Saakohan tuo meidän ekaluokkalainen kavereita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiy

Vieras
Tuntee omalta luokaltaan aika monta lasta, mutta mitään aktiivista yhteydenpitoa ei kesän aikana ole ollut, on toki tavannut luokkalaisiaan, mutta ihan muutamasti vaan.

Vittu, kun vanhemmat ei ole erityisen sosiaalisia niin miten lapsikaan voisi olla?? Olen niin vihainen miehelle, joka on oikea mörökölli.... sanoin just äsken, että kyllä ne lasten sosiaaliset kuviot paljolti aikuisista lähtevät....

Mitä voin tehdä lapsen hyväksi tässä kavereiden saamisessa? Menee iltapäiväkerhoon eli kavereita on kyllä tarjolla, mutta äitiä hirvittää...

Ei meidänkään tyttö ole eskarikavereitaan (eli nyt ekalaisia) kesällä tavannut - ei taida olla kovin yleistä, kun ei lapsilla vielä ollut omia puhelimia eskassa. Nyt alkaa varmaan enemmän löytyä puhelimia, niin voivat itse soitella ja sopia. Ja tyttö on hyvin pidetty kaveri ollut eskarissa.

Omistan mainitsemasi "mörökölli" vanhemmat. Heidän unelmalomansa olisi keskellä Lappia erämökissä tai keskellä merta majakassa. Sukulaisia näemme hautajaisissa, syntymäpäivillä, häissä yms. ainoastaan. Kun menin ekaluokalle tunsin sieltä kourallisen ihmisiä enkä kehenkään ollut pitänyt sitä ennen juurikaan yhteyttä kun joiden satunnaisten synttäreiden kautta. Yhdeksän vuotisen peruskoulun, sen jälkeisen lukion ja AMK:n ja jatko-opintojen aikana olin se joka tulee lähes kaikkien kanssa toimeen ja kaveripiiri on värikäs kuin sillisalaatti, tykkään myös jutella tuntemattomien kanssa huvikseen jos tilanne sallii. Edelleen olen kuuden ihmisen kanssa hyvissä väleissä ja kolmen kanssa läheisissä väleissä joiden kanssa kävin ekaluokan. Ei se tarkoita että jos vanhemmat ovat supersosiaalisia niin myös lapsikin olisi tai päinvastoin. Ihan turhaan murehdit.

Yhteistyössä