Saako silmätulehduksesta sairauslomaa?

• Viestiketjun aloittaja punasilmä
  • Ensimmäinen viesti
punasilmä
Iski sitten silmätulehdus. Saako töistä sen takia sairauslomaa?
Oon asiakaspalvelutyössä ja olis kurjaa mennä kassalle silmät verestävinä ja rähmivinä. Tartuntariskistä puhumattakaan.

Lisäksi mulla tulee se ongelma, että joudun luopua piilolinsseistä ja käyttää silmälaseja, joilla en oikeesti näe hyvin, koska niissä on väärä voimakkuus. Mua myö hävettää käyttää laseja, koska miinusta on TODELLA paljon (molemmissa yli -10), niin linssitkin on kauheen paksut ja rumat.:(

Irtoisko noilla syillä pari saikkupäivää?

khgkhgk
Kyllä siitä usein saa ainakin sen yhden päivän, että antibioottitippa puree tartuntavaaraan, jos lääkäri katsoo tulehduksen bakteeriperäiseksi. Äitini oli talvella saikulla 4pv kun tohtori oli sitä mieltä että tartuntavaaran vuoksi poissa töistä niin kauan kun silmä selvästi rähmii. Toiset taas on sitä mieltä että virusperäisten tulehdusten kanssa turha olla karanteenissa kun virukset on tavallisia flunssaviruksia, harvassa työssä pieni nuhakaan on saikkuperuste. Nolot silmälasit ei ole syy sairauslomaan.

Olen saanut. Jos tulehus on niin mulla se aina iskee semmosena että alkupäivät silmät ihan hirveät. Niinkään tartuntaa lekurit ei oo sanoneet aikuisen kohdalla mutta kattoneet että oireet pahat ja täytyy saada helpottumaan ennekun pärjää töissä. Työpaikalla on kulkenut silmätulehusta ja aikuisten kohdalla on vaihdellut se kuka on tarvinnu saikkua ja kuka ei. Lapset on lekurissa määrätty olemaan kotona.

vvvvieras
Riippuu, missä kohtaa silmää tulehdus on ja onko virus- vai bakteeriperäinen.

''Tavallinen'' silmätulehdus vaatii yleensä vain maks. päivän saikun, että saa antibioottikuurin käyntiin. Joskus mulla yhdistelmä tavallinen infektio ja siitepölykausi ovat saaneet aikaiseksi sen, että silmät ovat liki muurautuneet umpeen, silloin on lääkäri heti kättelyssä antanut kolme päivää saikkua.

Vakavammissa tulehduksissa voi parantuminen kestää kauemminkin, itse olen ollut kerran orbitaselluliitin vuoksi sairaalahoidossa kolme päivää ja saikulla vielä kaksi viikkoa (tippoja täytyi laittaa aluksi jopa tunnin välein)

mulla ollut silmätulehdus..
Jos nousee kuume saa saikun. Jos ei nouse kuume ja silmä pelkästään punainen pitää mennä töihin ja töissä sitten laittaa antibioottitippaa silmään ''muutaman'' tunnin välein. Sitten jos tosiaan et kykene työhösi mitenkään sen tulehduksen takia ja et kertakaikiaan näe toimia työssäsi ja sun on siinä pakko nähdä hyvin ja tarkasti, sitten saat saikun siihen saakka et näet.

Yhteistyössä