Säälittävää olla 30-40v äiti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihaan teitä :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihaan teitä :D

Vieras
ja säälittävää olla 20-30v äiti!
On myös säälittävää olla korkeakoulutettu tai kouluttamaton kokonaan!
hmmm...Mitäs kaikkea muuta. Sata esimerkkiä lisää.
Mikä teitä naisia oikein vaivaa? Miksi toisen ikäiset, toisen koulutuksen jne omaavat ovat aina huonompia kuin te itse?

Ja ihan turha tulla tekopyhästi peesailemaan ennen kuin olette miettineet hetken kuinka monta kertaa on tullut harmaana halveksittua sitä toista puolta. ;)

Minusta säälittävimpiä ovat ihmiset, jotka marisevat parisuhteensa paskuudesta mutta eivät kuitenkaan ymmärrä häipyä paskasta parisuhteesta. Useimmiten sen erinomaisen surkean tekosyyn takia että "kun on lapsia". Oma elämä jätetään elämättä, koska kuvitellaan että kaikista avioerolapsista kasvaa sarjamurhaajia ja narkomaaneja.

Se on siis säälittävää ihan ikään, koulutukseen tai sukupuoleen katsomatta.

Mä olen muuten hyvinkin vapaamielinen erilaisia äitejä kohtaan, mutta yhdenlaisia äitejä en vaan voi käsittää. He ovat niitä, jotka tieten tahtoen tekevät lapsia elämäntilanteisiin, joihin lapsi ei mitenkään sovi. Esimerkkinä äidit, jotka kuvittelevat "vahinko"lapsen paikkaavan parisuhdetta. Toisin sanoen jätetään ehkäisy kaikessa hiljaisuudessa pois ja sitten ollaankin ihan sattumalta raskaana. Ja samaan aikaan parisuhde vetelee viimeisiään. En myöskään ymmärrä äitejä, jotka ensin parkuvat ja valittavat, miten lasten kanssa on rankkaa, ja sitten seuraavassa hetkessä ollaankin taas jo raskaana. Niitä lapsia ei tarvitse tehdä useita, jos edellistenkään kanssa ei tahdo selvitä.

Kas siinäpä pulma, joka tuskin koskaan selviää, nainen on naiselle susi. Toisaaltahan tänä päivänä ollaan kuitenkin pääsääntöisesti suvaitsevaisempia kuin joskus muinoin, jolloin "noitia" poltettiin roviolla ja homous oli sairaus yms. Ei näihin puupäihin mikään tepsi, niin kauan kuin uppiniskaisimmat viljelee "oppejaan" jälkipolville kunnioittamatta muita.

Mä olen muuten hyvinkin vapaamielinen erilaisia äitejä kohtaan, mutta yhdenlaisia äitejä en vaan voi käsittää. He ovat niitä, jotka tieten tahtoen tekevät lapsia elämäntilanteisiin, joihin lapsi ei mitenkään sovi. Esimerkkinä äidit, jotka kuvittelevat "vahinko"lapsen paikkaavan parisuhdetta. Toisin sanoen jätetään ehkäisy kaikessa hiljaisuudessa pois ja sitten ollaankin ihan sattumalta raskaana. Ja samaan aikaan parisuhde vetelee viimeisiään. En myöskään ymmärrä äitejä, jotka ensin parkuvat ja valittavat, miten lasten kanssa on rankkaa, ja sitten seuraavassa hetkessä ollaankin taas jo raskaana. Niitä lapsia ei tarvitse tehdä useita, jos edellistenkään kanssa ei tahdo selvitä.

Mutta tää ei kai liity millään tavoin esim kuvailemiini "puoliin". Eli ikään tai koulutukseen.
Parhain esimerkki oli kyllä se sikapiikki "puolet" ja kuinka järkyttävää tekstiä rokotetut sai :O
Järkyttävintä oli heille osoitetut kommentit, koska kuka terve ihminen suorastaan lällättää tai kertoo "fikuudestaan" sellasessa tilanteessa mitä rokoteuille kävi. (tämäkään ei edes varmaa)

Ja kuitenkin molemmat teki yhtä järkevän päätöksen. Sillon kyllä tuli mieleen vain että HUH HUH!

kateus ja pahansuopuus.
Myönnän itsekin, että mua ärsyttää jotkut ihmiset vain sen takia, kun kuvittelen, että heillä on paremmat tukiverkot kuin minulla (ei minkäänlaisia). tyhmää inhota ihmisiä kateuttaan. parannan tapani.

Sen sijaan kenenkään ikä tai koulutus ei oikeastaan kiinnosta minua. Hyväksyn kyllä 20-vuotiaat äidit tai nuoremmatkin, samin kuin 40-vuotiaat tai vanhemmat. Itse sain lapset siinä välissä, keskimääräisessä lastentekoiässä. Koulutuskaan ei kiinnosta tai ammatti, tykkään ihmisistä jotka kohtelevat hyvin kaikkia ihmisiä, ei vaan omia kavereitaan. Sellaisista, jotka ovat iloisia eivätkä juoruile tai mustamaalaa. Ammatti tai koulutus on ihan toissijaista. Itselläni on yliopistokoulutus.

