Säälittää kotihoidetut lapset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Meidän tämän päivän ohjelma.

-Aamupalan jälkeen mentiin kävellen käymään lähikaupassa, jonka jälkeen ulkoiltiin pihassa.

-Sitten sisälle syömään ja tehtiin yhdessä kiisseliä.

-Lapset leikkivät yhdessä ja minä siivosin sillävälin keittiön.

-Pienenmpi otti tunnin päiväunet ja esikoinen KATSOI DVD:tä

-Ulos luistelemaan

- äsken tultiin sisään ja syötiin sitä kiisseliä välipalaksi.

-Nyt lapset leikkii tuossa vieressä ja minulla päiväkahvi :)

-Kohta mies tulee kotiin ja minä lähden lenkille, YKSIN!!

-Sitten syödään ja esikoinen lähtee vielä "balettiin"

Ihan mielenkiinnosta kyselen; mistä saat älyllisiä virikkeitä itsellesi?

Esikoinen käy kerhossa 2 x vko ja muskarissa. Pienempi on 1.5v. Luetaan, leikitään jne..

Sori luin, että mistä älyllisiä virikkeitä lapsilleni :)

Käyn keikkätöissä, tapaan ystäviä jne.

Enpä koskaan ollu ajatellut sen kuuluvan kenellekään, miten lapseni hoidon järjestän... mut sitten aloin vierailla palstalla ja huomasin että täähän on ehkä suurin äitiyteen liittyvä kysymys, oikea lapsen tulevaisuuden vedenjakaja :o

Oikeesti hei naiset..

Alkuperäinen kirjoittaja Villi Visio:
Enpä koskaan ollu ajatellut sen kuuluvan kenellekään, miten lapseni hoidon järjestän... mut sitten aloin vierailla palstalla ja huomasin että täähän on ehkä suurin äitiyteen liittyvä kysymys, oikea lapsen tulevaisuuden vedenjakaja :o

Oikeesti hei naiset..

Kyllä. Ja ehkäpä vielä tärkeämpi äitiyden mittari on synnytystapa ja imetys. Näin se on, ihan tutkittu juttu. Minä tiedän, kun olen käynyt kansalaisopiston kurssilla kuuntelemassa valkovenäläistä etnomusikologia, joka luennoi lapsen kasvatuksesta ja kuun kierron vaikutuksesta äidin ja lapsen suhteeseen. Äärimmäisen avartava kokemus. Että tässä myös esimerkki koulutetusta kotiäidistä, kyllä lapsenkin ohella voi opiskella, vaikka onkin kotiäiti. Kirjoitin jopa melkein kahden sivun esseenkin tuon kurssin aikana. Seuraavaksi meinasin kehittää itseäni tupperware-myyjän ominaisuudessa. Käytännössä siis olen korkeakoulutettu, mutta haluan olla kotona, että älkääpäs yleistäkö, että koulutettuja kotiöitejä ei olisi niin paljoa ja etta meidän elämässämme ei olisi haasteita.

Kotona rakkaudella hoidetut lapset omaavat terveen itsetunnon ja sopeutuvat kyllä kavereiden joukkoon vallanmainiosti vaikkeivat 2 vuotiaina vielä virikehoidossa ole päiviään. :) Heillä on kotona ne kaikista tärkeimmät jotka ne eväät elämään antaa, ja ei tällä tarkoitan muutakin kuin mahan täytettä. Minua ei kiinnosta syökö jonkun lapsi laitosruokaa päiväkodissa vai sillointällöin saarioista kotona, kunhan saa ihmisarvoista kohtelua ja tulee rakastetuksi. Uskoisin, että rakkaudella ja laadulla hoidetut lapset tulevat enimmäkseen kotihoidosta.

Kotona rakkaudella hoidetut lapset omaavat terveen itsetunnon ja sopeutuvat kyllä kavereiden joukkoon vallanmainiosti vaikkeivat 2 vuotiaina vielä virikehoidossa ole päiviään. :) Heillä on kotona ne kaikista tärkeimmät jotka ne eväät elämään antaa, ja ei tällä tarkoitan muutakin kuin mahan täytettä. Minua ei kiinnosta syökö jonkun lapsi laitosruokaa päiväkodissa vai sillointällöin saarioista kotona, kunhan saa ihmisarvoista kohtelua ja tulee rakastetuksi. Uskoisin, että rakkaudella ja laadulla hoidetut lapset tulevat enimmäkseen kotihoidosta.

Ja täytyy muistaa, että kotihoitoa voi antaa vain äiti. Eli nyt nuoret naiset, kun suunnittelette lapsia, niin varautukaa kotiäitiyteen, se on väistämätöntä ja välttämätöntä, jotta lapsista tulee täyspäisiä eikä normeja rikota turhaan. Koulutusta hankkiessa tulee ottaa huomioon, että ei turhaan tavoittele kuuta taivaalta, jos suunnitelmissa on lapsi (tai siis min. 2 lasta, yksi on vain itsekkyyttä), ammattikorkeatasoinen koulutus on riittävä, hyvät lapsentekovuodet eivät mene hukkaan opintojen parissa eikä tule niin suurta houkutusta laittaa lasta hoitoon kuin pitemmälle opiskelleilla.

Jokaisen nuoren tytön tulisi käydäkin kotiäitikoulu, joka valmetaa elämään, vähän niin kuin talouskoulu.

Alkuperäinen kirjoittaja juu on:

Ja täytyy muistaa, että kotihoitoa voi antaa vain äiti. Eli nyt nuoret naiset, kun suunnittelette lapsia, niin varautukaa kotiäitiyteen, se on väistämätöntä ja välttämätöntä, jotta lapsista tulee täyspäisiä eikä normeja rikota turhaan. Koulutusta hankkiessa tulee ottaa huomioon, että ei turhaan tavoittele kuuta taivaalta, jos suunnitelmissa on lapsi (tai siis min. 2 lasta, yksi on vain itsekkyyttä), ammattikorkeatasoinen koulutus on riittävä, hyvät lapsentekovuodet eivät mene hukkaan opintojen parissa eikä tule niin suurta houkutusta laittaa lasta hoitoon kuin pitemmälle opiskelleilla.

Jokaisen nuoren tytön tulisi käydäkin kotiäitikoulu, joka valmetaa elämään, vähän niin kuin talouskoulu.

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu on:

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Siis mitä?

Yhteistyössä