Saako sekaantua ystävän exään?

• Viestiketjun aloittaja Ainatoinen
  • Ensimmäinen viesti
Ainatoinen
Moi, minulla on hieman erikoinen ongelma. Ihan ensiksi kerron että mä en hyväksy ystävien exiin sekaantumista yleensä. Mun ystäväni (paras) on todella kaunis ja näyttävä nainen. Baareissa hän aina herättää miesten huomion ja mä jään auttamatta seinäruusuksi. Muutaman kerran joku mies on saattanut tulla mun juttusille, ja mun ystävä heti hyökkää siihen tissit esillä ja vie miehen huomion. Muutama kerta sattunut että kaveri on vienyt nämäkin miehet kotiinsa ja ollut yhden yön niiden kanssa. Muutoin mun kaverilla on ihan erilainen miesmaku kun mulla, ja pari tyyppiä on ollut mun mielestä niin kiinnostavia että harmittaa kun ne on langenneet mun ystävään ja ovat kiellettyä riistaa sen jälkeen.

Nyt kävi sitten niin että yksi tyyppi tulipari viikkoa sitten baarissa juttelemaan mun kanssa, ja mun ystävä muuttui taas ihan kauheaksi, melkein väkisin vei tämän miehen multa testatakseen taas omaa vetovoimaansa. Ne oli yhden yön yhdessä kun mun ystävä lemppasi tämän ja nyt ollaankin oltu miehen kanssa yhteyksissä. Meillä synkkaa tosi hyvin, ja miestäkin harmittaa että lähti juovuksissa mun ystävän matkaan. Mun ystävä ei hyväksyisi ollenkaan meidän yhteydenpitoa joten ollaan oltu salassa. Mies on selvinpäin tosi fiksu eikä edes juo usein, ja haluaisin tutustua tähän mutta mua arveluttaa pilata ystävyys.

Mitä minun pitäisi tehdä, tyydynkö ikuisesti seinäruusun osaan vai pilaanko ystävyyteni viemällä saman miehen? Mua harmittaa tämä kuvio tosi paljon enkä ymmärrä miksi mun ystävän on pakko aina tyrkyttää itseään heti kun joku kiinnostuisi minusta. Ystävällä on ollut pitempiäkin suhteita mutta ne miehet on ihan erityylisiä kuin ne jotka minusta kiinnostuu ja jotka minua kiinnostaa. Tällä tavalla hän paikkaa itsetuntoaan ja yrittää näyttää mulle että voittaa aina.

En halua menettää ystävää, hän on mulle rakas ja pitkäaikainen ja tiedän että hänessä on omat viat. Mutta tämä yksi mies tuntuu lähes sielunkumppanilta, ja mua ahdistaa kun en pysty etenemään tässä asiassa. Onko teillä kokemusta tällaisesta tilanteesta, voisitteko te ystävän asemassa hyväksyä tällaista ja mitä mun pitäisi tehdä?

vierailija22
Anna palaa. Eihän tuo ole edes mikään ystävän eksä vaan pelkkä yhdenyönsuhde vaan.
Ihmettelen kovasti miksi olet ystävä tuollaisen henkilön kanssa ja miksi kuljet baareissa hänen kanssaan. Ei tuollaista tartte hyväksyä.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
vierailij
Todellakin jatkat miehen kanssa tutustumista. Kertomasi perusteella ns. ystäväsi toiminta kuulostaa uskomattoman röyhkeältä. Mikäli suhde miehen kanssa pilaisi ystävyytenne, se ei ole sen arvoista, siis se Na. ystävyys. (Kuulostaa tällä hetkellä näin ulkopuolisen korvin, ettei ystäväsi ole kyllä nytkään ystävyytesi arvoinen hänen käyttäytymisen perusteella sinua kohtaan.)

ja toisekseen epäilen ettei se ystävyyttämme pilaa. Tällä keinoin ystäväsi on pystynyt pitämään sinut "omanaan"... Sitten hän vain joutuisi toteamaan itselleen, että se ei onnistunutkaan...

Ensinnäkin se mies ei ole ystäväsi exä vaan yhden illan hoito.

Toisekseen ystävälläsi ei ole mitään perusteita suuttua sulle siitä, että pidät mieheen yhteyttä. Ei ystäväsi sitä miestä omista.

Kolmanneksi tämä sun paras ystävä on oikeasti "ystävä". Todella vittumaisen oloinen ja itsekäs kun toimii tuolla tavoin monta kertaa. Mikä jumalan lahja miehille hän oikein kuvittelee olevansa? Tuollaiset muijat tarvitsee palautuksen maanpinnalle.

arvonsa tunteva nainen
Nuo taustat ottaen huomioon alkaisin ihan vittuuttanikin olemaan miehen kanssa. Tosin se kyllä kaivelisi, että haksahtaako mies jatkossakin kännipäissään tällaisiin vastaaviin tyrkkynaisiin. Mennyt käytös ennustaa parhaiten tulevaa. En siis ottaisi tuollaista miestäkään vakavasti, vaan näpäyttäisin samalla häntäkin.

Yhteistyössä