No minäkään en ole kyllä harmaana ketään halveksinut tai säälinyt. Ruukaan sanoa mielipiteeni tavallisesti omalla nikillä, asiallisesti. Joskus sekin tosin tuottaa kakkaa niskaan, jos mielipiteeni ei jotakuta miellytä.. Monesti kyllä itsekin mietin, miksi täällä todellakin äiti on äidille susi. Ja miten täällä palstailevien äitien on niin perin vaikea ymmärtää toinen toistaan. Samat aiheet ja väittelyt pyörivät päivästä toiseen.. On asioita, joita en itsekään hyväksy tai en toimisi, kuten joku toinen, mutta en katso oikeudekseni loukata tai halveksia tällaista ihmistä vain siksi, että hän ei ajattele kuten minä. Usein täytyykin muistuttaa itseä siitä, että tämä on kuitenkin vain palsta, ja todellisuus jotain muuta; ja näin ollen palstailukin pysyy pääasiassa vain mukavana viihteenä, jota ei kannata niin vakavasti ottaa ;)

Ei liittynyt ikään eikä koulutukseen, mutta niihin sataan muuhun esimerkkiin :). Mä olen tavannut erittäin fiksun ja järkevän 18-vuotiaan äidin, joka on nyt kymmenen vuotta vanhempi ja lapsiakin useampia. Ja kun alunperin kuulin, että hän raskaana, ajattelin, että voi taivas.... Toisin kuitenkin kävi. Toisaalta tunnen monia ikäisiäni ja hiukan vanhempia äitejä (eli 30-40-vuotiaita), jotka ehkä olisivat voineet miettiä kaksi kertaa, kun tekivät useamman kuin yhden lapsen... Kun ei ehdi olla lasten kanssa, ei ehdi jäämään sairaiden lasten kanssa kotiin (vaikka kaikilla on ihan hyvät mahdollisuudet jäädä palkallisesti kotiin hoitamaan lapsia) kun on sitä ja tätä, tarvitsee lapsenvahtia milloin mihinkin asiaan, yökylään ne tarvitsee saada ainakin joka toinen viikonloppu.... Ja päinvastoin tunnen parikymppisen äidin, joka ei todellakaan ole vielä valmis äidiksi ja reilu nelikymppisen äidin, jonka omistautumista lapsilleen oikein ihailen. Eli ihan laidasta laitaan. Siksi mun onkin parempi olla yleistämättä mitään, mikä liittyy ikään tai koulutukseen.

No minäkään en ole kyllä harmaana ketään halveksinut tai säälinyt. Ruukaan sanoa mielipiteeni tavallisesti omalla nikillä, asiallisesti. Joskus sekin tosin tuottaa kakkaa niskaan, jos mielipiteeni ei jotakuta miellytä.. Monesti kyllä itsekin mietin, miksi täällä todellakin äiti on äidille susi. Ja miten täällä palstailevien äitien on niin perin vaikea ymmärtää toinen toistaan. Samat aiheet ja väittelyt pyörivät päivästä toiseen.. On asioita, joita en itsekään hyväksy tai en toimisi, kuten joku toinen, mutta en katso oikeudekseni loukata tai halveksia tällaista ihmistä vain siksi, että hän ei ajattele kuten minä. Usein täytyykin muistuttaa itseä siitä, että tämä on kuitenkin vain palsta, ja todellisuus jotain muuta; ja näin ollen palstailukin pysyy pääasiassa vain mukavana viihteenä, jota ei kannata niin vakavasti ottaa ;)

Olet hyvinkin asian ytimessä :) Välillä tätä (liian usein) seuraillessa tulee kyllä sellainen olo että herra jestas miten moni omastakin tuttavapiiristä ajattelee hieman mielenkiintoisesti asioista muttei tuo sitä julki kuin ehkä selän takana. Paljonkohan omat valinnat ovat mm. herättäneet juoruja tuttujen kesken ja mitä kaikkea todella minustakin suolletaan ja kuvitellaan, ilman että kukaan viitsii suoraan kysyä. Toisaalta, tieto lisää tuskaa, että ehkä parempi vain kuvitella kaikista parasta :D

Sitä on jotenkin nähnyt niin paljon ympärillä erilaisia perheitä ja erilaista vanhemmuutta, hyvinkin erilaisissa tilanteissa kaatuvia liittoja ja äitejä, että ei osaa suhtautua jotenkin varauksella vain tietynlaiseen ryhmään tai ennakkoasetelmaan.

Kun oikein mietin, sain todettua itselleni että sellaisia ihmisiä kohtaan olen kyllä suvaitsematon jotka mainostavat täällä että aikovat kusettaa mieheltään lapsen. Kun mies ei kerran halua, hän vain jättää pillerit pois tai puhkoo kumit tai mitä ikinä, kunhan saa mitä haluaa. Vielä jos päälle kuvitellaan että mies on "vahingosta" vain onnesta soikeana ja elämä on ruusuista barbitaivasta siitä eteenpäin niin ei hyvää päivää. Tällaiset ja kannustajansa saavat kyllä ihan ryhmänä avoimen halveksuntani :kieh:

*muoks* Mut muuten olen kyllä ihan kauheen mukava ja suvaitsevainen :D :saint:

Viimeksi muokattu:
No, minä olen ollut nuori äiti ja vanhempi äiti. Ja mun yli 70-kymppinen äiti on edelleen äitini ;) :)

Ja tässä samassa yhteydessä kiitän teitä kirjoittajia, jotka ymmärrätte, että kappalejaolla on todellakin merkitys. Ja välimerkeillä...

En edes jaksanut lukea kirjoituksia, missä kirjoitettiin pötköön. Huoh.

Yhteistyössä