Saako sossusta mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä ja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä ja kipeä

Vieras
Mies kohta lomautetaan ja mä kht:lla... laskin että tulot tulee olemaan yhteensä (karenssin jälkeen) n. 1700 ?/kk käteen, mihin laskettu miehen ansiosidonnainen, mun kht sekä lapsilisät. Meitä 4 henkeä... en ole joutunut vielä koskaan sossuun turvautumaan mutta jos nyt vetää liian tiukaksi niin saako sieltä jotain näillä tuloilla? Asutaan omakotitalossa, maksetaan nyt pelkkiä lainankorkoja n. 400 kuussa.

ei omakoti ole tuen saamisen este. Esim. asumistukea voi saada korkoon ja yhtiövastikkeeseen. Jos sossussa katsotaan, että asuminen omassa on halvempaa kuin vuokralla ja tuen tarve tilapäinen voi mun käsittääkseni tukea saada. Oletko laskenut, että kotihoidontuki saattaa olla isompi kun hoitolisä on pienemmillä tuloilla isompi.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
ei omakoti ole tuen saamisen este. Esim. asumistukea voi saada korkoon ja yhtiövastikkeeseen. Jos sossussa katsotaan, että asuminen omassa on halvempaa kuin vuokralla ja tuen tarve tilapäinen voi mun käsittääkseni tukea saada. Oletko laskenut, että kotihoidontuki saattaa olla isompi kun hoitolisä on pienemmillä tuloilla isompi.

Hoitolisä ei paljoa muutu, sitä tulee nykytuloillakin yli satanen, ja maksimihan on se n. 160 ?. Voisi se muutamalla kympillä nousta.

Mitkä ne tulorajat on ja mitä näillä tuloilla suunnilleen sossusta saisi, osaako kukaan arvioida?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hoitolisä ei paljoa muutu, sitä tulee nykytuloillakin yli satanen, ja maksimihan on se n. 160 ?. Voisi se muutamalla kympillä nousta.

Mitkä ne tulorajat on ja mitä näillä tuloilla suunnilleen sossusta saisi, osaako kukaan arvioida?

Luulen ettei sossu anna mitään. Kelasta voi korkoihin hakea asumistukea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Luulen ettei sossu anna mitään. Kelasta voi korkoihin hakea asumistukea.

Kiitos tiedosta tuosta Kelan jutusta, täytyy käydä Kelan sivuilta tutkimaan...

Yhteistyössä