Saako tai saisiko teinisi merkkivaatteita? Ihmettelen suuresti mistä vanhemmilla rahaa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jonkun satunnaisen asian voi ostaa rippirahoilla, saada synttärilahjaksi jne, eli en nyt puhu mistää parista tuotteesta. Alaikäiset harvemmin tienaavat, eivätkä nämä teinit edes käy kesätöissä.

Mun tyttö on lukiossa. Tuntuu, että tuon ikäisillä on enemmän rahaa käytössään kuin mulla työssäkäyvällä nelikymppisellä.

Mitkään markettimeikit eivät kelpaa, vaan kaikilla tytön kavereilla on dioria, macia, lancomea yms ja tuoksut escadaa jne.
Laukkuina ei ole mitään vero modaa, vaan tuntuu jokaisella olevan joku 200-500e Malene Birger, Michael Kors tms.. vaatteita ostetaan jatkuvalla syötöllä ja näyttää olevan Gant nyt kovin suosittu.
Muutamakin kaveri shoppailee selvästi ihan tuhansilla euroilla vuodessa ja käyvät paljon ulkomailla jne.
Korutkin vähintään jotain snötä. uudet läppärit, kalliit puhelimet ja jatkuvasti rahaa käydä kahviloissa jne
 
vierailija
Huomasin että Vaasan seudulla ja Helsingissä on pilvin pimein teinisnobeja. Olen siis opettaja ja asunut vähän siellä täällä.

Nyt opetan Oulussa ja täällä moista ilmiötä ei ole.
 
Harmaanaetteitunneta
Mun tytöllä on muutama tuollainen kaveri. Kalliita laukkuja, ihania vaatteita koko ajan, ripsihuoltoja, jatkuvaa matkustelua.

Pojan luokalla (4lk) on myös muutama, jotka koko ajan matkustelee, hienot puhelimet, löytyy kaikki mahdolliset pelikonsolit ja kalliit legot ja aina rahaa pokemon koetteihin ja urheiluvarusteet aina uusia ja hienoja.

Sen verran mitä tiedän niin ovat vaan rikkaista perheistä. täällä maalla kun kaikki tuntee kaikki, niin insinööri joka on aluejohtaja ja äiti rikkaan suvun perillinen jne perheellä varmasti on vaa rahaa.
 
Mmmmmmmm
Varmaan lapset lukioiässä jo liikkuvat kaltaistensa seurassa? Tyttösi kuuluu eliittinuorten jengiin ja noissa piireissä on yleensä vain rikkaat lapset ja sitten muutama muu, jotka ovat päässeet seuraan siksi, että ovat niitä perässä roikkujia jotka kateellisena kehuvat muiden hienoja tavaroita ja perseilevät että saavat liikkua hienossa porukassa ja oma status nousee.

Köyhät pudotetaan pois noista piireistä sitten yleensä parikymppisenä.

Ikävää mutta totta
 
vierailija
Poikaani ei kiinnosta merkkivaatteet. Ei välitä vaatteista kovin paljon ja aika usein minä ostan pojalleni vaatteet.
Jos haluaisi merkkivaatteita, niin saisi niitä kyllä kohtuudella.
 
vierailija
Eivät ole saaneet merkkivaatteita enkä edes tunne yhtään teiniä, joka saisi. Onneksi niin. Just katselin yhden lapsen lähettämää opintotukipäätöstä. Jos lainaa ei huomioi, niin tukirahat eivät riitä edes vuokraan. Eipä siinä ole varaa ostella merkkivaatteita eikä muitakaan vaatteita, kun ruuatkin joutuu ostamaan säästöillä.
 
Jos ne ostelevat ne merkkivaatteet jostain nettikirppiksiltä edullisempaan hintaan.
Toisilla vaan on rahaa tuollaisiin turhakkeisiin. Varmaan ne samat tyypit ajelevat myös mopoautoilla jne.
 
vierailija
Yhärinä mä voin sanoa että mun lapsilla on merkkivaatteita mut ei tollasia. Reput ja laukut on kelvanneet kuhan ne on adidasta tai nikea. No joo pumakin on ollut ja sillä selvisi ihan hengissä. Jossain vaiheessa oli yhellä että pitää saada joku sairaan kallis laukku mutta mä lopetin sen idiootin jutut lyhyeen. Ei oo asuttu alueella jossa asuis rikkaat onneks ja koulussakin melkein kaikki muutkin yhtä köyhiä ja ei oo ihmeempi juttu jos äiti on työttömänä. Ollaan mieluummin vaikka alasti kun ostettais ihan halvinta.
 
esikoinen ja kuopus ei kumpikaan ole koskaan muodinperässä menneet. Nyt "aikuisena esikoinen käy mun vaatekaapilla ennenkuin menee kauppaan ja kuopus taas siskonsa vaatekaapilla. Välillä jotain uuttakin, mutta ne ostetaan mukavuuden mukaan ei merkin mukaan.
Esikoisella oli kaveri porukassa noita muodinperässä roikkuneita ja kavereita ovat edelleen. Käyttäköön jokainen rahansa kuinka tahtoo,
 
Saavat, kun se on perusteltavissa kestävyydellä ja laadulla. Ja kun se on tuote, mitä voi käyttää useamman vuoden.

Turha kuvitella että maksaisin satasta farkuista jotka ovat liian pienet vuodessa tai kolmekymppiä ripsiväristä mikä kuitenkin putoaa huussinpyttyyn tai vastaavaa.
 
vierailija
Poika ei ole kovin kiinnostunut merkeistä. ainoat kalliit vaatteet joita poika haluaa on pelipaidat ja yleensä tennarit. Muuten kelpaa ihan adidas, nike, henkka maukka.. Kallis puhelin, kallis läppäri, pelikonsoleita 4kpl, kalliit jalkapallokengät ja hieno pyörä löytyy pojalta. Jotain on vailla niin haluaa peleihin ladata jotain lisäjuttuja, mennä pizzalle tms. Lähes aina saa.

Tyttö on sitten toista maata. shoppailee joka viikko vaatteita ja meikkejä. Ihonhoitoon kelpaa vielä lumene, mutta meikeissä in on mac ja dior ja hajuveden pitää olla ehdottomasti joku kallis merkki.
Vaatteissa pitää olla Gant, Tiger of sweden, hilfiger, michael kors, Guess ja toki myös perus zara ja Cubus yms.
Laukkuja on pari Guessia ja Furla ja joululahjaksi saa Malene Birgerin.

Matkustellaan yhdessä koko perhe.
 
vierailija
Mä kävin lukion ohella iltatöissä lähes joka päivä, ja asuin vanhempieni luona ilmaiseksi, joten koko palkka (n. 1000€/kk) jäi kokonaan omaan käyttöön turhuuksiin. En tosin tuhlaillut, vaan säästin, mutta olisin voinut elää hyvinkin leveästi opiskelijaksi :)
 
vierailija
Ei ole teiniä, mutta jos olis, en ostaisi merkkivaatteita, ei olisi rahaa enkä ymmärrä miksi merkkivaate olis parempi. Jos laatu olis niin parempi mutta kun yleensä vaan merkki maksaa. Itselleni ostan aina halvinta.
 

Yhteistyössä