saako teillä lapsi tulla illalla nukahtamaan vanhempien sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
Vai onko pakko käydä omaan sänkyyn nukkumaan? Kyse 2-vuotiaasta..

Miehen kanssa tässä painitaan kasvatusongelmien parissa.. kun mä olen sitä mieltä, että saa tulla äidin (ja isän) viereen jos sitä kaipaa, miehen mielestä taas ehdoton ei ja omaan sänkyyn vaikka sit huudon kanssa (jos ei pysy niin nurkkaan ja sitä rataa..) Pilaanko minä lapsen, jos annan nukahtaa muualle, kuin omaan sänkyynsä?

minä just nukutan vajaa 1,5v sylissä kun ei itseä vielä väsytä..;)

Lapset on pieniä vain kerran.. ja tuskinpa enää kouluiässä viereen tulee.. (ei ainakaan mein komasluokkalainen.. :)

Mun mielestä ei ole hyväksi lapselle, että vanhemmat kertovat hänen olevan ei-toivottu. Eli mun mielestä siis voisi hyvin nukahtaa teidän sänkyyn, ja voitte siitä siirtää nukkuvana muualle jos hän ei saa koko yötä siinä viettää.

Entä jos hänen sänkynsä laittaisi teidän sänkynne viereen? Ainakin aluksi.

Se aika, minkä lapset haluaa äidin ja isän vieressä olla, on niin lyhyt että minusta ei ole väärin haluta ottaa siitä kaikki irti.
Toisaalta ymmärrän toistakin puolta.

Meilläkin nukkuvat ja nukahtavat omiin huoneisiinsa molemmat mutta saavat tulla yöllä viereen jos sille tuntuu.

2 v iässä nukkuivat molemmat perhepedissä, ja sinne siis myös nukahtivat.

Omaan sänkyyn siirtymisen jälkeen eivät ole saaneet, mutteivät myöskään halunneet, tulla vanhempien sänkyyn.

Mä en huudattaisi lasta: jos uni ei omassa sängyssä maistu, niin ottaisin viereeni nukkumaan. Nukkumaanmenotilanteen pitää olla rauhallinen ja rento, ei itkua ja hammasten kiristystä.

Kyllä saa. Ja juuri nyt parivuotisena tuntuukin olevan kovasti sellainen vaihe että viereen haluaa, joskus pienempänä nukahtikin omaan sänkyyn joka ilta. Ja kauhistuksen kauhistus, myös nukkuu osan yöstä lähes aina vieressä. Mitäs tuosta, liian nopeasti tämä aika kuitenkin menee.

jos normitilassa niin ei saa ja jos kipeä niin saa. Yöllä heräämiset tietty käsitellään tapauskohtaisesti. Kyllä minusta olisi hyvä jos lapsi nukahtaisi omaan turvalliseen sänkyyn ja olisi rutiinina joka päivä sama juttu. Perhepedit on sit asia erikseen:)

no koettakaa saada asiaan ratkaisu piakkoin, koska luulisi ainakin että on hämmentävää lapsen kannalta, jos joinain iltoina saa isin ja äitin viereen tulla ja joinain iltoina siitä rangaistaan. Minä antaisin kyllä tulla viekkuun!

Noh, et sinä lasta pilaa, mutta nämä on kyllä niitä teidän perheen asioita, joihin et löydä teille sopivaa vastausta tältä palstalta, vaan miehesi kanssa neuvottelemalla. Toki mielestäni on väärin se, jos lasta rangaistaan siitä, että hän ei suostu nukahtamaan omaan sänkyyn (nurkkaan laittaminen ), mutta kyllä teidän on päästävä miehen kanssa yhteisymmärrykseen tässä asiassa. Kumpikin nukkumapaikka on ok, kunhan se on kaikille ok.

1v9kk nukkuu toisinaan vieressämme, toisinaan omassa sängyssään. Pinnis on sivuvaununa meidän sänkymme vieressä siten, että pohja ylhäällä ja laita alhaalla, jolloin lapsi pääsee itse meidän sänkyymme, mikäli niin haluaa. Nykyisin hän useimmiten haluaa nukkua omassa sängyssään, mutta esim. nyt flunssaisena on halunnut nukkua niin yö- kuin päiväunetkin vieressä.

Eron jälkeen on poika nukkunu mun vieressä.
Molemmin puolin saadaan toisiltamme turvaa. Mua ei häiritse se että poika nukkuu mun vieressä.
Kaipa se siitä rippikouluikään mennessä häviää omaan sänkyynsä :D

Ennen eroa nukkui omassa sängyssään.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mun mielestä ei ole hyväksi lapselle, että vanhemmat kertovat hänen olevan ei-toivottu. Eli mun mielestä siis voisi hyvin nukahtaa teidän sänkyyn, ja voitte siitä siirtää nukkuvana muualle jos hän ei saa koko yötä siinä viettää.

Entä jos hänen sänkynsä laittaisi teidän sänkynne viereen? Ainakin aluksi.

Poika on just hiljattain muuttanut veljensä kanssa samaan huoneeseen ja nukkuvat kerrossängyssä :) Meillä on tätä tilaongelmaa täällä, joten tällänen ratkaisu. Minä oon parina iltana antanu pojan nukahtaa viekkuun ja mies on jo niin vihanen että :( Kun tietty poika haluaa sit joka ilta tulla.. mut en mä näe sitä nyt niin suurena haittana.. Mutta mies on tosiaan toista mieltä. Mua vaan suoraansanottuna veetuttaa nää illat, kun tunti tai parikin menee niin, et poikaa viedään sänkyyn sen sata kertaa, välillä laitetaan nurkkaan ja taas viedään, kun ei se sinne sänkyynsä nukahda kun vasta sitten kun väsy painaa niin pahasti ettei tosissaan jaksa enää seilata.

Yhteistyössä