Saan vuokranantajalta vai yhden (mustapää) avaimen! Kuuluuko vuokralaisen saada 2 avainta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vuokralainen

Vieras
Tarvitsisin ehdottomasti vara-avaimen jonka annan vanhemmille! Jotta voivat tulla avaamaan oven mikäli unohdan oman avaimen kotiin.

Jos vuokranantaja vaatii että itse maksan vara-avaimen niin voiko sellaisen teettää tuosta noin vain? Olen jotenkin ymmärtänyt että omistajan pitäis ite teettää ku on joku "turva-avain"?

Edellisessä vuokra-asunnossa oli tosiaan kaksi tavallista abloyn avainta niin en noista tiedä.

Se on ihan sopimuksen mukainen juttu, montako avainta saat. Jos haluat ylimääräisiä avaimia, niin joudut niiden teettämisestä maksamaan. Noita mustapäitä ihan tuosta vaan voi teettää, vaan ne pitää tilata sen avaimen koodilla, joka on varmaan vuokranantajan tiedossa.

Ainakin omistusasunnossa tarvitsi isännöitsijän luvan että sai avaimen teetettyä.
Kysyitkö sä siltä vuokranantajalta toista avainta?

Olen kuukauden päästä muuttamassa siihen asuntoon. Vuokranantaja soittaa mulle vielä ennen sitä niin täytyy kysyä häneltä asiasta. Mun kaveri asuu nyt siinä asunnossa ja hänellä on koko ajan ollut käytössä vaan yksi avain niin olettaa varmaan että se riittää myös mulle... Mieluummin sit vaikka itse maksan sen 30e siitä toisesta avaimesta kuin 50e isännöitsijälle oven avauksesta jos joskus viikonloppuna sattuis unohtumaan avain kotiin.

Vuokranantajalla on itellään kuitenkin yksi ylimääränen avain koska oli kerran kysynyt kaverin matkalla ollessa saako käydä asunnossa (oli vessaremontti tulossa) mittaamassa vessan. Mutta saa nähdä antaako sen vai vaatiiko että ite pitää teettää.

Kaupungin asunnossa jokainen asunnossa kirjoilla oleva yli 7-vuotias saa oman avaimen. Näin mulle sanottiin. Jos hukataan avain, ja pitää teettää uusi, joudun maksamaan sen itse, maksaa noin 20e. Noita mustia avaimia ei saa asukas teettää, vaan homma menee isännöitsijän tai vastaavan kautta. Toki sun pitää saada kaksi avainta jos haluat, mutta maksat itse sen toisen teettämisen jos sellaista ei ole jo olemassa.

[QUOTE="a p";22713802]Olen kuukauden päästä muuttamassa siihen asuntoon. Vuokranantaja soittaa mulle vielä ennen sitä niin täytyy kysyä häneltä asiasta. Mun kaveri asuu nyt siinä asunnossa ja hänellä on koko ajan ollut käytössä vaan yksi avain niin olettaa varmaan että se riittää myös mulle... Mieluummin sit vaikka itse maksan sen 30e siitä toisesta avaimesta kuin 50e isännöitsijälle oven avauksesta jos joskus viikonloppuna sattuis unohtumaan avain kotiin.

Vuokranantajalla on itellään kuitenkin yksi ylimääränen avain koska oli kerran kysynyt kaverin matkalla ollessa saako käydä asunnossa (oli vessaremontti tulossa) mittaamassa vessan. Mutta saa nähdä antaako sen vai vaatiiko että ite pitää teettää.[/QUOTE]

En usko vuokranantajan antavan hänen hallussaan olevaa avainta käyttöösä, vaan joudut teettämään uuden. Vuokranantajalla on oikeus pitää yksi avain itsellään.

[QUOTE="hei";22713816]En usko vuokranantajan antavan hänen hallussaan olevaa avainta käyttöösä, vaan joudut teettämään uuden. Vuokranantajalla on oikeus pitää yksi avain itsellään.[/QUOTE]

Mustapäisiä avaimia ei voi itse teettää.

Yhteistyössä