Saakohan päivystyksestä sellaista todistusta...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
jonka voi viedä työkkäriin, ettei saisi karenssia, jos lopettaa työn joka käy selän päälle ja haluaa siksi lopettaa sen?

Mies aloitti maanantaina postinjakana (jakaa pyörällä), siitä asti ollu selkäsärkyä, sen seisomatyön takia...hällä kun on lättäjalat.

Tänäänkin on jo lajitellu postia 8 tuntia seisten ilman taukoja ja piti lähteä vielä jakamaankin sitä postia, sielläkin menee monta tuntia.

Soitti mulle ja sanoi et selkä ihan paskana, no yritin varata sille lääkäriaikaa omalääkäriltä, niin ei muka kuukauden sisään yhtään aikoja ja käski mennä päivystykseen. Mut kirjottaako ne päivystyksessä sellasia lausuntoja?

toinen lättäjalka
Ei saa päivystyksestä sellaista paperia. Omalle lääkärille varattava aika ja sieltäkin lähete llisätutkimuksiin.
Jos maanantaina vasta aloittanut työt niin kroppa ei vielä ole tottunut seisomatyöhön!
Itse olen palveluammatissa jossa joudun olemaan paljon jalkojen päällä, hyvät kengät ja mielellään vaihto kengät päivän mittaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja toinen lättäjalka:
Ei saa päivystyksestä sellaista paperia. Omalle lääkärille varattava aika ja sieltäkin lähete llisätutkimuksiin.
Jos maanantaina vasta aloittanut työt niin kroppa ei vielä ole tottunut seisomatyöhön!
Itse olen palveluammatissa jossa joudun olemaan paljon jalkojen päällä, hyvät kengät ja mielellään vaihto kengät päivän mittaan.
En usko et on mistään tottumisesta kiinni, mies on aina kärsiny lättäjalkojensa takia ja jo pienen lenkin jälkeen niitä särkee, pidempi aika säteilee sitten jo selkäänkin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Seisomatyössä menee pari viikkoa kesälomankin jälkeen ennekuin homma taas alkaa luistamaan, saati kauanko menee jos ei sitä ole ikinä tehnyt?
No miten sitä selkäkipua kestää, jos kaksikin viikkoa menee tottumiseen...aika tuskaa jatkaa työtä vaan selkäkivuista huolimatta.

Itse olin pari vuotta sitten kerroshoitajana ja mulla alkoi kans käymään se sänkyjen petailu selän päälle, marssin omalääkärille ja pyysin sellaista lausuntoa, jonka voin viedä työkkäriin...koska en pystynyt enää jatkamaan työtä. Lääkäri tutki ja sanoi et mulla on synnynnäinen vika selkärangassa, se on vähän vino. Kirjoitti mulle lausunnon ja se oli sillä selvä.

jonka voi viedä työkkäriin, ettei saisi karenssia, jos lopettaa työn joka käy selän päälle ja haluaa siksi lopettaa sen?

Mies aloitti maanantaina postinjakana (jakaa pyörällä), siitä asti ollu selkäsärkyä, sen seisomatyön takia...hällä kun on lättäjalat.

Tänäänkin on jo lajitellu postia 8 tuntia seisten ilman taukoja ja piti lähteä vielä jakamaankin sitä postia, sielläkin menee monta tuntia.

Soitti mulle ja sanoi et selkä ihan paskana, no yritin varata sille lääkäriaikaa omalääkäriltä, niin ei muka kuukauden sisään yhtään aikoja ja käski mennä päivystykseen. Mut kirjottaako ne päivystyksessä sellasia lausuntoja?
onko miehellä työterveyshuoltoa olemassa? sieltä voisi saada ajan helpommin.

ap
Ei tuollainen selkävaiva ole päivystysasia. Ei ihme, että on päivystykset aina tukossa!
Minkäs teet, kun ei aikaa saa omalääkärillekään ja vielä kehottivat menemään päivystykseen.

Pitää vielä sanoo miehelle et ottaa selvää, onko niillä työterveyslääkäriä.

mv
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tuollainen selkävaiva ole päivystysasia. Ei ihme, että on päivystykset aina tukossa!
Minkäs teet, kun ei aikaa saa omalääkärillekään ja vielä kehottivat menemään päivystykseen.

Itellalla on työterveyslääkäreitä ja sitä kautta kannattaa lähteä tuota asiaa hoitamaan.
Tosin tuollainen vaiva kannattaa ottaa huomioon jo työtä hakiessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mv:

Itellalla on työterveyslääkäreitä ja sitä kautta kannattaa lähteä tuota asiaa hoitamaan.
Tosin tuollainen vaiva kannattaa ottaa huomioon jo työtä hakiessa.
Jep, tuosta tulee äkkiä viimeistään työhöntulotarkastuksessa (lakisääteinen pakollinen) maininta ettei ole työhön sopiva ja uuden paikan haku edessä. Ennemmin panostusta kenkiin ja lihaskuntoon & ergononomiaan (jos ei siis rakenteellista vikaa selässä ) sekä asenteeseen.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Onko kokeillu geelipohjallisia kengissä, meillä kans isännällä käy selkään kun joutuu seisomaan jonkun verran ja noista on kuulemma ollu apua.
Mistä sellasia geelipohjallisia saa, saako esim. ihan citymarketista?

