Saako silmätulehduksesta sairaslomaa?

  • Viestiketjun aloittaja Silmäpipi
  • Ensimmäinen viesti
Silmäpipi
Taitaa olla silmätulehdus iskemässä ja mietin, että jos on aamulla pahempi (rähmii tms), niin menenkö töihin vai en?
Jos siitä saa saikkua, niin jään kotiin, mutta jos ei, niin pitänee jossain välissä vaan käydä hakemassa lääkettä lekurista.
Kuinkas helposti tuo tarttuu?
 
vieras
Jos se vaikuttaa oleellisesti työn tekemiseen niin sitten toki saa. Jos sen sijaan riittää että näkee toisella silmällä niin sitten ei. Eihän bussikuskitkaan saa sairaslomaa jos vasen jalka tai käsi on kipsissä. Siihen hommaan riittää hyvin, että toimii toinen käsi ja jalka.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se vaikuttaa oleellisesti työn tekemiseen niin sitten toki saa. Jos sen sijaan riittää että näkee toisella silmällä niin sitten ei. Eihän bussikuskitkaan saa sairaslomaa jos vasen jalka tai käsi on kipsissä. Siihen hommaan riittää hyvin, että toimii toinen käsi ja jalka.
Mutta varmaan saavat sairaslomaa, jos toinen silmä ei toimi? =)
 
varmaan
monenlaista käytäntöä. Itse olen päiväkodilla ja meillä jos silmätulehduksen toteaa aamulla, töihin pitää mennä klo.12. Lääkäri on usein todennut ,että hyvin voi mennä lääkittynä, samana päivänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se vaikuttaa oleellisesti työn tekemiseen niin sitten toki saa. Jos sen sijaan riittää että näkee toisella silmällä niin sitten ei. Eihän bussikuskitkaan saa sairaslomaa jos vasen jalka tai käsi on kipsissä. Siihen hommaan riittää hyvin, että toimii toinen käsi ja jalka.
Mutta varmaan saavat sairaslomaa, jos toinen silmä ei toimi? =)
No en minä ainakaan uskaltaisi nousta käsivaihteisen bussin kyytiin, jos kuskilla on joko käsi tai jalka kipsissä... Milläs se niitä vaihteita vaihtelee. Ja joudunko minä matkustajana auttamaan sen portaista linkkariin, jos jalka oikein pahasti kipsissä

:LOL:
 
terveystieteiden maisteri
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
no ei kai se oo este työnteolle??
Et taida tietää asioista mitään. Et ole koskaan ajatellut, mistä ne taudit tulee? Hyvin usein työpaikalla. Miltä tuntuis, jos sun läheisin työkaveri olis toistuvasti ripulissa ja sinäkin aina saisit sen työkaverilta?

Et ilmeisesti tiedä, että silmätulehdukset tarttuvat erittäin helposti?

Eli vastaus on kyllä! Niin ja nimen omaan sun pitää olla kotona, koska se tarttuu niin helposti.

Voi että mua ärsyttää kun ihmiset tulee sairaana töihin ja sit ne tartuttaa muut.
 
usein kokenut
Mä en ole koskaan saanu mitään sairaslomaa silmätulehduksesta. Useita kertoja ollu, joskus jopa molemmis silmis yhtäaikaa. Kiva mennä asiakaspalvelutyöhön silmät turvoksis ilman meikkiä (meikkiä tulehtuneisiin silmiin ei todellakaan voi laittaa). Ne rähmii ihan älyttömästi ja silmät on punaset ku drakulalla. Onneks ne lääkkeet auttaa vähä jo toisena päivänä...
Ja olen oikein lääkäriltä kysynyt, että onko työnteon este. Ja ei kuulemma ole.

Itse olen sitä mieltä, että just ton tarttuvuuden takia olis hyvä olla edes se yksi päivä pois töistä että se lääkekuuri alkaa tehoon. Ja varsinkin lapset; KOTONA!!!!!
 
v
En saanut sairauslomaa. Meillä ei tosin muutenkaan saa vaikka mikä olisi, jos ei itse pyydä. Sain ensin antibioottitipat. Ne eivät tehonneet. Pari päivää myöhemmin silmällä ei nähnyt enää kunnolla ja sain allergiatipat. Niillä silmä lähti paranemaan. Mutta ei tosiaan ollut sairauslomasta puhetta kummallakaan kerralla.
 
Harvemmimpa sitä saikkua tarvii silmätulehduksen vuoksi kirjoittaa. Raju tulehdus ja asiakaspalvelutyö ovat sitten eri asia. Eikä se ihan niin herkästi tartu kuin mitä luullaan :) Varsinkaan, kun lääkitys aloitetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Harvemmimpa sitä saikkua tarvii silmätulehduksen vuoksi kirjoittaa. Raju tulehdus ja asiakaspalvelutyö ovat sitten eri asia. Eikä se ihan niin herkästi tartu kuin mitä luullaan :) Varsinkaan, kun lääkitys aloitetaan.
Ainakin lapset tuodaan päiväkotiin suoraan lääkäristä, nykyään kuulemma saa mennä hoitoon kun tipat on aloitettu. Jee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja pennola:
Harvemmimpa sitä saikkua tarvii silmätulehduksen vuoksi kirjoittaa. Raju tulehdus ja asiakaspalvelutyö ovat sitten eri asia. Eikä se ihan niin herkästi tartu kuin mitä luullaan :) Varsinkaan, kun lääkitys aloitetaan.
Ainakin lapset tuodaan päiväkotiin suoraan lääkäristä, nykyään kuulemma saa mennä hoitoon kun tipat on aloitettu. Jee.
Juu, tällainen on käytäntö. Sen kannalla olen itsekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29150409:
riippunee työstä, ei ainakaan lähihoitajan kannata mennä töihin silmät tulehtuneena, ja joskushan silmät muurautuu niin umpeen, että ei pysty tekemään mitään muutakaan työtä
Aivan. Minä olen saanut ja lapseni päiväkodista. Paripäivää kunnes rähmintä vähenee/loppuu ja sietää olla. Ja lääkitys käynnissä. Ei oo edes tarvinnu kysyä saikkua, lekuri antoi muutenkin. Viimeksi pojalla niin kipeät ja valoaarat ettei ois ollu mitää järkeä viedä hoitoon. Oltiin kotona hämärässä ja paranneltiin.
 
"minde"
Riippuu tulehduksen laadusta. Itse menin eilen lääkäriin ja antoi saikkua koska kummatkin silmät niin tulehtuneet ja turvonneet sekä valuivat kokoajan. Olen ravintola-alalla töissä ja sen takia en haluiskaan mennä sinne tartuttamaan asiakkaita. Ymmärrän kuitenkin jossei pieniin, silmätipoilla hoidettaviin tulehduksiin anneta saikkua koska siinä ei ole muutakin vähän silmä punanen ja rähmii. Pahemmin tulehtuneisiin tarvitaan antibiootit.
 

Yhteistyössä