saako sossu tietää jos on useempi pankkitili?

• Viestiketjun aloittaja mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
mietin vaan
tuli vaan tämmönen mieleen ku joskus kaveri sai sähköyhtiöltä rahaa takas kun muutti toiseen asuntoon ja ne rahat meni toiselle tilille josta sossu ei tiedä. vei aina useimmiten käyttämänsä tilin tiliotteet ja se toinen tili oli lähinnä tyhjä aina. kerran sinne meni sit ne sähköyhtiön rahat

et mistä sossu tietää onko ihmisillä useempia tilejä? ei kai ne pankista voi sellasta tietoo saada ja onhan useita pankkeja ja pitäs moneen pankkiin tehdä kysely jokasesta toimeentuloasiakkaasta

unikuu108
mulla oli sellanen tili jota en missään ikinä koskaan ilmoittanut viranomaisille ja sit sellanen jonne tuli palkkaa ja tukea jne.. ja ei ne koskaan siitä tietäneet vaikka vuosia oli tili ollut ja muutamia kertoja soskusta haettiin rahaa..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
usein ne huomaa sen sitten tiliotteesta jos menee siirtelee omalta tililtä minkä tiliotteet on sossun vienyt niin siirrot.ei ne muuten saa tietää!
niin tolla tavalla ne huomaa mut kuinka moni osaa ton mokan välttää? varmaan aika moni

näin se menee
Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
tuli vaan tämmönen mieleen ku joskus kaveri sai sähköyhtiöltä rahaa takas kun muutti toiseen asuntoon ja ne rahat meni toiselle tilille josta sossu ei tiedä. vei aina useimmiten käyttämänsä tilin tiliotteet ja se toinen tili oli lähinnä tyhjä aina. kerran sinne meni sit ne sähköyhtiön rahat

et mistä sossu tietää onko ihmisillä useempia tilejä? ei kai ne pankista voi sellasta tietoo saada ja onhan useita pankkeja ja pitäs moneen pankkiin tehdä kysely jokasesta toimeentuloasiakkaasta
SAAVAT JOKA TILIN TIETOON HALUTESSAAN JA SALDON MYÖS.

perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
usein ne huomaa sen sitten tiliotteesta jos menee siirtelee omalta tililtä minkä tiliotteet on sossun vienyt niin siirrot.ei ne muuten saa tietää!
niin tolla tavalla ne huomaa mut kuinka moni osaa ton mokan välttää? varmaan aika moni
itse en :D
tein juurikin sen virheen,tai no virhe ja virhe kun ei siellä mitään rahaa ollut vaan siirsin vuokraan säästöön palkasta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee:

mistä? saako pankki antaa tollasia tietoja? kun sossuun pitää ite viedä tiliotteet joista näkee tulleet rahat ja saldon

A shadieeyah

:LOL: taas samainen kädenvääntö asiasta.
Ne saavat VAIN äärimmäisessä tapauksessa tietää sen tilin olemassa olon. Ja äärimmäinen tarkoittaa sitten että ne oikeesti epäilee että asiakas vedättää ja tyyliin aikovat tehdä rikosilmon.
Ei ne huvin vuoksi rupea niitä tarkistamaan eivätkä saa.ja älä viitsi huutaa caps lockilla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Ei saa ellei joku kerro tai itse mokaa. Tuttavani jäi tällaisesta kiinni kun joku teki ilmiannon. Epäili minuakin kuulemma :/
mut sun tuttavahan teki väärin! sit syytellään toisia vaikka ite toimii väärin. ja väärinhän teki mun kaverikin

A shadieeyah
- Sosiaali- ja terveysviranomaisilla on oikeus saada tietoa tilien saldoista ja talletusten korkotuotoista vain, jos heillä on perustellusti syytä epäillä ihmisten antaminen tietojen oikeellisuutta. Tiedot pitäisi ensisijaisesti hankkia viranomaisten omista lähteistä eikä niinkään yksityisistä yrityksistä. Tilitapahtumia pankit eivät voi paljastaa, Pankkiyhdistyksen Erkki Kontkanen linjaa.

http://www.asiakastieto.fi/luottoriski/j_ll_hakutulosartikkeli.jsp?l1=6&l2=1&v=1999&A=241

ap
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

:LOL: taas samainen kädenvääntö asiasta.
Ne saavat VAIN äärimmäisessä tapauksessa tietää sen tilin olemassa olon. Ja äärimmäinen tarkoittaa sitten että ne oikeesti epäilee että asiakas vedättää ja tyyliin aikovat tehdä rikosilmon.
Ei ne huvin vuoksi rupea niitä tarkistamaan eivätkä saa.ja älä viitsi huutaa caps lockilla.
niin luulis menevän aika vaikeeks sossun työn jos pitäs jokasen toimeentulotukiasiakkaan tilejä kysellä eri pankeista :D

