Saako tuhkan takia peruuntuneesta lennosta rahoja takaisin...?

  • Viestiketjun aloittaja Lappitar harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Lappitar harmaana
Ei varmaankaan, mutta kysäsenpä silti...

Huomenna pitäisi illalla lentää Pohjoisesta Helsinkiin siskon polttareihin, mitä veikkaatte, miten mun käy... Toivo elää ainakin vielä, että pilvi ois jo kauempana silloin... :/

En tiedä itkeäkö vai nauraa, kun tätä reissua oon oottanut n. puoli vuotta ja nyt joku TULIVUORI aikoo pilata kaiken!!?? :(
 
Lappitar harmaana
Juna-asemalle on matkaa yli 300km joten ei kannata... ja rahaa ei oo mennä junalla ja sen lisäksi vielä ootella, josko lentokone kuitenkin ois mennyt... En siis pääse polttareihin, jos kone ei lennä... uskomatonta... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Eiköhän ne ala kaivella force majeure -pykäliä esiin, jos rahojaan takaisin alkaa periä.
näin. tämä on ihan selkeä force majeure-tapaus.

ja pohjosen ilmatila taitaa olla suljettuna huomiseen iltapäivään saakka nyt ainakin.

 
vieras
Kannatta kysyä lentoyhtiöltä, joustaako ne tollasessa tilanteessa. Muistaakseni mitään lakisääteistä velsollisuutta niillä ei oo maksaa lentoja takasin, koska kyse on luonnonmullistuksesta aiheutuvasta peruuntumisesta, eli lentoyhtiö ei oo voinu siihen mitenkään varautua tai vaikuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
Juna-asemalle on matkaa yli 300km joten ei kannata... ja rahaa ei oo mennä junalla ja sen lisäksi vielä ootella, josko lentokone kuitenkin ois mennyt... En siis pääse polttareihin, jos kone ei lennä... uskomatonta... :(
eli siis ivalosta oisit lentämässä?

häätyy toivoa että ilmavirrat kovenee niin helpottais jonkuverran.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
Juna-asemalle on matkaa yli 300km joten ei kannata... ja rahaa ei oo mennä junalla ja sen lisäksi vielä ootella, josko lentokone kuitenkin ois mennyt... En siis pääse polttareihin, jos kone ei lennä... uskomatonta... :(
Sinuna soittaisin Finavialle ja valittaisin! On se nyt nimittäin kumma jos polttarit ei muka ole tarpeeksi painava syy lennon järjestämiseen!
 
peukku
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
Juna-asemalle on matkaa yli 300km joten ei kannata... ja rahaa ei oo mennä junalla ja sen lisäksi vielä ootella, josko lentokone kuitenkin ois mennyt... En siis pääse polttareihin, jos kone ei lennä... uskomatonta... :(
Pidetään peukkuja että lentäisivät huomenna.
 
En ole kyllä varma, mutta periaatteessa peruutetusta lennosta pitäisi saada rahat takaisin(jonka siis yhtiö peruu eikä itse) tai lentoyhtiön on tarjottava uutta lentoa. Muistelen vaan, että jos alle viikko on lähtöön ja lento perutaan, niin uusi lentoaika pitäisi olla tunnin sisään toisesta eli tässä tapauksessa se nyt ei varmasti onnistu, kun ei tuhka tunnissa häviä. Mutta puhelinta käteen ja soittamaan.

Muoks! Ei taida sittenkään korvata. Tuo homma menikin niin, että asia johtuu jostain muusta kuin poikkeuksellisista olosuhteista mikä nyt kyseessä. :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar harmaana:
Illalla 19 maissa ois koneen määrä lähteä... teoriassa mahdollisuudet ois...
Mun miehellä on matka huomenna Ivaloon, juurikin iltakoneella. Perhejuttuja, joten todella toivon että pääsisi matkaan. Että täälläkin jännätään miten käy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla tyhmä kyssäri, mutta kysympä silti... :D Jos on toi force majeure-tilanne, niin korvaako mikään vakuutus mitään? Jos ei esim. lentoyhtiö korvaa...?
Eiköhän se ole ihan kiinni siitä millaisen lipun olet ostanut. Lippua ostaessa on annettu selvät tiedot siitä mihin se oikeuttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taitaa olla tyhmä kyssäri, mutta kysympä silti... :D Jos on toi force majeure-tilanne, niin korvaako mikään vakuutus mitään? Jos ei esim. lentoyhtiö korvaa...?
Eiköhän se ole ihan kiinni siitä millaisen lipun olet ostanut. Lippua ostaessa on annettu selvät tiedot siitä mihin se oikeuttaa.
En mä tarkoita lippua ja sitä kautta oikeutta mihinkään vaan vakuutusta. Siis onko matkavakuutuksissa yleensä printti, että ei koske force-juttua...? Onko olemassa vakuutus vaikka sikakalliilla rahalla, jossa forcesta huolimatta sais rahat takas?
 
Lappitar harmaana
Mites se onkaan, netin kautta ostettaessa ei ainakaan voi muuttaa itse päivämäärää ym. mutta saakohan siitä rahoja muuten takaisin... Ainakin tuolla Finskin sivuilla oli lomake, missä ei kysytty mitään syytä, miksi lento oli peruttu... saas nähdä, jännäksi menee!
 

Yhteistyössä