vieras tarkentaa
Jos itse haluaa lopettaa (oli syy mikä vaan) karenssi tulee. Jo slääkäri kirjoittaa ettei hlö voi tehdä ko työtä niin ei ehkä tule. Sanamuoto on tärkeä tässä tapauksessa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Onko kokeillu geelipohjallisia kengissä, meillä kans isännällä käy selkään kun joutuu seisomaan jonkun verran ja noista on kuulemma ollu apua.
Mistä sellasia geelipohjallisia saa, saako esim. ihan citymarketista?
Ainakin samat liikket myy mitkä myy työkenkiä esim Jalaksen ja Sievin mallistoa.

no voi voi
Meikäläinen on opiskeluaikana vetäny särkylääkkeitä kuin nappeja siivoushommia tehdessään juuri selän takia (ihan tutkittu juttu ja vaiva löydetty) ja tehny niitä töitä kun henkensä pitimiksi oli pakko.!! Mutta työttömien ei näköjään tarvii tehdä mitään...ja raha juoksee!

pate
Alkuperäinen kirjoittaja ¤:
ja jos lääkäri kirjoittaa saikkua, se on sitten palkatonta, koska työsuhde kestänyt alle kuukauden. onko mahdollista lajitella istuen ja jakaa postit autolla?
Ei oo varmaan mahdollista istua aamun aikana,koska hänellä on varmaankin työnopastaja tekemässä vieressä töitä, yksistään jos on,niin kyllä meillä postissa tuolit on käytössä (satulatuoli).Etkä sä voi polkupyörä-tai kärryreittiä alkaa autolla viemään,kun ne kuuluu viedä kyseisillä tavoilla. Tietysti, jos haluaa kuluttaa omaa autoa+bensaa pyöräreitillä, niin onhan se mahdollista, mutta pirun hankalaa.

pate
Alkuperäinen kirjoittaja pate:
ja jos lääkäri kirjoittaa saikkua, se on sitten palkatonta, koska työsuhde kestänyt alle kuukauden. onko mahdollista lajitella istuen ja jakaa postit autolla?
Ei oo varmaan mahdollista istua aamun aikana,koska hänellä on varmaankin työnopastaja tekemässä vieressä töitä, yksistään jos on,niin kyllä meillä postissa tuolit on käytössä (satulatuoli).Etkä sä voi polkupyörä-tai kärryreittiä alkaa autolla viemään,kun ne kuuluu viedä kyseisillä tavoilla. Tietysti, jos haluaa kuluttaa omaa autoa+bensaa pyöräreitillä, niin onhan se mahdollista, mutta pirun hankalaa.
Ja vielä sen verran, että kyllä kyseiseenkin työhön tauot kuuluu!

ap
Tuntuu ettei siellä ehdi pitää taukoja tai jos pitää niin työpäivät venyy vielä pidemmiksi, nytkin on menny kuudeksi aamulla ja kahdelta lähti opastajan kanssa vielä jakamaan postit, joten ei tietoa kuinka pitkäksi päivä vielä venyy...ehkä jopa 12 tuntiseksi, ei oo enää ihmisen hommaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no voi voi:
Meikäläinen on opiskeluaikana vetäny särkylääkkeitä kuin nappeja siivoushommia tehdessään juuri selän takia (ihan tutkittu juttu ja vaiva löydetty) ja tehny niitä töitä kun henkensä pitimiksi oli pakko.!! Mutta työttömien ei näköjään tarvii tehdä mitään...ja raha juoksee!
Peesi!Sama juttu täällä!!Kyllähä se työ kävi välillä kipeetä koko kroppaan mutta pakko sitä oli tehdä!

pate
Tuntuu ettei siellä ehdi pitää taukoja tai jos pitää niin työpäivät venyy vielä pidemmiksi, nytkin on menny kuudeksi aamulla ja kahdelta lähti opastajan kanssa vielä jakamaan postit, joten ei tietoa kuinka pitkäksi päivä vielä venyy...ehkä jopa 12 tuntiseksi, ei oo enää ihmisen hommaa.
Alku aina hankalaa... kyllä ne päivät siitä lyhenee, kun oppii työn ja saa siihen rutiinia, eihän kukaan ole seppä syntyessään. Onko ollut oma päätös mennä postiin töihin vai onko laitettu työkkärin kautta? Voi olla myös motivaatio hukassa...

jaa
Työterveyslääkärille... ei se ole vaimon asia soitella miehelle lääkäriaikoja vaan mies varaa itse työterveyteen ajan!! Joskus vaan työn tekemisestä tulee paikat kipeeksi... niin se vaan on. Ihme ettei ole miehelläsi vielä erikoispohjallisia jos koko ikänsä on lättäjaloista kärsinyt...

Yhteistyössä