pyykkikaappeja tonkisi tms. Keittiön pintapuolisesti saa kyllä siivota, astianpesukoneen täyttää tms. pientä.

Mulla on onneksi hyvin hienotunteinen anoppi.

Ihmettelisin kovasti että anoppi olisi uskaltautunut niin tehdä, mutta muistaisin kyllä kiittää. Eikä siinä muuta =) Jos oma äitini olisi tehnyt noin, luultavasti pyytäisin vielä pesemään ikkunat, käymään kaupassa ja tekemään ruoankin samalla.

Mä olin tossa vähän aikaa sitten hoitamassa tutun lapsia, raskaana ollessa en jaksanut niin ahkerasti tehdä kotihommia kun normaalisti, joten kun lähdimme kauppaan, jäi keittiöön tiskit ym paikat levälleen. Kun palattin, huomasin jo eteisessä että joku oli järjestellyt kengät ja siivonnut kaikki muutkin paikat kuntoon. Oli joku naapurissa asuva heidän sukulainen(en tiedä vieläkään kuka, mummo vai joku hänen luona vieraillut?)käyny siivoamassa sillä aikaa. Kyllä mua hävetti ja ärsytti. En tykänny ollenkaan...

Yhteistyössä