Mulla kans oli oma tili josta sossu ei välittänyt, vaikka ilmoitin. Tilillä ei ollut tapahtumia vuosiin, mutta ilmoitin siitä kuitenkin. Tilille kyllä myöhemmin tuli huuto.netin maksuja, mutta eipä noita näyttänyt kiinnostavan. Periaatteessa sossu ei aina tiedä kaikeista tileistä, mutta jos saavat kuulla että salanen tili on ollut mihin on tullut rahaa, on sossulla oikeus periä omansa takasin.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja 45:
Sossu varmaa pitää myös omien tilien välistä siirtoa tulona. Ja menoja ei taaskaan lasketa:p
kaikki rahat lasketaan,jopa 10e lottovoitot.
Mulle onlaskettu myös lapsille tarkoitetut synttärirahat, vaikka olen antanut ne lapsille itelleen.
S-tilin tuloja ja plussatuloja eivät ole laskeneet.

..
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja 45:
Sossu varmaa pitää myös omien tilien välistä siirtoa tulona. Ja menoja ei taaskaan lasketa:p
kaikki rahat lasketaan,jopa 10e lottovoitot.
Mulle onlaskettu myös lapsille tarkoitetut synttärirahat, vaikka olen antanut ne lapsille itelleen.
S-tilin tuloja ja plussatuloja eivät ole laskeneet.

Sossunhan pitää jättää huomioimatta 100e verran tuloja kuukaudessa. Itse olen aina vedonnut siihen kun vanhempani ovat joskus laittaneet rahaa tililleni. Eikä ole tuloksi laskeneet. Kerran tuli ylimääräistä tuloa yli satasenkin verran ,kun kaveri maksoi velkojaan takasin. Eivät sossussa noteeranneet mitenkään, vaikka olin tiliotteet toimittanut missä nuo rahat näkyivät. Kaikki sossunvirkailijat ei vissiin ees plaraa niitä tiliotteita läpi.

vieras
Jos epäilevät että sinulla on pankkitili/-tilejä, joista et ole ilmoittanut, voivat vaatia sinua hakemaan eri pankeista ilmoituksen että sinulla ei ole tiliä pankissa. Vasta kun olet tuon tehnyt niin voit hakea toimeentulotukea.

mr Tex
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos epäilevät että sinulla on pankkitili/-tilejä, joista et ole ilmoittanut, voivat vaatia sinua hakemaan eri pankeista ilmoituksen että sinulla ei ole tiliä pankissa. Vasta kun olet tuon tehnyt niin voit hakea toimeentulotukea.
kyllähän ne juoksuttavat ja hypyttävät vaikka kuperkeikkoja jos niiden pillin mukaan mentäisiiin:)

sossuasiantuntija
Yksityisyys on jokaisella, voit sutata ei-halutut tilitapahtumat eli suttaa ainakin minne/mistä ne tuli ja jätä muu rauhaan eli se summa. Jätä suttaamatta peruasiat kuten ruokakaupat, sähkölaskut, vuokrat, puhelinlaskut jne.

ejk
Mua on aina huvittanut suuresti se että vingutaan että pitää olla oikeus yksityisyyteen, muut ei saa kajota mihinkään ja sit nää samat tyypit täällä itkee jos rahaa ei sossusta tippunut tai päätös oli muuten pepusta. Meidän perheessäkään ei rahassa kieritä, ei saada edes asumistukea kun menee hippasen yli rajan jolloin tukea vielä jäisi maksettavaksi. Ei sossuun haluta mennä koska yksinkertaisesti meidän raha-asiat eivät vain kuulu niille eikä kenellekään muullekaan tuntemattomalle. Saadaan kyllä apua jos niikseen tulee lähipiiristä.

Tiedoksi
Lasken työkseni toimeentulotukea. Siinä hetkessä, kun toimeentulotuen hakija allekirjoittaa hakemuksensa, hän myös vahvistaa, että on ilmoittanut kaikki tilinsä hakemuksen yhteydessä. Myös S-tili lasketaan tiliksi ja bonukset tuloksi. Jos jotain jättää ilmoittamatta ja se tulee joskus ilmi, tehdään pankeille rahalaitostiedustelu ja siitä sitten jatkumona poliisille tutkintapyyntö. Kyse on verorahoista, siksi tämä on niin tarkkaa.

Yhteistyössä