Saako raskaana ollessa olla itsekäs?

• Viestiketjun aloittaja Mitä mieltä?
  • Ensimmäinen viesti
Mitä mieltä?
Olen yli puolen välin raskaana. Vieläkin mulla on ajoittain ylitsepääsemätöntä väsymystä ym. raskausajan jaksamattomuutta. Mulla on kesälomaa pari viikkoa ja haluaisin niin VAIN olla möllöttää ja kerätä akkuja parin kuukauden työrupeamaan loman jälkeen ennen äippäloman alkua.

Saanko siis kieltäytyä hyvällä omallatunnolla kavereiden lastenhoidosta sun muusta plääh plääh hommista VAIN itsekkäistä syistä? Ymmärtäiskö ne ystävät, eivätkä vetäis herneitä nenään?

Onko muut vedonnu raskauteen jos ei joku homma innosta??

asasasas
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä mieltä?:
Olen yli puolen välin raskaana. Vieläkin mulla on ajoittain ylitsepääsemätöntä väsymystä ym. raskausajan jaksamattomuutta. Mulla on kesälomaa pari viikkoa ja haluaisin niin VAIN olla möllöttää ja kerätä akkuja parin kuukauden työrupeamaan loman jälkeen ennen äippäloman alkua.

Saanko siis kieltäytyä hyvällä omallatunnolla kavereiden lastenhoidosta sun muusta plääh plääh hommista VAIN itsekkäistä syistä? Ymmärtäiskö ne ystävät, eivätkä vetäis herneitä nenään?

Onko muut vedonnu raskauteen jos ei joku homma innosta??
Noh.. Siis sähän saat päättää haluatko hoitaa esimerkiksi niitä toisten lapsia vai et. Olitpa raskaana tai et! :) Sano, ettet jaksa.

Ai että pitäis tuntea huonoa omatuntoa ettet hoida kavereiden lapsia? :eek: Totta kai voit kieltäytyä!

Totta kai voit vedota raskauteen ja tehdä mitä haluat. Se on ihan näppärää silloinkin vaikkei mitään vaivoja tai väsymystä olisikaan :whistle:

Minä kieltäytyisin hommista ihan lomaan vedoten ja sanoisin ehkä että otan nyt aikaa itselle ennen lapsen syntymää =) Voihan itse raskauttakin käyttää syynä, mutta jos sinulla on kaikki mennyt hyvin eikä ole ongelmia niin onhan se vähän hassua.

vieras
No raskaushan on loistava syy hommata vähän itsetuntoa ja tervettä itsekkyyttä. Nyt on aika opetella sanomaan ei, hyvä ihminen.

Sano vaikka että sulla on ennenaikaisia suppareita.

ap
En tiiä, mut jotenkin nyt raskaana kaikki "ylimääräinen" homma tuntuu niin ylitsepääsemättömän turhauttavalta. Kaikki normihommat hoituu, mutta jos joku ehdottaa jotain lisähommaa, niin "plääh"... Toi lasten kattominen on kuitenkin sellasta silmät selässä olemista, kokoajan tarkkailtava ja touhuttava.. Haluis vaan rakentaa sitä omaa pesää omalle jälkikasvulle.

Ammattilainen
Mä en suostuisi lomallani hoitaaan muiden kakaroita vaikka en oliskaan raskaana. :eek: Jollei siis olisi jokin poikkeustilanne, et ystävä/sisko/kaveri olis vaik synnyttämässä tai muuten vain sairaalassa. Hädässä autetaan tottakai!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No raskaushan on loistava syy hommata vähän itsetuntoa ja tervettä itsekkyyttä. Nyt on aika opetella sanomaan ei, hyvä ihminen.

Sano vaikka että sulla on ennenaikaisia suppareita.
Itseasiassa mulla onkin noita supistuksia päivittäin. Eivät kyllä ole kivuliaita, mutta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiiä, mut jotenkin nyt raskaana kaikki "ylimääräinen" homma tuntuu niin ylitsepääsemättömän turhauttavalta. Kaikki normihommat hoituu, mutta jos joku ehdottaa jotain lisähommaa, niin "plääh"... Toi lasten kattominen on kuitenkin sellasta silmät selässä olemista, kokoajan tarkkailtava ja touhuttava.. Haluis vaan rakentaa sitä omaa pesää omalle jälkikasvulle.
Hei, sinä saat rakentaa sitä! Kieltäydyt vaan lastenhoidosta, tarviiko aina edes sanoa muuta kuin että sillä hetkellä ei sovi?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Hei, sinä saat rakentaa sitä! Kieltäydyt vaan lastenhoidosta, tarviiko aina edes sanoa muuta kuin että sillä hetkellä ei sovi?
Aah, ehkä mä joskus kasvatan sen selkärangan (tai minkälie) ja kieltäydyn kun mulle tuotaisiin lapsia hoitoon.

vieras
Loma on akkujen lataamista varten olit raskaana tai et. Kyllähän joku saattaa ottaa herneet nenuun, mutta siitä vaan. Sanot vaan, että olet väsynyt ja haluat nyt levätä. Piste.

hhhh
Mä en tykkää vahtia toisten lapsia ja en sitä myöskään tee! Eikä tarvi muittenkaan mun lapsia hoitaa. Menevät sillon mummulaan ku mummulasta ITSE pyytävät lapsia kylään tai yöksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hhhh:
Mä en tykkää vahtia toisten lapsia ja en sitä myöskään tee! Eikä tarvi muittenkaan mun lapsia hoitaa. Menevät sillon mummulaan ku mummulasta ITSE pyytävät lapsia kylään tai yöksi.
Mäkin luulen, että omaa mukulaani en kavereideni luo edes halua viedä. TIEDÄN että jokaisella on hommaa ihan tarpeeksi, jos ei ole, he ITSE pyytävät saada lasta hoitoon. Mummolat on varmaan ainoat paikat minne jälkikasvua tulee vietyä hoitoon.

Yhteistyössä