Saako Suomessa jossain sairaalassa synnyttää veteen? Video:

  • Viestiketjun aloittaja Odottava
  • Ensimmäinen viesti
mm
Ei muuten kannata liikaa suunnitella synnytystä ettei tule pettymyksiä. Toki toiveita voi esittää :). Mä olin ajatellut ponnistaa jakkaralla, mutta kun aika oli niin en olisi millään voinut ajatellakaan että olisin jaksanut nousta ylös sängystä.
 
Odottava
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eiköhän melkein joka paikasta allas löydy, mutta se voi olla varattu
Niin mutta kun mun kaveri sanoi, ettei ainakaan meidän sairaalassa saa synnyttää sinne, sitä käytetään vain kivunlievutykseen.

 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eiköhän melkein joka paikasta allas löydy, mutta se voi olla varattu
Totta ja sitä ei voi tietää pääseekö siihen kuin vasta silloin kun menee sairaalaan synnyttämään. Eikä altaaseen pääse jos lapsivedet mennet liian kauan sitten.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja Odottava:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eiköhän melkein joka paikasta allas löydy, mutta se voi olla varattu
Niin mutta kun mun kaveri sanoi, ettei ainakaan meidän sairaalassa saa synnyttää sinne, sitä käytetään vain kivunlievutykseen.
Ainakin Kätilöopistolla Haikaranpesässä saa 100% varmasti. Siis jos vapaana ja muuten synnytyksen puolesta ok..
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eiköhän melkein joka paikasta allas löydy, mutta se voi olla varattu
Allas ei vielä takaa, että sinne saa synnyttää. Ainakin OYS:ssa allas on synnytyskipujen ym lievitykseen eikä siellä saa synnyttää.

Mut OYS:ssa nyt on muutenkin typeriä ajatuksia esim. hörppyyttämisen ja lisämaidon suhteen. :/
 
Odottava
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Muutamien kätilöiden tiedän suostuvan veteen synnyttämiseen, mutta suurin osa ei suostu ja jotkut sairaalat kieltävät sen epähygienisena.
Hmph. Kun musta se näytti nimenomaan niin ihanan puhtaalta, ei mitään verisiä lakanoita ympäriinsä jne. Ja itsekin siinä varmaan tuntee itsensä freesimmäksi kuin laverilla hikisenä. Täytyy kysellä...
 
vieras
saa. ite synnytin Porvoossa. siellä on yks amme mutta kaikki kätilöt ei hoida vesisynnytyksiä. hyvä kokemus oli!

puhdasta ei ollu. koko amme oli kirkkaanpunainen verestä. vähän kuin olisi kylpeny omassa veressä. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Odottava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Muutamien kätilöiden tiedän suostuvan veteen synnyttämiseen, mutta suurin osa ei suostu ja jotkut sairaalat kieltävät sen epähygienisena.
Hmph. Kun musta se näytti nimenomaan niin ihanan puhtaalta, ei mitään verisiä lakanoita ympäriinsä jne. Ja itsekin siinä varmaan tuntee itsensä freesimmäksi kuin laverilla hikisenä. Täytyy kysellä...
Sitä perustellaan sillä, että veden puhtaudesta ei voida olla varmoja ja jos esim. äidin suoli tyhjenee ponnistaessa, niin lapsi joutuu likaiseen veteen. Toinen perustelu on se, että ammetta ei saa aina edellisen käyttäjän jälkeen 100% steriiliksi.
 
veteen synnyttäny vieras
lisään vielä että kivunlievitykseen ei toiminu mulle kun siellä vedessä on niin hankalaa liikkua. sain kuitenkin paremman ponnistusasennon kuin se tylsä ja epämukava puolistuvassa salin sängyllä.
 
Täytyy tähän kommentoida. Luin tuossa naistentaudit ja synnytykset kirjan missä luki ettei vesisynnytystä suositella,koska ihminen ei ole vesieläin ja veteen synnyttäminen lisää infektioriskejä ja hengitysvaikeuksia.
 

Yhteistyössä