Saako raskaana(viim.3.)tehdä vatsaliikkeitä sellasella rutistuslaitteella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mandariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mandariini

Vieras
Kyseessä olisi sellanen niskaa tukeva, lattialla selällään tehtävä liike. Selkä menee hiukan kaarelle. Eikait siitä ole haittaa vauvalle?
Sain tämän laitteen ihan yllärinä ja haluaisin alkaa jumpata sillä heti. Neuvokaahan viisaammat etten tee mitään tyhmyyksiä.

No jaa, ite tein esikosta loppuun saakka, mutta sitten kuulin että ei sais tehdä suoria vatsalihaksia varsinkaan lopussa. Muissa raskauksissa olen tehnyt lähinnä vinoja ja syviä, hyvin vähän suoria. Eihän siitä vauvalle haittaa oel, mútta sun lihaksille voi olla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olen saanut käsityksen, että vatsiksia ylipäätään ei saa tehdä puolen välin jälkeen.

Kyllä saa :) Ihan sekä neuvolantädin, oman kunto-ohjaajani sekä fysioterapeuttini suosituksesta. Tärkeintä on seurata omaa vointia. Jos sattuu, tulee kipeitä supistuksia tms niin ei kai kukaan täysjärkinen sitten jatka? Eikä tietenkään saa aloittaa kovaa treeniä jos aikaisemmin ei ole ainuttakaan vatsalihasliikettä tehnyt. Se nyt on ihan maalaisjärjen käyttöä.

liian hyvät vatsalihakset voi haitata ponnistusvaihetta

no juu, voi, mutta sitä voi haitata moni muukin asia. Itse treenasin syviä vatsalihaksia läpi raskauden ja ponnistin kahdessa minuutissa lapsen ulos...

liian hyvät vatsalihakset voi haitata ponnistusvaihetta

ja liian huonot (varsinkin syvät) lihakset tekevät ponnistuksesta lähes mahdotonta, kun ei ole lihastuntumaa... Voi jumpata vatsoja oman kunnon mukaan loppuun saakka -- liikeradat pienenevät vatsan myötä automaattisesti.

Yhteistyössä