Saakohan tässä tilanteessa autoon lainaa ja minkä verran?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lyhennän nyt asuntoa omalta osaltani 300 €/kk, mies oman osansa.
Tekisi kovasti mieli vaihtaa autoa. Onnistuisikohan jos jonkun 10 000 € auton ostaisi...Onko 100 €/kk siitä liian vähän lyhennettäväksi?

Meidän tuo vanha auto hajoaa milloin tahansa eikä meillä ole koskaan ollut kuin tuollaisia vanhoja rutkuja, uudempaa tekisi kovasti mieli, mutta vieläkö pitää tyytyä haaveiluun...
 
Blue
[QUOTE="vieras";24373262]Lyhennän nyt asuntoa omalta osaltani 300 €/kk, mies oman osansa.
Tekisi kovasti mieli vaihtaa autoa. Onnistuisikohan jos jonkun 10 000 € auton ostaisi...Onko 100 €/kk siitä liian vähän lyhennettäväksi?

Meidän tuo vanha auto hajoaa milloin tahansa eikä meillä ole koskaan ollut kuin tuollaisia vanhoja rutkuja, uudempaa tekisi kovasti mieli, mutta vieläkö pitää tyytyä haaveiluun...[/QUOTE]

Tota, ei taida hyvällä tahdollakaan satku riittää.. Mä nimittäin vaihdoin juuri auton. Annoin 7500e käteisenä, rahoitukseen jäi vielä reilu 6000e. Kolmen vuoden rahoituksella tuon summan maksuerät on reilu 250e.
 
:)
No ei kuule satanen riitä mitenkään kymppitonnin lainaan kuukausieräksi... Autolainan saa max 5 vuodeksi, joten reilu parisataa kuussa on se lyhennys minimissään...

Eka auto meinaan oli tasan kymppitonnin, viiden vuoden osamaksulla.. Maksoin 216e/kk.
 
piupo
Autolainoissa on yleensä maksimilaina-ajat, jotka vaihtelevat auton iän mukaan. Me saimme 8v vanhan auton (10000e) neljän vuoden maksuajalla. Kuukausierä on reilu 200e. Tämä rahoitus siis autoliikkeestä.

Pankista voi saada sitten toisenlaista luottoa erilaisilla ehdoilla.
 
Auton arvo tippuu puoleen noin kolmessa vuodessa. Eli kymppitonnin auto menettää arvostaan hiukan vajaa kaks tonnia vuodessa seuraavat 3 vuotta.

Tällä logiikalla sun pitäis maksaa noin 200 kuussa korkoa ja lyhennystä että pysyisit mukana arvon alentumisessa.
 
Tota, ei taida hyvällä tahdollakaan satku riittää.. Mä nimittäin vaihdoin juuri auton. Annoin 7500e käteisenä, rahoitukseen jäi vielä reilu 6000e. Kolmen vuoden rahoituksella tuon summan maksuerät on reilu 250e.
No ei se välttämättä näinkään mene, tuttu vaihtoi autoa, ovh 12 000€ anto parin tonnin koslan väliin, loput rahoituksella ja erä alle 200/kk..Olikohan 160€..

Mutta ihan tuo aloittajan tarjoama satku tuskin riittää.
 
Blue
No ei se välttämättä näinkään mene, tuttu vaihtoi autoa, ovh 12 000€ anto parin tonnin koslan väliin, loput rahoituksella ja erä alle 200/kk..Olikohan 160€..

Mutta ihan tuo aloittajan tarjoama satku tuskin riittää.
Tutullasi oli sitten viiden vuoden rahoitus. Tokihan se siitäkin riippuu, mulla kun on vaan kolmen vuoden soppari. Mutta mun matikalla edes 10 000e/5v ei satanen kuussa riitä. Tutullasihan on juuri tää tilanne ja noin paljon yli sen satkun menee.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä